qurim Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Witka! Jak to jest z tym napięciem? Przyjeżdża mi często na serwis Peugeot Trekker. Nagminnie przepala żarówki. Dziś się zabrałem i zacząłem mierzyć napięcia. Na terminalach przedniej żarówki podczas pracy silnika pokazuje mi 0.5-1V zależnie od obrotów. Na drugim terminalu to samo. A jak włożę żarówkę to normalnie świeci. :banghead: Ile V powinno tam być? 12V raczej, z tego co mój mały mózg mi podpowiada. :icon_mrgreen: A na terminalu tylnego światła prawie to samo jest, a na terminalu światła STOP po naciśnięciu hamulca pokazuje ~12V. Czy to wszystko może być przyczyną że żarówki się przepalają? Czy raczej powodem jest to że jakiś burak lata tym skuterem po polnych i wiejskich drogach? Bo w poprzedniej żarówce włókna były ewidentnie zerwane od wstrząsu, a tym razem przepalone wyraźnie. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 A mierzysz te napięcie na pozycji V AC? Jeśli przepalają się wszystkie żarówki - czyli przednia, tylna i podświetlenie to winny będzie regulator lub połączenia pomiędzy regulatorem a statorem. Wymieniałeś może regulator napięcia? Jeśli przepala tylko przednią to przyczynę już znalazłeś. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 14 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Tak, mierzę na tej pozycji. Regulator jest chyba OK bo mierzyłem ładowanie na klemach aku i osiągało do 14.5V przy wyższych obrotach. Wiem, wiem, powinno być 14.7V czyż nie? :biggrin: No ale gość nie narzeka na niedoładowane aku ani nic, tylko te marne żarówki. Wczoraj wrzuciłem żarówkę innej marki (nie Awina :icon_mrgreen: ) i zobaczymy jak długo polata. Przednie zawieszenie ma w kiepskim stanie bo ciężko chodzi i jakoś chaotycznie. Podejrzewam że to się przyczynia do utraty żarówek. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 (edytowane) Tak, mierzę na tej pozycji. Regulator jest chyba OK bo mierzyłem ładowanie na klemach aku i osiągało do 14.5V przy wyższych obrotach. Jak pytasz o elektrykę to staraj się zawsze podać linka do schematu, na pewno więcej osób wtedy pomoże. Wydaje mi się, że obwód akumulatora z regulatorem i obwód oświetlenia głównego to dwie różne sprawy. Pierwsza rzecz jaką bym sprawdził to, to czy każda żarówka jest odpowiedniej mocy, zgodnie z servisówką. Edytowane 14 Października 2009 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szoti Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 mi mi paliło to kupiłem regulator od malacza 22zł wstawiłem i gitara;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 zmierz napięcie na przedniej żarówce jak jest włożona i dowal gazu do oporu i zobacz o ile wzrośnie....zresztą nie wiem jak tam jest skonstruowana instalacja ale na jałowych obrotach i gazie na opór żarówka powinna praktycznie tak samo świecić jak na jałowych świeci słabo a dodasz gazu i sie rozjaśnia mocno to regulator... z tym że może być też tak skonstruowana instalacja jak w mtx80 gdzie światło mijania było zasilane z dynama bezpośrednio i jego jasność bardzo zależała od obrotów ale nigdy sie jeszcze z takim skuterem nie spotkałem.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 chyba właśnie każdy skuter 50ccm, ma tak jak wspomniany mtx. Czyli akumulator jest tylko do rozruchu i świteł stopu, klaksonu, kierunków. Całe oświetlenie zasialne jest z "dynama". Żarówki będą się palić gdy uszkodzony jest regler, albo taki duży biały opornik. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Skoro poruszamy już temat Hondy, to dodam że właśnie w starych Hondach z lat 80, np. MTX, MBX, NH miały bardzo idiotyczny regulator DC. Miał zadanie chronić akumulator przed przeładowaniem, a w pewnym stopniu przed przepaleniem żarówek. Cała nadwyżka mocy redukowana jest w rezystorze umieszczonym pod bakiem. Kiedy się rezystor lub regulator się spali lub też wyłączymy zapłon stacyjką będzie dochodzić do przepalania się żarówek. Potem wymyślono regulator AC-DC który osobno ograniczał napięcie świateł i regulował napięcie ładowania, który jest stosowany obecnie we wszystkich skuterach. W w.w. modelach Hondy wymiana regulatora na typowy od skutera przynosi ogromną poprawę. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Sprawdź czy w elektryce masz osobną cewke do ładowania a osobną do świateł itd. Wtedy można zacząć coś gdybać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Nie ma co gdybać, ostatnim seryjnie produkowanym motorowerem który miał osobne cewki świateł i ładowania był Simson. Wszystkie obecnie produkowane motorowery mają jedną cewkę z odczepem uzwojenia na światła oraz regulator napięcia. Peugeot Trekker ma tak samo skonstruowany układ ładowania jak inne Peugeoty (za wyjątkiem wtryskowców). Poza tym temat uważam za wyczerpany. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Witam Spradz czy ktoś nie pominoł rezystora ograniczającego napiecie--- ((ceramiczne rezystory przykrecone do ramy) w Peugeotach stosowane są japonskie uklady zaplonowe MITSUMA -- praktycznie we wszystkich starszych modelach te same-- bardz trwale--- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.