Skocz do zawartości

Shell V-power


Filu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyższa liczba okatnów' date=' jak to ma miejsce w przypadku V-Power 99 sprawdza się głównie w silnikach czterosuwowych, bo dobrze czyści zawory.

pzdr[/quote']

 

Dominik a chyba w 2-taktach też się sprawdza i bardziej podnosi moc.

Tak więc:

1.Co zmienia w 2t a co w 4t :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy ale poza dwoma-trzema postami w tym temacie piszecie jakieś głupoty. Wieksza liczba oktanowa sprawdza sie jak napisał Damian w silnikach z wysokim stopniem sprężania bo ma większą odporność na spalanie detonacyjne (stukowe jak kto woli) i to wszystko. Im wyższy stopień sprężania (do pewnego momentu) tym większą moc uzyskuje silnik i tym lepszego wymaga paliwa. Nie ma ŻADNEGO sensu wlewać benzyne 99 jeśli producent zaleca 95. Nic to nie daje.Mozna co najwyżej dyskutowac ogólnie o jakości paliwa bo często 95 nie osiąga w badaniach nawet 91 oktanów.Zakładając że mamy dobre paliwo 99 i 95 a silnik nasz wymaga tego "gorszego" wlewając 99 poprawiamy sobie tylko psychiczne odczucia i nic więcej.Może miec znaczenie jakośc dodatków i czystośc paliwa dzieki którym nie odkłada sie nagar i nie zacieraja wtryskiwacze. Każda benzyna ma negatywny wpływ na tworzywa i gumę. Przewody paliwowe sa wykonane z gumy zbrojonej olejoodpornej i paliwoodpornej. Ja w swoim samochodzie często stosuję benzyne V-power, ale dlatego że jako jedyna ma deklarowane parametry i dobrą jakość,a silnik pracuje na niej równiej i pali nieznacznie mniej. Przejechałem przez 5 lat 180tysięcy km.i żaden przewód nie wymaga wymiany i jest ok.

 

 

Brawo dla kolegi "Enduras", który napisał :.... coś Cięki masz wzrok.

Nie chcę być niegrzeczny, ale młody jeszcze jesteś synku i sam jesteś "CIĘKI"

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema :)

.........

A co by byłó jakbyśmy wlali np 114 oktanowe paliwo (takie jak leją na rajdach samochodowych)

.......

Tego paliwa nie można stosować w rajdach bo ma za dużą zawartość ołowiu (niegodne z wymaganiami FIA). Stosuje się paliwo o liczbie oktanowej nieco ponad 100. (w 2002r cena 23zł/litr)

 

Jeszcze pytanko: czy do starszych motocykli 4T można lać bezołowiową? Bo wiadomo że w samochodach na zwykłą benzynę nie można bezołowiowej bo by się zaworki i gniazda szybko zużywały. W moto jest inaczej, czy wszystkie deafaultowo są przystosowane do bezołowiowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższa liczba okatnów' date=' jak to ma miejsce w przypadku V-Power 99 sprawdza się głównie w silnikach czterosuwowych, bo dobrze czyści zawory.

pzdr[/quote']

 

Oooo !!! Chyba kupię sobie 5 L i przetestuje :)

Wyleczę się przynajmniej z zamiaru kupna dodatku do benzyny, który czyści zawory :mrgreen:

 

 

PS: A jak jest wkońcu z tą benzyną uniwersalną i bezołowiową, co lac do czego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pora teraz sprawdzić bezsiarkową SUPREMA 95 (Statoil). W katamaranie sprawdziła się bardzo dobrze. Cenę też ma do przyjęcia (pomiędzy 95 a 98 ). Moje subiektywne odzczucia, jak już napisałem są dobre. Obawiam się jednak, że kiedy tylko wzrośnie popularność tego paliwa, jego jakość spadnie :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne a mi sie wydawało ze bezołowiowa...no ale nie ma to znaczenia. Ja nigdy nie stosowałem V-power i nie mam zamiaru. Zapewne ma ona gwarantowane własności, ale jej cena jest conajmniej przygnębiająca. Szczerze wątpię w jej żrące włąsnośći. Sądzę że twój kolega który polał sobię owiewkę paliwem V-power miał kiepskiej jakości owiewkę. Tzn. tworzywo sztuczne nie było paliwo odporne. Kiedyś można było coś takiego częściej zaobserwował wlewajać opaliwko do butelek, a te jakoś dziwnie miękły. Dlateog swego czasu był zakaz tankowanai do plastikowych pojemników. No i na stacji nie chcieli do nich nalewać. Teraz już leją:). Więc tak jak już mówiłem sądzę że winą za rozpuszzcenie owiewki można obarczyć złą jakość poroduktu a nie jakieś żrące własności paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba mogła być z polimetakrylanu metylu , polistyrenu lub z poliwęglanu. Tylko ten ostatni jest bardziej odporny na benzynę.

Ten pierwszy też troszkę wytrzyma, natomiast na polistyrenie od razu zostanie ślad po benzynie. Poza tym polistyren jest najtańszy i pewnie japonce go zastosowały do owiewki.

Co do przewodów paliwowych to na 100% sa wykonywane z tworzywa które określa norma.

Więc każdy producent paliwa wie co to jest za tworzywo sztuczne i bez testów odporności tych przewodów na paliwo nie wypuści go na rynek i koniec kropka.

Nie ma innej drogi.

Tak więc V-power na 100% nie będzie uszkadzać elementów układu paliwowego, bez takiej pewności żaden producent nie odważył by sie wypuścić paliwa na rynek

A co do liczby oktanowej już się koledzy wypowiedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...