Skocz do zawartości

Pytanko odnosnie EXC?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, czy kosz od exc 4t bedzie pasował do 2t? Ewenutalnie od jakich modeli do exc 300 pojedzie? Wyrało mi dwa zęby na koszu...

ja w swoim 4t mam zupełnie inny kosz niż miałem w ćwiartce 2t.

Na pewno będzie pasował od SX i EXC 250 2t i myślę że tak samo od 380

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś na sprzedaj kosz? Kolega, kolegi? Albo wiece kto ma kata na czesci? Szukam po necie drugi dzień, allegro cale obdzwoniłęm nikt kosza nie ma juz. Poluje dalej.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem po zmianie drz400E na exc-r 450 2008r i niepokoi mnie kilka rzeczy mianowicie:

 

-na dojazdówkach asfaltowych od prędkości ok 60 pojawia się bicie na kierownicy (nie shimma ale takie bardziej góra dół) ewidentnie od przedniego koła. Co to może być? ( ustawienia zawiechy na fabrykę, moja waga w pełnym rynsztunku ok.90kg., koło nie jest scentrowane ani podbite, założony mousse)

 

-po glebie z gaźnika mocno lało się paliwo z przewodu do spusczania syfu. Dłuugo trwało zanim wyciek ustał, powtórzylo się to kilka razy po przegazowaniu na zimno przed odpaleniem. Co tam się może zawieszać i jak z tym walczyć?

 

- przy wymianie oleju z jednego obwodu (tego z wizjerem) zeszło mi za dużo więcej oleju niż w serwisówce, natomiast z tego od skrzyni biegów prawie nic. Teoretycznie są to 2 niezależne obiegi więc jak to możliwe?

 

-przy stałym rozkręcaniu do wysokich obrotów pojawia się krótka zadyszka przy wchodzeniu na wyższe obroty ( objawia się jak strzał ze sprzegła)

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bicie na kierze powoduje albo krzywa fela, albo nierównomiernie starta kostka lub uklepany mus oczywiście przy założeniu że wszystkie łożyska są ok. Jeśli przelewa ci się olej ze skrzyni do silnika to niestety czeka cię rozbiórka silnika i radzę ci tak nie jeździć, ale najpierw wymień olej na nowy bo może jakiś idiota przy wymianie zalał tylko olej do silnika. Jeśli moto jest przewrócone to ma prawo lać się bajura z przelewu, na postoju nie. Zadyszka o której mówisz może mieć wiele przyczyn ale zacznij od sprawdzenia gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bicie na kierze powoduje albo krzywa fela, albo nierównomiernie starta kostka lub uklepany mus oczywiście przy założeniu że wszystkie łożyska są ok. Jeśli przelewa ci się olej ze skrzyni do silnika to niestety czeka cię rozbiórka silnika i radzę ci tak nie jeździć, ale najpierw wymień olej na nowy bo może jakiś idiota przy wymianie zalał tylko olej do silnika. Jeśli moto jest przewrócone to ma prawo lać się bajura z przelewu, na postoju nie. Zadyszka o której mówisz może mieć wiele przyczyn ale zacznij od sprawdzenia gaźnika.

 

Co do bicia to może coś pokombinować z dobiciem/ odbiciem? ale u góry czy u dołu no i w którą stronę ? żeby nie przekombinować.

 

Problem z olejem - nieaktualne pokiełbasiła mi się śruba do spuszczania pod dźwignią skrzyni i ją teżodkręciłem przy spuszczaniu z 1 obwodu. ufff.

Edytowane przez mbk

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Witam,Panowie jaka faktycznie może miec moc Ktm exc520 z 2001roku,oryg wydech.Pisza co niektórzy 70,ale wg mnie to mocno przesadzone,2 czy jesli chciałbym zbadac moc silnika na hamowni,to zmiana przełożen ma wpływ na odczyt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ;]

Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem EXC-F 250 z 2002 roku. Moto jest zadbane, silnik fajnie chodzi ale mam kilka pytań:

1. Sprzęgło się "tłucze" (jak nacisnę to cichnie). Nie jest to jakieś głośne metaliczne stukanie, słyszałem ze w KTM 4t właśnie sprzęgła lubią się tłuc ale chce się upewnić, może ktoś miał taki sprzęt i napisze jak było u niego (postaram się wrzucić filmik na YT w najbliższych dniach)

2. Sprzęgło jakby troszeczkę ciągnęło, mianowicie jak moto stoi w miejscu z odpalonym silnikiem ciężko wbić na luz, jeżeli kola się obracają albo silnik jest zgaszony nie ma z tym problemu. Jak myślicie wymiana płynu, porządne odpowietrzenie i regulacja ta śrubką przy klamce pomoże?

3. Parę postów wyżej jest mowa o osobnym oleju do skrzyni osobnym do silnika. U mnie w silniku chyba jest za dużo bo okienko jest cale zalane, na korku do wlewu nie ma "szabelki" żeby sprawdzić poziom(w książce serwisowej jest) . Chce spuścić olej, wyczyścić sitka i nalać go tyle ile powinno być ale jak sprawdzić ile mam oleju w skrzyni??

4. Ma ktoś może jakąś instrukcje krok po kroku jak wymienić uszczelniacze w przednich lagach bo troszkę zaczynają się pocić i za niedługo pewnie trzeba będzie je wymienić.

Dzięki z góry za odpowiedzi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobreze pamiętam to tam masz stary silnik RFS czyli jeden olej na cały silnik w ilosci ok 1,3 litra. Co do sprzęgła rozbierz wszystko , wyczyść i zalej nowym płynem może być oryginał magury, olej motorexa albo tańsza i równie dobra opcja olej do zawieszeń LHM +. Zobacz też w jakim stanie jest kosz sprzęgłowy, czy nie ma wybitych rowków na koszu wewnętrznym tam gdzie dotykają tarcze sprzęgłowe. Lagi na początek wyczyść bo może jakiś syf dostał się pod uszczelniacz. W tym celu zdjemij pierwszy kurzowy uszczelniacz i paskiem szerokości ok 2-3 cm zaokrąglonym na końcu wycięty z butelki po np coli wsuń pod uszczelniacz olejowy i przeciągnij z 2-3 razy dookoła pod nim. Na koniec wypadało by psiknąć tam troche smarem sylikonowym albo wazeliną techniczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

panowie, poradzcie coś, bylismy w górach z motorkami, moje exc spisało się fantastycznie, ale jest kilka spraw, które wyszły:

1.

z łańcucha wypadły mi dwa ogniwka, tzn. te tulejki które szarpią zębatki

 

czeka mnie wymiana napędu, czy da się je np. wymienić?

 

dodam, ze to bardzo gruby, złoty łancuch marki THC... naciągałem go dopiero pierwszy raz w ten weekend, a przejechałem tym motorkiem już przeszło 200l paliwka,,,

2.

gdzie i jakie zamowic łożyska kół, wahacza(nie pds-a, tylko wahacza) i główki ramy

3.

jaki wlać płyn do sprzęgła?

4.

zastanawiam się czy już robić tłoka czy po sezonie(mierzone było w maju i miesciło się w normach,ale...), kumplowi pękł w RMie cylinder-nicasil, a też się niby miescił, nie mam cisnienia na jazdęnarazie, na wrzesien chciałbym miec moto

5.

jaki wlać olej do lag przednich, zeby trochę je utwardzić(tylko nie wiem jaki jest teraz), ważę 90kg, jazda enduro, tor od wielkiego dzwonu

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki

1.no racja, nawet jak wyrzesbie te dwie tulejki to polecą następne

2.a marka? ponoc all-balls to badziewie?

3....

4 i nie ma znaczenia ze zdrowo pracuje, pali itd? wymiary trzyma?

5 5W to przypadkiem nie jest rzadki olej pod miękki zawias? myslałem o jakmis motulu 10W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadki to jest 2,5-3 W, 5W to optymalny olej , 10w będzie mega twardy. Nie zapominaj że nie tylko lepkość oleju decyduje o twardości ale też jego ilość.

 

Co do all balls-a, w tym roku zregenerowałem już 5 kompletnie zawieszeń z tyłu w różnych motorkach, między innymi w exc gdzie było wymieniane każde łożysko w zawieszeniu i kołach i jak na razie nie mam żadnych info że coś się tam dzieje niepokojącego a właściciel motorka z tego co widze dosyć często go użytkuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...