Skocz do zawartości

Dymi przy max. obr


michal1988
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z Hondą CBR 600 F3 98r.

Od jakiegoś czasu słabiej wkręca się na obroty, im wyższy bieg tym bardziej zauważalne zjawisko. Największa "zadyszka" łapie w okolicy 5.5-6.5 tyś. obr. Powyżej 7tyś już lepiej ale nie tak spontanicznie jak wcześniej, zwłaszcza przy gwałtownym odkręceniu przepustnicy. Zauważyłem też, że troche dymi przy obrotach bliskich maksymalnych (około 12tyś,) i nie "dokręca" do odcinki.

Poza tym wszystko jest ok. Pali na dotyk (ciepły,zimny), nie gaśnie czy coś.

Co może byś tego powodem?

Czy synchronizacja i czyszczenie gaźników pomoże? Chciałbym wiedzieć na co się nastawiać (jakie koszty).

 

Czy przeprowadza sie synchro gaźników bez regulacji luzów zaworowych czy to mija się z celem?

 

Ze swojej strony wymienie pewnie olej, filtry i świece. (tyle chyba będe potrafił zrobić).

 

Pozdrawiam,

majkel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dym jest czarny, pojawia sie w momencie odpuszczenia gazu na wysokich obrotach. Nie kopci cały czas ale tak jakby w "seriach".

 

Mam tak samo, przy odpuszczaniu puszcza dymka. Poza tym spala mi trochę oleju przy mocnym odkręcaniu, tak około 0,2l na 1000km

Przyczyna, uszczelniacze zaworowe.

 

Skąd wiem? po zdjęciu gaźników, gołym okiem widać olejowy osad na kolektorach ssących.

 

Tobie radzę na pierszy moment sprawdzić zawory i gaźniki (a zwłaszcza co pod nimi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna, uszczelniacze zaworowe.

 

Uszczelniacze zaworowe swoja droga. Tak jak u mnie powoli puszczaja, bo jak przeciagne po obrotach to potem dymi. Ale to jest niebieski dym, a nie czarny. Czarny wskazuje na niedopalanie mieszanki. Sprawdz te membrany, a jesli to nie to to sprawdz jeszcze zaworek iglicowy. Przyczyna tkwi w zlej mieszance. Tylko pozostaje kwestia dlaczego nagle stalo sie za bogato.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz ją dokręcić potem na biegu do przerywacza w czasie jazdy ? Miałem podobnie, moto od 7 tysięcy nie jechało, przerywało, poprostu nie było mocy :). Skończyła się pompa paliwowa. Pompa w tym motocyklu jest na takich stykach i one się poprostu wypalają, ot taka wada poprostu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Możesz ją dokręcić potem na biegu do przerywacza w czasie jazdy ? "

 

Tego nie wiem, na jałowym nie dochodzi do przerywacza, na biegu nie sprawdzałem.

 

Z tego co mówicie, pozostaje mi oddać moto na robienie zaworów i gaźników.

 

Teraz pytanko:

przed oddaniem na te gregulacje wymienić olej, filtry, świece? (wszystkie będą takie jak wcześniej tyle, że nowe). Nie chce niepotrzebnie wydawać kasy na coś, co moge zrobić samemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem.

 

Tak, mam owiewki.

Jutro będe miał cały wolny dzień to ściągne bak i będe dobierał się do gaźników. Wtedy powiem co i jak.

Z tym, że do gaźników będe dobierał się pierwszy raz więc z tą moją oceną różnie może być :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...