Skocz do zawartości

Pompowanie kół azotem?


Rekomendowane odpowiedzi

pompowanie azotem daje równe i niezmienialne ciśnienie.po prostu ,opona nie zmienia wartości bo azot w tym zakresie temperatur nie reaguje.jest to może ważne w wyścigach ale w normalnej jezdzie moim zdaniem nie.ma też inne właściwości,które sprzedawcy chcą wykorzystać ale nie jest to warte ceny jaką trzeba zaplacic za taka opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze składa się w 80% z azotu...

Nie wiem na ile owa "niezmienność" ciśnienia w relatywnie małym zakresie temperatur jest tylko i wyłącznie zabiegiem marketingowym i czy ma praktyczne znaczenia.

Niech ktoś policzy jaka będzie zmiana ciśnienia w oponie przy zmianie temperatury o 30 stopni w przypadku azotu i powietrza. Coś czuję, że niewielka i pomijalna...

Ale mogę się mylić :) Tak po prostu na chłopski rozum to biorę.

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo dodam, że koła napompowane azotem są, przy sprawnej oponie, bezobsługowe (oczywiście jeśli chodzi o ciśnienie). Tylko raz należy dopompować i to dosłownie o 0,1 - 0,2 kPa.

Przy kole napompowanym powietrzem obsługa jest częstsza i po zmianie po sezonie na np. zimowe gwarantowane dopompowanie o 1 kPa minimum czego w "azotowych" nie trzeba robić.

Opinia z własnego doświadczenia i na kołach w swoich samochodach...

Edytowane przez oczko82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to taki problem sprawdzić od czasu do czasu ciśnienie w oponach i ewentualnie coś dopompować?

Wg mnie z tym azotem to zabawa niewarta świeczki.

 

BTW na zimowanie motocykla i tak warto spuścić powietrze do ok połowy wymaganego ciśnienia aby "ulżyć oponom"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie w kole jest stabilniejsze co nie znaczy że sie nie zmienia, jezeli ktoś jeździ wyczynowo to wie że musi sprawdzać ciśnienie w zasadzie po kazdym os, do zastosowań domowych może być tylko te cztery piwa mnie męczą :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompowanie opon azotem w twoim wypadku nie ma sexu ponieważ ty nie osiągasz takich prędkości jak przy motocyklach sportowych odpuść to sobie wiem co mówię bo za 3 miechy znowu sezon z oponami a ja na praktykach elektronicznych zmieniam opony i każdy o to pyta :D "Niby elektronika a opony nap**dalam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to taki problem sprawdzić od czasu do czasu ciśnienie w oponach i ewentualnie coś dopompować?

Wg mnie z tym azotem to zabawa niewarta świeczki.

 

Nie problem, pytanie tylko czy dojezdzajac do stacji / service'u nadal bedziesz mial jeszcze zimne opony bo cisnienie sprawdza sie przeciez na zimnych. Pomijajac, ze jest to upierdliwe i nie kazdemu sie chce. na temat azotu mam wiec odmienne zdanie.

 

BTW na zimowanie motocykla i tak warto spuścić powietrze do ok połowy wymaganego ciśnienia aby "ulżyć oponom"

 

jezeli tak twierdzisz, to wypadalo by dodac, ze motocykl ma byc w takim przypadki ustawiony na stelazach i nie dotykac oponami podloza. u znowu sa rozne opinie.

 

pompowanie opon azotem w twoim wypadku nie ma sexu ponieważ ty nie osiągasz takich prędkości jak przy motocyklach sportowych odpuść to sobie wiem co mówię bo za 3 miechy znowu sezon z oponami a ja na praktykach elektronicznych zmieniam opony i każdy o to pyta.

 

Wytlumaczysz co azot ma do predkosci ?

 

Molekuly azotu sa po prostu weiksze od molekukow powietrza przez co jak juz wyzej powiedziano opona jest bezobslugowa - do kiedystam :biggrin:

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 zalecane jest użycie opon napompowanych azotem w otoczeniu, gdzie występuje ryzyko eksplozji, przy bliskości urządzeń, gdzie występuje ryzyko iskrzenia, przy ryzyku przegrzania opony (duża prędkość, długi dystans, ciepło transmitowane od hamulców i silnika) 

 

Takie tam ale powinno wystarczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie problem, pytanie tylko czy dojezdzajac do stacji / service'u nadal bedziesz mial jeszcze zimne opony bo cisnienie sprawdza sie przeciez na zimnych. Pomijajac, ze jest to upierdliwe i nie kazdemu sie chce. na temat azotu mam wiec odmienne zdanie.

jezeli tak twierdzisz, to wypadalo by dodac, ze motocykl ma byc w takim przypadki ustawiony na stelazach i nie dotykac oponami podloza. u znowu sa rozne opinie.

Wytlumaczysz co azot ma do predkosci ?

 

Molekuly azotu sa po prostu weiksze od molekukow powietrza przez co jak juz wyzej powiedziano opona jest bezobslugowa - do kiedystam :biggrin:

 

:crossy:

 

Ciśnienie opon mierzę przed jazdą ciśnieniomierzem, który jest o wiele dokładniejszy niż ten na stacji benzynowej. Ale nie neguję Twojego punktu widzenia, każdy sobie dogadza jak może :cool:

 

Tak masz rację jeśli chodzi o zimowanie - powinienem również dopisać o centralnym podparciu motocykla podczas zimowania, tak by koła niedotykały ziemi, z zawiesznie było rozprężone, ale niechciało mi się rozpisywać. Twierdzę że jest to najlepszy sposób garażowania moto nieuzywanego dłuższy czas (np. powyżej 2ch miesięcy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie opon mierzę przed jazdą ciśnieniomierzem, który jest o wiele dokładniejszy niż ten na stacji benzynowej.

 

Te manometry na stacji co sie zapina na szybkozlaczke zazwyczaj przeklamuja. Mi na takim pokazalo 3 bary, mimo ze mialem 2.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...