Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Tak sobie czytam, czytam i...wyczytać nie mogę. Chodzi mi o o odpowietrzenie skrzyni korbowej. Po dłuższym postoju ( przy odpalaniu ) wywala mi olej do filtra. Rozumiem że to przez odmę itd...

Czy aby to wyeliminować można poprowadzić rurkę od tejże odmy gdzieś powiedzmy pod skrzynie bez żadnych konsekwencji - oczywiście dla silnika ????

mam założonego HSR`a 45 i nie chciałbym go za często rozbierać i czyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoć uszczelniacze prowadnic były wymieniane na nowe - tak deklarował poprzedni właściciel.

 

Ostatnio jak odpalałem moto - stał od 2 tygodni nie odpalany, przy minus 5 stp., a...i jeszcze jedno.. po częściowym nagrzaniu ( około 5 min pracy), jak otworzyłem korek oleju to lekko obroty spadły, to norma????

 

Oleju jest niby o.k. - czyli jak stoi w pionie to pokazuje norme na miarce.

 

Pomyślałem też że może troche oleju zleciało ze zbiornika do sk. korbowej i zanim wypompuje to wypluwa.

 

a..i jeszcze jedno...jesli by były uszczelniacze na prowadnicach to powinien palić olej a nic na to nie wskazuje.

Edytowane przez flstc1340
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zawór to ta kulka i sprężynka????? czy ta tulejka ze sprężynką??

 

nie no...pluje olejem przez odme ale tylko na samym początku pracy i po dłuższym postoju.

Ale chciałem sie zapytać czy jak puszcze odme rurką na zewnątrz to coś sie spier....li???? ( np. moze zaciągać syf czy wode z otoczenia????)

 

Edytowane przez flstc1340
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór do zrobienia - ten z kulką - odmę na zewnątrz po co ? Możesz ale kałuża pod moto zawsze będzie.

Jak się upierasz to zrób zawór a odmę wyprowadź przez filter jak w dolnym odpowietrzeniu (w moto odpowietrzenie jest górne bo nie napisałeś ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no mam ostatnie Evo więc rozumiem że odpowietrzenie jest tylko górą czyli z tych dwóch śrub w głowicach od strony gażnika, które łączy rurka idąca do korpusu filtra.

 

Sorry ale dopiero poznaje ten silnik. (Japonie mam raczej obcykaną - ładnych pare lat i sprzętów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki...wielkie dzięki!....mam nadzieje że sobie poradze.

 

Im więcej/częściej podchodzę do tego moto tym bardziej zmieniam nastawienie/taktykę:)....z Japończyka w kierunku ....M-72 itp :), ale może to i dobrze...

 

 

 

Kolego qurim - robiłeś to ustrojstwo??????????

Edytowane przez flstc1340
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i post o pompie oleju poszedł się kochać. :icon_evil: Ale kolega potrzebujący chyba go przeczytał już, to spoczko.

 

 

Ktoś jeszcze tu był i pytał o coś i też zniknęło. O Ironhead`a chodziło z tego pamiętam.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..no właśnie też zauważyłem.

Ja przeczytałem co miałem przeczytać :biggrin:

 

 

 

a korzystając z okazji...

...jak ważna jest ta blacha (bracket) co łączy głowice u góry???? można bez tego śmigać????

Edytowane przez flstc1340
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Softaile mają bo są "sztywne" ale u mnie do tego uchwytu jest mocowany jeden ze stabilizatorów silnika. Poza tym jeszcze pionowo idzie wspornik klaksonu i zawór VOES jest też tam upchany. Pewnie też masz zawór VOES u siebie i ważne jest aby był zamocowany do masy pojazdu bo nie będzie działał. Wielka krzywda się nie stanie ale silnik będzie mułowaty bez zmiany wyprzedzenia zapłonu którą steruje ten zawór. Pisałem wcześniej o tym ale też zniknęło, wymiar tych śrub to bodajże 7/16" UNF albo 1/2" UNF. Suwmiarka w dłoń i mierzysz, potem porównaj z tabelą. Skok gwintu ocenisz na oko, może być drobny (UNF) albo zwykły (UNC), wielkiego wyboru nie ma.

Się uczyło zeszłej zimy sztuki oznaczeń calowych gwintów. :biggrin:

Masz tu tabelę, jeszcze lepszą niż poprzednio podałem. Zapisz, wydrukuj i trzymaj kopię w garażu. Przydaje się.

http://www.argip.com.pl/argipstuff/Katalog/083.pdf

 

 

Ja do garażu narazie nie zaglądam bo w blaszaku nie jest zbyt ciepło więc jakoś mnie nie ciągnie do grzebania w moto. :biggrin: Ale zaś przy okazji rzucę okiem na te śruby, choć u mnie mogą być inne niż u Ciebie.

 

I jakbyś szukał śrub:

http://www.stalmut.pl/

 

http://www.werbus.pl/

 

 

A jeszcze pytałeś chyba o te cylindry na 1450? Powinny z wyglądu się różnić od seryjnych jeśli masz rozwiert. Ilość lub kształt żeberek, jakieś oznaczenia itp. Na seryjnych cylindrach, u dołu z którejś strony jest taki nadlew w kształcie kółka ok.20mm a w nim widoczna data produkcji cylindra. A najlepiej to pokaż wyraźną fotę silnika z bliska, może coś się wyjaśni.

 

A skoro już o technicznych sprawach w HD to taki mały spamik wrzucę, tradycyjnie. :biggrin: Miałem skatowaną owiewkę, która kiedyś była lakierowana dorabianym komputerowo lakierem. Straszna kupa ten lakier a kope pieniędzy za to dałem. Niedawno na osiedlu odkryłem mały sklepik z chemią i miła pani dorabia tam lakiery też. Dałem element na wzór, odebrałem lakier tym razem już w szpraju, nie jako bazę, klar i podkłady. Prysnąłem całą owiewkę (jasne pole) i nie mogę uwierzyć w efekt. Wątpiłem w ten spray bo coś tani był. Złoty kolor i szparunki zamaskowałem, jasne pole naprawiłem i pomalowałem.

 

Tak było w sezonie, widać ciapaty lakier który kosztował krocie a nie był wart ani grosza, jak się okazało. No i uszkodzenia bo drzwi garażu miałem 20cm węższe niż owiewka. :icon_evil: I jeszcze masę robali i owadów widać też.

http://lh4.ggpht.com/_Z2uaPZT7mY8/TQjEBpLp...20/DSCN7168.JPG

 

A tak wygląda owiewka dziś:

http://lh3.ggpht.com/_Z2uaPZT7mY8/TQjEL16P...20/DSCN7357.jpg

 

Lakier jest tak dobrze dobrany że gdy pomalowałem nim małą wkładkę osłon na nogi i zamontowałem do osłony z oryginalnym lakierem to szukając na siłę i tak nie znalazłem żadnej różnicy odcieni. :clap: Elementy różniły się jedynie połyskiem bo oryg. lakier był jakby bardziej matowy i porysowany z racji wieku.

 

Mała rzecz a cieszy. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...