Skocz do zawartości

honda cbr 600 f4 a cbr 600 f4i


Gość Baza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pozycja na moto pomiedzy F4 99/00 a '01+ nie zmienila sie wcale. Co do owiewki - akcesoryjna szyba turystyczna powinna zalatwic sprawe mniejszej "turystycznosci" F4i, ktorej ja podczas swej niedlugiej przejazdzki nie zauwazylem.

 

Pozdrawiam

 

Popieram. Pozycja jest dokładnie taka sama a szybami możesz sobie żonglować do woli, w zależności od tego jaki sposób jazdy preferujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ... moglibyście napisać coświęcej o F4I Sport... interesuje mnie to moto :cool: ... jak się nim jeździ, ile pali, jak z częściami ... ogulnie coś na temat tego moto, bo chyba będe się przymierzał do jego kupna na jesien... pisze tutaj, bo nie chce zakładac nowego tematu :) z góry dzięki pozdro :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Zastanawiam się nad różnicami tych sprzętów... Przymierzałem się do wtryskowca, ale jak teraz na to patrzę, to chyba nie ma między nimi przepaści. F4 jest tańsza, wiadomo. I tu jest pytanie - czy warto dopłacać za sam wtrysk, ma to sens? No i zostaje kwestia serwisu - nie mam zielonego pojęcia o wtryskach - jedni mówią, że są bezobsługowe i że się nie psują. Inni, że niby są bezobsługowe, ale jak coś padnie... to popłynę z kasą fest..

Edytowane przez Dar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłaca się F4i a to,że nie ma między nimi przepaści to równie dobrze można powiedzieć,o każdym modelu..f3-f4,czy R1 98-01 czy r6 00-03 itp.Zależy kto co uważa za przepaść ??

F4i jest następcą f4 więc raczej gorsza nie będzie bo technologia idzie do przodu nie do tyłu..F4i ma wtrysk co już wyklucza regulacje i czyszczenie gaźników i co daje lepszą reakcję na gaz,ma ładniejszy design,zegary.Co najważniejsze jak się zepsuje to za pomocą zworki na liczniku pokaże Ci co ją boli a f4 nie.Co do wadliwości wtrysku nie ma mowy bo pgmfi stosowany jest już od lat w samochodach i moto Hondy.I rozejrzyj się ile moto na wtrysku ma awarię wtrysku a ile moto na gaźnikach awarie gaźników.. :flesje:

 

Dla mnie osobiście wtrysk a gaźnik to przepaść..Polataj trochę 900rr z 90 lat a 929/954 to sobie porównasz.. :icon_mrgreen:

Edytowane przez MartinBikesManiac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepaści nie ma żadnej bo to są te same motocykle.

Różnice pomijając wygląd zewnętrzny, polegają w sterowaniu i zasilaniu silnikiem, oraz w przypadku wersji Sport innych przełożeniach skrzyni biegów. Reszta to z grubsza to samo. Ten sam zawias (jest jakaś tam mała różnica w tylnym zawieszeniu, ale to była bardziej kosmetyka), hamulce, koła, rama

Podstawowe zalety F4i nad F4:

- wtrysk nie wymaga skomplikowanej regulacji, jedyne co się ustawia to chyba przepustnice raz na 500 lat

- wtrysk w F4i reaguje płynniej na gaz ale ze sporym opóźnieniem

- lepszy immobilizer (pomijając wersje USA)

Podstawowe zalety F4 nad F4i:

- z praktyki wiem że F4 na gaźnikach pali mniej od F4i i tak jak ktoś napisał, ma lepszy dół (nie dotyczy rocznika 2000 w którym by poprawić ekologie poryto coś w gaźniku i chyba zmieniono kata na bardziej restrykcyjnego, znowu nie dotyczy USA)

- posiada centralny podnóżek co wydaje się głupotą ale takie rzeczy doceniasz dopiero jak ich potrzebujesz

- bez pompowania szalonej kasy możesz zmienić układ wydechowy, czy filtr powietrza na K&N. Wprawny mechanik założy ci to wszystko i wyreguluje ci sprzęt za 1/10 ceny zakupu power commandera i zestrojenia tego na hamowni. Owszem wtrysk ma więcej możliwości ale to ciągnie za sobą kasę i masz tylko wybór wszystko albo nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem tym i tym bo takie mialem f4 z 2000roku na gaznikach i f4i z 2005roku, spalanie w trasie z dwiema osobami z bagazami w f4 jakies pol litra mniej, wydaje mi sie ze f4 na gaznikach ma lepszego buta lepiej sie zbiera, ma szerzej rozstawione lusterka, wizualnie inne zegary, czasza przod, lampa, felgi maja inny ksztalt, i tarcze przednie hamulcowe z tego co pamietam, osobiscie polecam oba motocykle, wiadomo ze nowsze zawsze lepsze, f4i ma automatyczne ssanie i nie trzeba ustaiwac dzwignia czekasz az moto sie nagrzeje i w droge, pozycja prowadzenie to samo

Edytowane przez pieciu7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obydwie równie uwielbiają jazdę na gumie :) (z przewagą dla wtrysku w stuncie). F4iS męczyłem przez trzy sezony (30kkm) i dosłownie nic prócz dwukrotnej wymiany napinacza (padał po ok. 15kkm) się nie działo, wg mnie to najwszechstronniejsza i najwytrzymalsza sportowa 600ka :buttrock:

Jeśli chodzi o spalanie to wcale nie ma takiej różnicy jak piszecie, palą podobnie

Edytowane przez M4NIEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- bez pompowania szalonej kasy możesz zmienić układ wydechowy, czy filtr powietrza na K&N. Wprawny mechanik założy ci to wszystko i wyreguluje ci sprzęt za 1/10 ceny zakupu power commandera i zestrojenia tego na hamowni. Owszem wtrysk ma więcej możliwości ale to ciągnie za sobą kasę i masz tylko wybór wszystko albo nic.

 

Chyba tu coś pominąłeś...

Do f4i tak samo i za taką samą kasę można kupic komin i k/N ceny filtrów są te same.

Mechanik skasuje za wymianę tak samo w obu modelach...Teraz zjadłeś dysze dyno jest bo bez nich moto będzie tak samo chodzic (nawet jak zrobisz jakieś regulacje) jak f4i bez power commandera.

A dysz sobie sam przeciętny Kowalski nie wymieni a to koszt znów kilka stów,a power commandera III dziecko założy.Dodatkowo mapy są na fabrycznej cd i w necie.Co też dziecko wgra.A koszt power commandera III na allegro od 350-600zł używany,sam niedawno kupiłem takiego za 300zł klientowi i zamontowałem.A o2 eleminator to tylko 2 zworki.A kupic używane dysze dyno jety koszt podobny o ile się je dostanie używane..

Panowie wtrysk to wtrysk i jak by gaźnik był lepszy to po co by montowali kosztowniejszy wtrysk ?? :crossy:

Jak ktoś twierdzi że f4 lepsza od f4i nie napisze mi na gg z mety się z nim zamienię f4 na f4i w podobnym stanie technicznym oczywiście bez żadnej dopłaty bo f4 lepsza to samo r6 na gaźniku na ta na wtrysku :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie tyle pominąłem co niezgrabnie ująłem w ostatnim zdaniu.

Z mapami z neta to też kwestia dyskusji. Moim skromnym zdaniem jak tego nie zestroisz pod danym komin, a nawet daną sztukę sprzętu tak jak należy, to są one o dupę rozbić - myślę że można to porównać do wymiany filtra bez wymiany dysz w gaźniku (Stopień zaniedbania - bo straty, a raczej brak przyrostu mocy pokaże tylko hamownia). Strojenia motocykla z wtryskiem na hamowni nie zrobisz w każdym warsztacie z hamownią. Wymaga to odpowiedniego zaplecza jeśli chcesz to robić z głową. Wcale nie twierdze że gaźnik jest lepszy, tylko że na tą chwilę jest bardziej podatny na nieco bardziej - ok użyję tego słowa - druciarskie modyfikacje, choć pewnie lepiej by zabrzmiało jakbym napisał garażowe :P

Wybór wtrysk czy gaźnik to nie kwestia co jest lepsze tylko bardziej tego co oczekujesz. W nowszych motocyklach nie ma dyskusji - wtrysk jest lepszy. Jednak w Hondach z przełomu wieków wprowadzenie układów wtryskowych nie dało żadnych wymiernych efektów (pomijam ekologię) co widać zwłaszcza na przykładzie F4i i skreślanie F4 "bo to gaźnik" staje się niczym nie uzasadnioną głupotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę,że musisz mieć rację bo masz f4 i przez to chwalisz co masz...

Mapy z netu może nie wszystkie są ok,ale to nic innego jak mapy które ktoś tam umieścił z swojego moto i większość z nich jest po hamowniach.Tylko trzeba poczytać pod jaki komin,filtr jest dana mapa.

Po drugie mapy maż też na oryginalnym cd,no ale co będę komuś tłumaczył kto w tym nie siedzi.. :cool:

Jeśli twierdzisz,że początki wtrysku Hondy z lat 00 są do bani to wiedz,że ten wtrysk to nic innego tylko pierwsze wtryski z lat 90 używane na torach i innych wyścigach Hodny.A jeśli są do bani to serio pojeździj starą sc33 a sc 44 i wyczujesz wtrysk już na samym dole obrotów to samo f4i.Wtrysk w f4i nie daje 50-100km/h na v-max ale lepszą reakcję na gaz,płynniejszą pracę silnika na biegu jałowym i ogólnie.

A ani power commander ani dysze dyno jet z filtrami nie dają Ci żadnych piekielnych mocy..

A jak komuś się podoba grzebać co sezon w gaźnikach w to już nie wnikam.. :biggrin:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

również przymierzam się do zmiany i powoli staje się dla mnie jasne, że to może być f4i. staram się teraz dużo czytać o tym motocyklu, wszędzie jest napisane jakie to ono fajne, ale nie znalazłem kilku informacji.

 

np.

*czy konieczne jest montowanie sprzęgła antyhoppingowego, czy może jednak f4i jest tak zajebiaszcza, że można zamontować, ale nie trzeba? (chyba że już ma wbudowane? nie wiem)

 

*udało się komuś zmienić lusterka tak, żeby coś widział po położeniu się na baku? (jak np. w gsx1000)

 

*czy jakieś problemy z elektroniką i innymi elektrycznymi sprawami?

 

pozdro

b.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antyhopping w f4i jest zbyteczny,choć są firmy co takie sprzęgła robią w różnych moto ale z początku 2000 lat mało litrów ma takie cudo,najwcześniej zx10r.RR od 08r dopiero ma.

Lusterka do f4i można dokupić na krótkim lub długim ramieniu.

Co do problemów z elektroniką nie licząc regulatora to ma takie same jak każde inne moto :crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...