Skocz do zawartości

Jak to jest z tym napięciem?


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witka!

 

Jak to jest z tym napięciem? Przyjeżdża mi często na serwis Peugeot Trekker. Nagminnie przepala żarówki. Dziś się zabrałem i zacząłem mierzyć napięcia. Na terminalach przedniej żarówki podczas pracy silnika pokazuje mi 0.5-1V zależnie od obrotów. Na drugim terminalu to samo. A jak włożę żarówkę to normalnie świeci. :banghead: Ile V powinno tam być? 12V raczej, z tego co mój mały mózg mi podpowiada. :icon_mrgreen: A na terminalu tylnego światła prawie to samo jest, a na terminalu światła STOP po naciśnięciu hamulca pokazuje ~12V.

 

Czy to wszystko może być przyczyną że żarówki się przepalają? Czy raczej powodem jest to że jakiś burak lata tym skuterem po polnych i wiejskich drogach? Bo w poprzedniej żarówce włókna były ewidentnie zerwane od wstrząsu, a tym razem przepalone wyraźnie.

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mierzysz te napięcie na pozycji V AC?

Jeśli przepalają się wszystkie żarówki - czyli przednia, tylna i podświetlenie to winny będzie regulator lub połączenia pomiędzy regulatorem a statorem. Wymieniałeś może regulator napięcia? Jeśli przepala tylko przednią to przyczynę już znalazłeś.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mierzę na tej pozycji. Regulator jest chyba OK bo mierzyłem ładowanie na klemach aku i osiągało do 14.5V przy wyższych obrotach. Wiem, wiem, powinno być 14.7V czyż nie? :biggrin: No ale gość nie narzeka na niedoładowane aku ani nic, tylko te marne żarówki. Wczoraj wrzuciłem żarówkę innej marki (nie Awina :icon_mrgreen: ) i zobaczymy jak długo polata. Przednie zawieszenie ma w kiepskim stanie bo ciężko chodzi i jakoś chaotycznie. Podejrzewam że to się przyczynia do utraty żarówek.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mierzę na tej pozycji. Regulator jest chyba OK bo mierzyłem ładowanie na klemach aku i osiągało do 14.5V przy wyższych obrotach.

Jak pytasz o elektrykę to staraj się zawsze podać linka do schematu, na pewno więcej osób wtedy pomoże. Wydaje mi się, że obwód akumulatora z regulatorem i obwód oświetlenia głównego to dwie różne sprawy. Pierwsza rzecz jaką bym sprawdził to, to czy każda żarówka jest odpowiedniej mocy, zgodnie z servisówką.

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierz napięcie na przedniej żarówce jak jest włożona i dowal gazu do oporu i zobacz o ile wzrośnie....zresztą nie wiem jak tam jest skonstruowana instalacja ale na jałowych obrotach i gazie na opór żarówka powinna praktycznie tak samo świecić jak na jałowych świeci słabo a dodasz gazu i sie rozjaśnia mocno to regulator...

 

z tym że może być też tak skonstruowana instalacja jak w mtx80 gdzie światło mijania było zasilane z dynama bezpośrednio i jego jasność bardzo zależała od obrotów ale nigdy sie jeszcze z takim skuterem nie spotkałem....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba właśnie każdy skuter 50ccm, ma tak jak wspomniany mtx. Czyli akumulator jest tylko do rozruchu i świteł stopu, klaksonu, kierunków. Całe oświetlenie zasialne jest z "dynama". Żarówki będą się palić gdy uszkodzony jest regler, albo taki duży biały opornik.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro poruszamy już temat Hondy, to dodam że właśnie w starych Hondach z lat 80, np. MTX, MBX, NH miały bardzo idiotyczny regulator DC. Miał zadanie chronić akumulator przed przeładowaniem, a w pewnym stopniu przed przepaleniem żarówek. Cała nadwyżka mocy redukowana jest w rezystorze umieszczonym pod bakiem. Kiedy się rezystor lub regulator się spali lub też wyłączymy zapłon stacyjką będzie dochodzić do przepalania się żarówek.

Potem wymyślono regulator AC-DC który osobno ograniczał napięcie świateł i regulował napięcie ładowania, który jest stosowany obecnie we wszystkich skuterach.

W w.w. modelach Hondy wymiana regulatora na typowy od skutera przynosi ogromną poprawę.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co gdybać, ostatnim seryjnie produkowanym motorowerem który miał osobne cewki świateł i ładowania był Simson. Wszystkie obecnie produkowane motorowery mają jedną cewkę z odczepem uzwojenia na światła oraz regulator napięcia. Peugeot Trekker ma tak samo skonstruowany układ ładowania jak inne Peugeoty (za wyjątkiem wtryskowców). Poza tym temat uważam za wyczerpany.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Spradz czy ktoś nie pominoł rezystora ograniczającego napiecie--- ((ceramiczne rezystory przykrecone do ramy) w Peugeotach stosowane są japonskie uklady zaplonowe MITSUMA -- praktycznie we wszystkich starszych modelach te same-- bardz trwale---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...