Filu Opublikowano 27 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 Wyższa liczba okatnów' date=' jak to ma miejsce w przypadku V-Power 99 sprawdza się głównie w silnikach czterosuwowych, bo dobrze czyści zawory. pzdr[/quote'] Dominik a chyba w 2-taktach też się sprawdza i bardziej podnosi moc.Tak więc:1.Co zmienia w 2t a co w 4t :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 Bez obrazy ale poza dwoma-trzema postami w tym temacie piszecie jakieś głupoty. Wieksza liczba oktanowa sprawdza sie jak napisał Damian w silnikach z wysokim stopniem sprężania bo ma większą odporność na spalanie detonacyjne (stukowe jak kto woli) i to wszystko. Im wyższy stopień sprężania (do pewnego momentu) tym większą moc uzyskuje silnik i tym lepszego wymaga paliwa. Nie ma ŻADNEGO sensu wlewać benzyne 99 jeśli producent zaleca 95. Nic to nie daje.Mozna co najwyżej dyskutowac ogólnie o jakości paliwa bo często 95 nie osiąga w badaniach nawet 91 oktanów.Zakładając że mamy dobre paliwo 99 i 95 a silnik nasz wymaga tego "gorszego" wlewając 99 poprawiamy sobie tylko psychiczne odczucia i nic więcej.Może miec znaczenie jakośc dodatków i czystośc paliwa dzieki którym nie odkłada sie nagar i nie zacieraja wtryskiwacze. Każda benzyna ma negatywny wpływ na tworzywa i gumę. Przewody paliwowe sa wykonane z gumy zbrojonej olejoodpornej i paliwoodpornej. Ja w swoim samochodzie często stosuję benzyne V-power, ale dlatego że jako jedyna ma deklarowane parametry i dobrą jakość,a silnik pracuje na niej równiej i pali nieznacznie mniej. Przejechałem przez 5 lat 180tysięcy km.i żaden przewód nie wymaga wymiany i jest ok. Brawo dla kolegi "Enduras", który napisał :.... coś Cięki masz wzrok.Nie chcę być niegrzeczny, ale młody jeszcze jesteś synku i sam jesteś "CIĘKI" Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 Siema :) .........A co by byłó jakbyśmy wlali np 114 oktanowe paliwo (takie jak leją na rajdach samochodowych).......Tego paliwa nie można stosować w rajdach bo ma za dużą zawartość ołowiu (niegodne z wymaganiami FIA). Stosuje się paliwo o liczbie oktanowej nieco ponad 100. (w 2002r cena 23zł/litr) Jeszcze pytanko: czy do starszych motocykli 4T można lać bezołowiową? Bo wiadomo że w samochodach na zwykłą benzynę nie można bezołowiowej bo by się zaworki i gniazda szybko zużywały. W moto jest inaczej, czy wszystkie deafaultowo są przystosowane do bezołowiowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucek Opublikowano 28 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2004 Wyższa liczba okatnów' date=' jak to ma miejsce w przypadku V-Power 99 sprawdza się głównie w silnikach czterosuwowych, bo dobrze czyści zawory. pzdr[/quote'] Oooo !!! Chyba kupię sobie 5 L i przetestuje :)Wyleczę się przynajmniej z zamiaru kupna dodatku do benzyny, który czyści zawory :mrgreen: PS: A jak jest wkońcu z tą benzyną uniwersalną i bezołowiową, co lac do czego ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 28 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2004 Pora teraz sprawdzić bezsiarkową SUPREMA 95 (Statoil). W katamaranie sprawdziła się bardzo dobrze. Cenę też ma do przyjęcia (pomiędzy 95 a 98 ). Moje subiektywne odzczucia, jak już napisałem są dobre. Obawiam się jednak, że kiedy tylko wzrośnie popularność tego paliwa, jego jakość spadnie :) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 28 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2004 Dziwne a mi sie wydawało ze bezołowiowa...no ale nie ma to znaczenia. Ja nigdy nie stosowałem V-power i nie mam zamiaru. Zapewne ma ona gwarantowane własności, ale jej cena jest conajmniej przygnębiająca. Szczerze wątpię w jej żrące włąsnośći. Sądzę że twój kolega który polał sobię owiewkę paliwem V-power miał kiepskiej jakości owiewkę. Tzn. tworzywo sztuczne nie było paliwo odporne. Kiedyś można było coś takiego częściej zaobserwował wlewajać opaliwko do butelek, a te jakoś dziwnie miękły. Dlateog swego czasu był zakaz tankowanai do plastikowych pojemników. No i na stacji nie chcieli do nich nalewać. Teraz już leją:). Więc tak jak już mówiłem sądzę że winą za rozpuszzcenie owiewki można obarczyć złą jakość poroduktu a nie jakieś żrące własności paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 28 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2004 to była szyba w yamasze R1, ale mysle ze to bez znaczenia, po prostu chyba zadna szybka nie jest benzyno odporna bo raczej rzadko zdaża się zeby ktoś lał benzyne na szybke :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 29 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2004 Szyba mogła być z polimetakrylanu metylu , polistyrenu lub z poliwęglanu. Tylko ten ostatni jest bardziej odporny na benzynę.Ten pierwszy też troszkę wytrzyma, natomiast na polistyrenie od razu zostanie ślad po benzynie. Poza tym polistyren jest najtańszy i pewnie japonce go zastosowały do owiewki.Co do przewodów paliwowych to na 100% sa wykonywane z tworzywa które określa norma.Więc każdy producent paliwa wie co to jest za tworzywo sztuczne i bez testów odporności tych przewodów na paliwo nie wypuści go na rynek i koniec kropka.Nie ma innej drogi.Tak więc V-power na 100% nie będzie uszkadzać elementów układu paliwowego, bez takiej pewności żaden producent nie odważył by sie wypuścić paliwa na rynekA co do liczby oktanowej już się koledzy wypowiedzieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.