Kolaborus74 Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Witam kupiłem niedawno gpz EX amerykaniec z 94 roku i mam problem niehce mi wcale zapalić jest nowa bateria iskra terz moto kręci i nic. Rozebrałem górną pokrywe od zaworów aby przyjżeć sie ustawieniom punktów zgadza sie wszystko podłóg serwisówki. Ale niepokoi mnie jedna żecz mianowicie gdy przekrece wał 1 całyt obrót to czy punkty na wałkach powiny wrucić?do wcześniejszych ustawien wału? jeśli tak nie niejest tak musze obrucić go 2 razy zeby punkty na wałkach sie spotkały z wałem pytanie nastepne czy to normalne jesli złapie za koło magnesowe i zaczne je szarpać raz w przód raz wtył żeby wał sie lekko suwał i stukotał? który gar jest pierwszy? bardzo prosze o odpowiedz niewiem czy wmiare jasno sie wysłowiłem sorki za byki pozdrawiam załamany mam już dość tego moto ps:paliwo dostaje ciągle są mokre świece pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 To jest juz ta nowsza wersja czy nadal przed zmianami? Nie wiem po co rozbierales ta pokrywe. To 4T wiec cykl pracy ma 2 obroty walu, a nie jeden. Sprawdz czy jest iskra. Mowisz ze swiece mokre wiec podejrzewam ze paliwo jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolaborus74 Opublikowano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 (edytowane) To jest juz ta nowsza wersja czy nadal przed zmianami? Nie wiem po co rozbierales ta pokrywe. To 4T wiec cykl pracy ma 2 obroty walu, a nie jeden. Sprawdz czy jest iskra. Mowisz ze swiece mokre wiec podejrzewam ze paliwo jest. Witam myślałem ze łańcuszek sie może przestawił to raczej wersja przed zmianami niewiem na silniku jest EX Kupiłem go juz takiego niehodzącego od niemca muwił ze baterie jest padnieta i śeice trza wymienic zrobiłem to. Zauwazyłem że zostało wymienione magneto wraz z uzwojeniem może ktos to żle załozył niewiem czy jest tam klik bo np w GS 500 niema klina jest to na stożku. Może lepiej innego silnika poszukać biorac pod uwage że dałem zato po rzeliczeniu na PLN 1200zł Moto niezniszczone niepoobijane utrzymane bardzo ładnie Edytowane 15 Października 2009 przez Kolaborus74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 sprawdz w jakim miejscu pojawia sie iskra - moze masz przestawiony zaplon - co do suwajacego sie i stukajacego walu to nie bardzo wiem dlaczego mialoby sie tak dziac - wszystko powinno siedziec na sztywno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolaborus74 Opublikowano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 sprawdz w jakim miejscu pojawia sie iskra - moze masz przestawiony zaplon - co do suwajacego sie i stukajacego walu to nie bardzo wiem dlaczego mialoby sie tak dziac - wszystko powinno siedziec na sztywno. now właśnie może faktycznie żle ktoś poskładał to magneto przecież podnim jest jescze wolne koło od rozrusznika tylko jak to koło zablokować żeby magneto zciagnąć??? i jaki jest tam gwint lewy czy prawy?? niehce czegoś pourywać szkoda by było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 potrzebujesz badz specjalnego narzedzia do zablokowania kola magnesowego badz klucza udarowego. zanim jednak sie zabierzesz za rozdzieranie calosci sprawdz jak wygladaja punkty zaplonu. no i koniecznie zdobadz ksiazke serwisowa, albo oddaj motocykl w rece fachowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Możesz przepuszczać swoje posty przez worda? Tego się czytać nie da, tylu byków nie widziałem chyba nigdy. A w temacie - zanim zaczniesz wszystko rozbierać, wymień świece (albo chociaż opal), spuść stare paliwo z gaźników, naładuj dobrze baterię i spórbuj jeszcze raz. Możliwe że to tylko taka prosta sprawa. Z tego co piszesz, rozrząd jest złożony ok, skoro znaki się zgadzają co 2 obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Nadal nie napisales czy jest iskra. Swiece wymieniles? Jesli jeszcze tego nie zrobiles to wymien, a jak bedziesz wymienial to zalej od razu 2ml benzyny do otworu od swiecy, zakrec swiece i sprobuj odpalic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 kolego masz duuuży problem z pisaniem po polsku , problem z generalną znajomością mechaniki a sam chcesz naprawiać moto ??? :icon_eek: nie jestem złośliwy ale mimo ze moto już lekko leciwe to nie komarek którego naprawiało się kombinerkami i pęczkiem drutu . daj zarobić kilka złotych serwisowi bo sam bez specjalistycznych narzędzi będziesz miał problem . ja osobiście obstawiam źle naprawione lub założone od innego modelu koło magnesowe . W dalszym"prorokowaniu" akurat jest bardzo ważne czy to model przed czy po modyfikacjach bo właśnie układ zapłonowy był dosyć mocno zmieniony w 94 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Jesli to wersja przed to moglo sie posypac magneto, a jesli ktos to zrobil to moze cos nie tak sklecil. Napisz wreszcie co z ta iskra, czy jest czy nie jest, i to co napisalem w poprzednim poscie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 kolega napisal, ze iskra jest, tyle tylko, ze bez kilku specjalistycznych narzedzi, podstaw wiedzy i instrukcji obslugi niewiele zrobi. tak jak napisal kolega - daj zarobic fachowcowi, ktory wymienione 3 elementy posiada ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Iskra może być, ale niewystarczająca do zapalenia mieszanki. Nieraz, jak jest takie ledwo ledwo bździdło i np. stare paliwo, to możesz zapomnieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolaborus74 Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 (edytowane) kolego masz duuuży problem z pisaniem po polsku , problem z generalną znajomością mechaniki a sam chcesz naprawiać moto ??? :icon_eek: nie jestem złośliwy ale mimo ze moto już lekko leciwe to nie komarek którego naprawiało się kombinerkami i pęczkiem drutu . daj zarobić kilka złotych serwisowi bo sam bez specjalistycznych narzędzi będziesz miał problem . ja osobiście obstawiam źle naprawione lub założone od innego modelu koło magnesowe . W dalszym"prorokowaniu" akurat jest bardzo ważne czy to model przed czy po modyfikacjach bo właśnie układ zapłonowy był dosyć mocno zmieniony w 94 roku Witam panowie noi po problemie moje diagnozy były słuszne zreszta jaki niemiec w domowych wrunkach zrobi coś mądrego!!!!!!!!!!! Zapłon przestawiony o 360 stopni iskra w dolnym połozeniu cylindra. Bardzo długo natym myślałem zabrałem sie do roboty z dwoma browarami i paką fajek w jedny ręku wydruk ustawienia zapłonu z service manual w drugiej browar i nagle dostałem olśnienia byłem pewny na bank ze to rozrząd. Ustawiałem punkty zgodnie z instrukcją ale niestety punkty mi niepasowały więc zrobiłem to po swojemu było to w czwartek od godz 17 do 20 w garażu. Poskładałem wszytko zacząłek kręcić padła baterja noi teraz kable od auta i heja zaczął załapywać kichac zakręciłem dopływ paliwa odezwała sie na momencik.Potem odkręciłem dopływ i sanie i cód zapaliła silniczek zaczął mruczeć jak L...a ....... piękan praca zero stuków normalnie melodja dla uha. Poczekałem aż sie nagrzeje postanowiłem sie przejehać i zonk ja bieg sprzęgło a moto gaśnie (faja łyk piwa) zauważyłem odpięty kabel od nóżki boczniej przeczyściłem i podpiąłem 1sprzęgło i ruszyła delikatnie potem tyta 10 tyś aż mnie rwała do gór 2 i niewiedziłem kiedy miałem 120. OK dość tych pirdół wcześniej miałem Suzuki GS500 myślałem że to moto ta sama pojemność ale nieh sie suzuki showa (jak w reklamie albo suzuki albo nic )to ja biore nic albo kawe GPZ Strasznie jesztem zadowolony z zakupu teraz jutro wyjeżdam na miesiąc jak wruce opisze dokłanie ustawienie zapłonu w gpz ze szczegółami poniewarz service manual odbiega dużo od żeczywistości i łatwo sie pogubić dla nich wydaje sie to zrozumiałe ale nie dla każdego szczególnie hodzi tu o łańcuszek i punkt 24 i punkt C koła magnesowego. Może jeśli znajde więcej czasu zostawie jakiś film na yutube POZDRAWIAM WSZYSTKICH i dziękuje za rady i zainteresowanie moim problemem PS do moderatora przepraszam za byki hoć wiek mam już spory słaby z polaka byłem zamiast do szkoły to książki psu do budy pies teraz leży bo sie wykształcił a ja zapie...... musze DO KOLEGI KILERA nieznaczy jak ktoś byki robi że głupi jest ja moto do serwisu odawać niemusze i bulic kasy a co do nażedzi mam prawie wszystko gararz mi pęka w szwach zrobiłem GS500 zrobiłem tą GPZ naprawiam sam auta i wiele inych żeczy minruwnież elektronicznych hciałem zasięgnąć porad a nie o pisownie sie kłuicic na inych forach jakoś ludzie nato uwagi niezwracają pozdrawiam :bigrazz: pozdrawiam pewnie ban będzie Edytowane 17 Października 2009 przez Kolaborus74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Pomimo swoich (podobno) 36 lat robisz błędy jak małe dziecko, które uczy sie dopiero ortografii. Chcesz być szanowany? Szanuj innych. Chyba jednak Kolega Kiler ma trochę racji. DO KOLEGI KILERA nieznaczy jak ktoś byki robi że głupi jest ja moto do serwisu odawać niemusze i bulic kasy a co do nażedzi mam prawie wszystko gararz mi pęka w szwach zrobiłem GS500 zrobiłem tą GPZ naprawiam sam auta i wiele inych żeczy minruwnież elektronicznych hciałem zasięgnąć porad a nie o pisownie sie kłuicic na inych forach jakoś ludzie nato uwagi niezwracają pozdrawiam Przecież tego czytać sie nie da! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 pozdrawiam pewnie ban będzie Dlaczego ban ??? Po prostu na tym forum zwracamy uwage na pisownie i tyle. W necie prawidlowa pisownia jest wyrazem szacunku dla czytajacych - ulatwia czytanie. Jak masz problem z pisownia to pisz w Wordzie, czy uzyj Firefoxa gdzie sa slowniki i program ulatwia poprawienie bledow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.