Skocz do zawartości

Honda CB 750 Seven Fifty


Piotrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

I to ma być ta super tania w eksploatacji jednostka? :icon_rolleyes:

 

Zapominasz o regulacji zaworów w innych konstrukcjach?

Zapominasz o częstych wymianach napinacza rozrządu wraz z łańcuszkiem rozrządu w CBR600F4 ?

CBR900RR ma 16 płytek regulacyjnych po 35 zeta za sztukę a olej i tak musisz wymieniać co 6000 km.

CBR1000RR przy ostrym katowaniu potrafi wypić cały olej przed kolejną wymianą.

I w/g Ciebie one są tańsze w eksploatacji?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapominasz o regulacji zaworów w innych konstrukcjach?

Zapominasz o częstych wymianach napinacza rozrządu wraz z łańcuszkiem rozrządu w CBR600F4 ?

CBR900RR ma 16 płytek regulacyjnych po 35 zeta za sztukę a olej i tak musisz wymieniać co 6000 km.

CBR1000RR przy ostrym katowaniu potrafi wypić cały olej przed kolejną wymianą.

I w/g Ciebie one są tańsze w eksploatacji?

Od dwóch lat jezdżę Yamahami.Wymiana oleju co 10 kkm, bez ubytków. Regulacja zaworów co 40 kkm. To są tanie w eksploatacji motocykle :icon_mrgreen: Było tak zarówno w FZS 1000 z przebiegiem pod 50 tysi jak i w nowym FZ1. Jak widać Honda jest mocno przereklamowana ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch lat jezdżę Yamahami.Wymiana oleju co 10 kkm, bez ubytków. Regulacja zaworów co 40 kkm. To są tanie w eksploatacji motocykle :icon_mrgreen: Było tak zarówno w FZS 1000 z przebiegiem pod 50 tysi jak i w nowym FZ1. Jak widać Honda jest mocno przereklamowana ;)

Tylko do momentu utraty 2go biegu będziesz zadowolony z wyrobów słynnej fabryki pianin.

Słyszałem że wytwórnia zębatek skrzyń biegów pracuje w Chinach dla Yamahy na 3 zmiany nawet w niedziele.

A tak poważnie to nic nam nie przyniesie przekomarzanie się która firma japońska produkuje najlepsze motocykle.

Rynek jest na razie podzielony pomiędzy tych czterech potentatów którzy niekiedy grają na naszych ambicjach.

Przykład z reklamy "Albo Suzuki albo nic" :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Piotr, nie przasadzaj.W chwili obecnej większość podzespołów do większości motocykli produkowanych jest w Chinach, Tajlandii, Tajwanie, Indiach, Pakistanie, itd. Honda robi tak samo. Podzespoły do Hondy od mniej więcej dwóch lat są tam produkowane, Japonię znając już tylko z technologii.

I o tę właśnie techologię tu chodzi. Yamaha ma to do siebie, że zawsze strasznie oszczędzała. Do większości skrzyń biegów wkłada tryby odlewane, zamiast odkuwanych. Stosuje tę technikę, bo jest tańsza, choć skrzynie lecą. Wkłada tryby odkuwane do modei YZ, a do WR włoży już odlewane. Honda zawsze trzymała wysoki standard wszystkich modeli, Yamaha rozdzielała modele na lepsze i gorsze.

Ale to się wyrównało, bo powoli i Honda goni za ograniczeniami w technologiach...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się dyskusja zaczęła :)

Co do tych kasatorów luzów, to raczej sam się za to nie zabiorę, jeśli zacznie klepać na ciepłym to zlecę to warsztatowi.

 

Olej i filtr wymieniam co sezon, a że w sezonie nie robię więcej jak 6 tyś, to już inna bajka :)

 

Tak czy owak wiem już co mam zrobić w zimie i tego będę się trzymał.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja dobra. Co do skrzyń biegów, odkuwka czy odlew nie sa specjalnie wytrzymałe, najlepsze sa koła ciagniete(idealny zarys zeba materiał o jednakowej strukturze). Ja wszystkie jakie robiłem wycinałem z pełnego krązka i hartowałem powierzchniowo to wychodzi najdrożej ale da sie wykonać w zaciszu domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...