zajc Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 wymieniać olej co 3000km. I to ma być ta super tania w eksploatacji jednostka? :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 I to ma być ta super tania w eksploatacji jednostka? :icon_rolleyes: Zapominasz o regulacji zaworów w innych konstrukcjach? Zapominasz o częstych wymianach napinacza rozrządu wraz z łańcuszkiem rozrządu w CBR600F4 ? CBR900RR ma 16 płytek regulacyjnych po 35 zeta za sztukę a olej i tak musisz wymieniać co 6000 km. CBR1000RR przy ostrym katowaniu potrafi wypić cały olej przed kolejną wymianą. I w/g Ciebie one są tańsze w eksploatacji? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 Zapominasz o regulacji zaworów w innych konstrukcjach? Zapominasz o częstych wymianach napinacza rozrządu wraz z łańcuszkiem rozrządu w CBR600F4 ? CBR900RR ma 16 płytek regulacyjnych po 35 zeta za sztukę a olej i tak musisz wymieniać co 6000 km. CBR1000RR przy ostrym katowaniu potrafi wypić cały olej przed kolejną wymianą. I w/g Ciebie one są tańsze w eksploatacji? Od dwóch lat jezdżę Yamahami.Wymiana oleju co 10 kkm, bez ubytków. Regulacja zaworów co 40 kkm. To są tanie w eksploatacji motocykle :icon_mrgreen: Było tak zarówno w FZS 1000 z przebiegiem pod 50 tysi jak i w nowym FZ1. Jak widać Honda jest mocno przereklamowana ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 Od dwóch lat jezdżę Yamahami.Wymiana oleju co 10 kkm, bez ubytków. Regulacja zaworów co 40 kkm. To są tanie w eksploatacji motocykle :icon_mrgreen: Było tak zarówno w FZS 1000 z przebiegiem pod 50 tysi jak i w nowym FZ1. Jak widać Honda jest mocno przereklamowana ;) Tylko do momentu utraty 2go biegu będziesz zadowolony z wyrobów słynnej fabryki pianin. Słyszałem że wytwórnia zębatek skrzyń biegów pracuje w Chinach dla Yamahy na 3 zmiany nawet w niedziele. A tak poważnie to nic nam nie przyniesie przekomarzanie się która firma japońska produkuje najlepsze motocykle. Rynek jest na razie podzielony pomiędzy tych czterech potentatów którzy niekiedy grają na naszych ambicjach. Przykład z reklamy "Albo Suzuki albo nic" :banghead: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 4 Września 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 Piotr, nie przasadzaj.W chwili obecnej większość podzespołów do większości motocykli produkowanych jest w Chinach, Tajlandii, Tajwanie, Indiach, Pakistanie, itd. Honda robi tak samo. Podzespoły do Hondy od mniej więcej dwóch lat są tam produkowane, Japonię znając już tylko z technologii. I o tę właśnie techologię tu chodzi. Yamaha ma to do siebie, że zawsze strasznie oszczędzała. Do większości skrzyń biegów wkłada tryby odlewane, zamiast odkuwanych. Stosuje tę technikę, bo jest tańsza, choć skrzynie lecą. Wkłada tryby odkuwane do modei YZ, a do WR włoży już odlewane. Honda zawsze trzymała wysoki standard wszystkich modeli, Yamaha rozdzielała modele na lepsze i gorsze. Ale to się wyrównało, bo powoli i Honda goni za ograniczeniami w technologiach... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 To się dyskusja zaczęła :) Co do tych kasatorów luzów, to raczej sam się za to nie zabiorę, jeśli zacznie klepać na ciepłym to zlecę to warsztatowi. Olej i filtr wymieniam co sezon, a że w sezonie nie robię więcej jak 6 tyś, to już inna bajka :) Tak czy owak wiem już co mam zrobić w zimie i tego będę się trzymał. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Dyskusja dobra. Co do skrzyń biegów, odkuwka czy odlew nie sa specjalnie wytrzymałe, najlepsze sa koła ciagniete(idealny zarys zeba materiał o jednakowej strukturze). Ja wszystkie jakie robiłem wycinałem z pełnego krązka i hartowałem powierzchniowo to wychodzi najdrożej ale da sie wykonać w zaciszu domowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 7 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Jeszcze jedno, czy olej 10w50, albo 10w60 nie zaszkodzi silnikowi? Jaki lać najlepiej, syntetyk czy pół syntetyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Zaden nie zaszkodzi silnikowi jezeli jest regularnie wymieniany. Najlepsza oslone i najwyzszy koszt masz na syntetyku, lej co ci bardziej pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.