BoBaS Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 Dzięki.A jakie są objawy dużego luzu ?np. hałas dobiegający od strony sprzęgła itp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 Hałas ze strony sprzęgła może być spowodowany koszem sprzęgłowym.Ostatnio Qurim temat przerabiał. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 Nadal go przerabiam. Niestety. Czekam tylko na nowe śruby do kosza. Hałas ze sprzęgła to może być za luźny łańcuch, wydymane łożysko w koszu lub łożysko wyciskowe. Zależy jaki masz rocznik, wczesne, takie jak mój, nie miały wyciskowego łożyska. Pozostaje łożysko w koszu. Na Alle takie łożyska chodzą w niesamowitych cenach, pod 200zł nawet. A jest to zwykłe łożysko SKF, jeśli pamięć nie myli to chyba 6207, w dobrym sklepie kupisz za 30-50PLN takie samo marki SKF i nawet z luzem C3. Ja tak właśnie zrobiłem. Gorzej jest z łożyskiem w pokrywie, pod koszem. Jest to nietypowe łożysko calowe, rolkowe. Fachowe sklepy rozkładają ręce. Pozostaje zakup tego łożyska na Alle, za 120zł, łożysko z napisem "China". :angry: Inne dźwięki z okolicy sprzęgła to niekoniecznie sprzęgło. Śruby alternatora mają tendencję do wykręcania się, wtedy zaczynają "rzępolić" aż w końcu je coś zmieli. Nakrętka na wale też czasem może się poluzować i też będzie hałas. Zdejmij pokrywę i obejrzyj wszystko. Albo najpierw chociaż osłuchaj. Kawałek rury w dłoń, jeden koniec do pokrywy, drugi do ucha i nasłuchuj skąd dokładnie dźwięk jest i jaki jego rodzaj. Regulacja sprzęgła nie ma nic wspólnego z hałasem więc nie tu jest problem. A stary typ sprzęgła w EVO wymaga jeszcze jednej czynności kontrolnej/regulacyjnej. Na koszu jest płyta opora sprężyny mocowana na 4 śruby. Pod nią sprężyna oczywiście. Płyta ma otwory na śruby, 3 zestawy otworów, każdy na innej grubości tejże płyty. Zależnie od kształtu sprężyny (wklęsła, płaska, wypukła) należy odpowiednio ustawić płytkę oporową na otwory serii A,B lub C. Napisz jaki rocznik masz, bo sprzęgła zmieniały się co kilka lat. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACKY4 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 mam pytaniema ktos z Was moze zamontowane w swoim sporcie takie cudo http://www.ebay.co.uk/itm/120776756681?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p3984.m1952.l2649jezeli tak,to jak to sie sprawuje,czy to naprawde eliminuje trzask podczas zmiany biegow? Cytuj TYPE O NEGATIVE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 (edytowane) Ja mam takie coś w Eli. Trzasków nie eliminuje do końca. Fakt że dobrze napięty łańcuch oznacza lepszą pracę skrzyni, ale każdego problemu nie rozwiąże. Zeszłego roku dorabiałem ręcznie kolejną płytkę pod sprężynę bo te z kompletu są cienkie i dobrze napinają nowy łańcuch, a mój nowy nie jest. Edytowane 10 Czerwca 2012 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BoBaS Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 (edytowane) Hey. Co to stuków to jakieś dziwnie, niezależne od obrotów silnika, podobne do tego jakby co wewnątrz było luźne. Mam stetoskop to spróboję namierzyć miejsce. A roczik to 2000. tylko,że nie sports ale Buell.A żeby wyregulować sprzęgło to muszę odkręcić tą większą kapkę okrągłą tak ?Ona jest na śrubach z torx. Czy torxy też są metryczne i calowe ? Edytowane 10 Czerwca 2012 przez BoBaS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Torxy są jedne.Dojście do sprzęgła jest pod tą dużą pokrywą. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 O, to o Bułkę chodzi. Nie wiem jak one tam mają to sprzęgło, może mają takie sprężyny jak japsy, wtedy też mogą klekotać jak są luźne. Albo łańcuch, jeśli za luźny to trzepie i uderza o pokrywę od wewnątrz. Łańcuch sprawdzisz poprzez tą mniejszą pokrywkę. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 .............witam i o poradę pytam, wczoraj kupiłem gaźnik s&s super g czy może ktoś wie gdzie kupić dolot do silnika do niego. Nigdy nie miałem z nim styczności a podobno trzeba zmienić bo oryginalny nie pasuje czy to prawda? ..........dobra spoko już wim że musi być od gaźnika s&s super g i udał mi się kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACKY4 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Ja mam takie coś w Eli. Trzasków nie eliminuje do końca. Fakt że dobrze napięty łańcuch oznacza lepszą pracę skrzyni, ale każdego problemu nie rozwiąże. Zeszłego roku dorabiałem ręcznie kolejną płytkę pod sprężynę bo te z kompletu są cienkie i dobrze napinają nowy łańcuch, a mój nowy nie jest.czesc Qurimkupilem to wlasnie i bede chcial to zamontowac,w zwiazku z tym mam kilka pytanhttp://www.ebay.co.uk/itm/120776756681?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p3984.m1952.l2649jak widac na obrazku,czy ta podkladka z tworzywa przychodzi pod sprezyne od dolu?ta metalowa podstawa w ktorej pracuje lyzwa,ma jakby dwa prowadzenia bo bokach,z tym ,ze jedna strona jest krotsza od drugiejczy ta krotsza jest od strony pokrywy,czy od strony silnika?dostalem instrukcje montazu po angielsku i sa na niej dwa rysunki,ale niestety zamazane i nic na nich nie widacw zestawie sa dwie sprezyny,pisza,ze krotsza jest do 30 tys mil,a ta dluzsza powyzej,w instrukcji pisza,ze przed montazem mam spiac lyzwe wraz z podstawa opaska z tworzywa,a po montazu przeciac ja,tak to rozumiem? jeszcze jedna sprawa mnie dziwi,w zestawie,ktory kupilem sa tylkopodstawa,lyzwa,dwie sprezyny,podkladka z tworzywa i sruba,nie ma natomiast zadnych podkladek, nie wiem dlaczego? bo ja kupilem dokladnie ten zestaw http://www.ebay.co.uk/itm/160797373550?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 Cytuj TYPE O NEGATIVE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 (edytowane) Podkładka pewnie pod sprężynę żeby nie odgniotła śladów w obudowie. Mój napinacz jest odrobinkę inny, ale tego samego typu i konstrukcji. Mam włożone dwie sprężyny, jedna w drugą. A płytki to ten element na którym opiera się napinacz od dołu. W aukcji z pierwszego linku na zdjęciu w opakowaniu to ta płytka w kształcie litery H. U mnie były chyba dwie a łańcuch słabo napięty. Dorobiłem kolejną płytkę z grubej płyty 5mm i jest git. Ten element co masz w zestawie, jednym ramieniem krótszym może być montowany tym krótszym do wewnątrz, gdzie dalej łyżwa będzie trzymana na fabrycznym prowadzeniu, a dłusze na zewnątrz żeby łyżwa nie wyjechała. Napinacz BT vs. Sporster może się różnić. U mnie tak to wygląda przed dołożeniem grubej płytki:https://lh6.googleus...12/DSCN7661.JPG Edytowane 17 Czerwca 2012 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BoBaS Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 (edytowane) Próbowałem dziś ściągnąc kapę boczną ale bez rezultatu. I tak połamałem dźwignie zmiany biegów przy ściąganiu. Odkręciłem wszystkie śruby naokoło kapy plus 2 większę te niedalego regulacji napinacza łańcucha. Druga sprawa. regulacja luzu sprzęgłowego, drugie zdjęcie przedstawia jak wyglada od strony linki, dokręciłem śrubę śrubokrętem i popuściłem o pół obrotu ,założyłem te szęsciokątną podkładkę ze sprężynką i to chyba koniec tak ?Nadal nie wiem co mi puka w silniku, boje się tak jeździć aby całkiem się coś nie sypnęło.Wszystkie sugestnie mile widziane. P.S.Może znacie jakiegoś speca z Poznania od silników Evo ? nie chodzi mi o serwis bo tam nie pogłębię wiedzy. Zdiagnozowałem te stuki, dochodzą z głowicy. Czy to oznacza remont ? To są takie dzwięki jakby było coś luźne. A co do sprzęgła to po dokręceniu w kapie to teraz nie mogę dojśc do ładu z linką, ale to pikuś, bardziej mnie teraz martwi te dziwne dzwięki z głowicy Edytowane 19 Czerwca 2012 przez BoBaS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Jaki rodzaj dźwięku to jest? Stukanie? Pukanie? Cykanie? Metaliczny dźwięk czy raczej głuchy, tępy dźwięk? Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turysta Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Z innej beczki:Czy simmeringi w obudowie sprzęgła są "normalne" (metryczne) i można je kupić w pobliskim sklepie, czy calowe i występują tylko jako części do HD?Zabieram się lada dzień za wymianę pasa w 2001 FLH i pasowałoby zapodać nowe...Coś jeszcze oprócz uszczelniaczy powinienem przygotować? Poza odpowiednią ilośia :flesje: oczywiście... Cytuj RIDE HARD! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Uszczelniacze są raczej calowe,ale to nie problem.Zawsze kupuje je w serwisie,nie duży koszt a wykonanie bardzo dobre.Warto wymienić przynajmniej trzy,a nawet wszystkie czyli cztery.Zawsze zaczyna pierwszy cieknąć najmniejszy ,ten od wybieraka biegów.Warto też zakupić uszczelki pod kapę sprzęgłową,oraz ślizg łańcucha sprzęgłowego. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.