Skocz do zawartości

CBR 600 F3 nie pali na 2 gary i mocno dymi


Limo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety podczas przedwczorajszego treningu stało się coś niedobrego. Po zejściu z kolejnej gumy moto zaczęło mocno dymić i dławić się przy dodawaniu gazu. Po zjechaniu do zatoczki zupełnie straciło moc, dało się odpalić tylko na ssaniu ale i tak ledwo chodziło. Okazało się że przestał pracować 1 i 2 cylinder. Po wystygnięciu przestał w ogóle odpalać. Na ssaniu załapywał na 2-3 obroty wału i tyle.

 

Następnego dnia zacząłem sprawdzać z kumplem co się dzieje. Cewki wykluczyliśmy bo podają prąd na cylindry 1 4 i 2 3. Poza tym iskra była na wszystkich świecach. Zaczęliśmy lać paliwo bezpośrednio do gaźników ale nic to nie pomogło. Na ssaniu silnik robił kilka obrotów wałem i gasł. Dym ma kolor jasno szary i jest taki raczej kłębiasty. Pojawia się tylko jak jest paliwo w komorach spalania. W międzyczasie zauważyliśmy że kolektor 2 cylindra złapał trochę temperatury więc najwyraźniej zaczął pracować, ale nic to nie zmieniło. Potem zrzuciliśmy gaźniki żeby obejrzeć zawory ssące ale nie było żadnych uszkodzeń. Natomiast kolega zauważył że podczas kręcenia przy niektórych zaworach pojawiają się jakieś bąbelki. Dzisiaj zmierzyliśmy kompresję, wyszło 11, 12, 9 i 11.5 bara na cylindrach od 1 do 4, czyli raczej w porządku. No i jesteśmy w kropce. Została do sprawdzenia elektryka. Jutro wsadzimy jego moduł, może to to (też ma F3). Jeśli macie jakieś pomysły co to może być to piszcie śmiało, może podsuniecie nam jakiś pomysł. Z góry dzięki.

 

P.S. Olej na bagnecie jest czysty.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem moduł od kumpla F3 ale bez zmian. Zostały do sprawdzenia czujnik położenia wału i czujnik położenia przepustnicy, i skończą mi się pomysły. Może to być wydmuchana uszczelka pod głowicą, pomimo opisanych objawów?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawienie sie dymu może świadczyć o pęknięciu uszczelki pod głowicą. Płyn dostaje sie do silnika i go zalewa. Może to nie mieć duzego wpływu na kompresję bo płyn ją utrzymuje. Zobacz do zbiorniczka wyrównawczego lub wlewu płynu nie wiem jak uciebie w moim gsxr 750 w jest pod zbiornikiem przy termostacie - czy idą bąbelki jak kręcisz silnikiem. Jak sie pojawia to na stówę poszła uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawienie sie dymu może świadczyć o pęknięciu uszczelki pod głowicą. Płyn dostaje sie do silnika i go zalewa.

Też tak myśleliśmy, ale dymu nie ma jak kręci się silnikiem na sucho, tzn. bez dopływu paliwa, dlatego wydaje nam się że to po prostu niespalona mieszanka. Zbiorniczek wyrównawczy sprawdzę jak przestanie padać.

 

Ogólnie mając takie objawy nie zastanawiałbym się długo nad zrzuceniem głowicy. Coś się musiało gdzieś wyheblować ;)

Zgoda, tylko problem w tym że ja nie bardzo mam warunki żeby to zrobić bo moto trzymam na parkingu, dlatego najpierw chciałem wykluczyć wszystkie inne możliwości. Ale jak będzie trzeba to i głowicę się zrzuci.

 

A może jest jeszcze coś co można sprawdzić? Za airboxem jest plątanina węży od doładowania powietrznego, i tam jest wpięty jakiś elektrozawór, który się dość mocno nagrzewa podczas kręcenia. Wiecie co to jest i czy tak powinno być?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden ze mnie specjalista, ale też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Na sucho nie dymi bo płyn chłodniczy nie paruje a jak silnik zaczyna pracować i spala sie mieszanka to płyn chłodniczy zaczyna parować i stad może być ten dym. Jednak jak już pisałem, to tylko moje laickie domysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myśleliśmy, ale dymu nie ma jak kręci się silnikiem na sucho, tzn. bez dopływu paliwa, dlatego wydaje nam się że to po prostu niespalona mieszanka.

to troszke nielogiczne ;)

 

Sprawdz najpierw wszystko inne przed zrzucaniem glowicy. Skoro kompresja jest, iskra jest to trzeba sprawdzic gazniki.

 

Padnieta uszczelka ma m.i. takie objawy:

- olej w plynie chlodniczym

- plyn chlodniczy w oleju

- bąbelki w ukladzie chlodzenia

- grzanie sie

etc.

 

Ps. Sprawdz najpierw dobrze czy potrzeba jest zrzucania glowicy! Ja ostatnio to robilem i okazalo sie ze nie potrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym dymem to jest tak jak piszę. Jak kręcimy rozrusznikiem i psikamy benzynę do gaźników to silnik tak jakby chciał zaskoczyć ale nie ma siły, a z tłumika leci gęsty dym. Natomiast wcześniej jak mieliśmy zrzucone gaźniki, kręciliśmy rozrusznikiem żeby zobaczyć czy zawory poprawnie pracują i dymu nie było.

 

Wczoraj podmieniliśmy czujnik położenia wału, bez zmian, sprawdziliśmy rozrząd bo pomyślałem że może łańcuszek przeskoczył, ale znaki się zgadzają. Brak też bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym podczas kręcenia. Jutro sprawdzimy kompresję po zlaniu płynu chłodzącego. Może założymy jeszcze gaźniki od kumpla F3 ale nie chciałbym jego sprzęta tak rozbebeszać. Gaźniki chyba tak ni stąd ni zowąd się nie zatykają, tym bardziej dwa na raz.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli dymi na siwo to: 1 brak powietrza(zapchany filtr) 2 olej sie spala 3 płyn chlodniczy sie spala.

 

pierwsza sprawa czy ubyło ci plynu chlodniczego? druga-jaki jest stan oleju.

to ze dymi to moze być objaw zniszczonego 3-go tłoka/cylindra,skoro masz takie cisnienie i nie musi to miec zwiazku z tym,ze moto nie pali.

wymien te gazniki.to nie jest duzo roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz mozliwosc to zamien gazniki. Sprawdz tez filtr powietrza. Moze przy ladowaniu z gumy olej wywalilo przez odme i zapchalo.

Co do dymu: jesli jest benzyna - jest ogien i spala sie wszystko. Woda w cylindrze bez benzyny nie bedzie palic ;-)

 

Do pracy silnika potrzeba: kompresji, mieszanki, iskry. Czegos musi brakowac.

Wlewales benzyne przez otwory od swiecy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merh z tego co mi wiadomo to:

-dym biały-siwy - woda w benzynie lub do komór spalania dostaje sie płyn chłodniczy

-dym błękitny - spalany olej

 

wiec raczej spalanie oleju odpada

 

ale jak już pisałem, laik jestem i może sie gdzieś głupot naczytałem wiec najlepiej gdyby potwierdził to jakiś znawca tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie było błędu w pomiarze ciśnienia sprężania to 3 cylinder jest śmieć

Możliwe ale to nie jest źródło usterki bo 3 i 4 tłok pracuje.

 

pierwsza sprawa czy ubyło ci plynu chlodniczego? druga-jaki jest stan oleju.

Jak zlewałem płyn to było pod korek więc raczej nie ubyło. Olej jest czysty, przynajmniej to co widzę na bagnecie.

 

Sprawdz tez filtr powietrza. Moze przy ladowaniu z gumy olej wywalilo przez odme i zapchalo.

Filtr niedawno zakładałem nowy. Nie usyfiło go olejem. Poza tym teraz cały airbox jest zdjęty więc nie ma opcji żeby nie dostawał powietrza.

 

Co do dymu: jesli jest benzyna - jest ogien i spala sie wszystko. Woda w cylindrze bez benzyny nie bedzie palic ;-)

Jak kręcimy rozrusznikiem to idzie ogień z rury więc mieszanka w cylindrach jest (przynajmniej w dwóch) i jest iskra która ją podpala. Kompresja też jest i powinien śmietnik palić a nie pali.

 

Wlewales benzyne przez otwory od swiecy?

Tak ale nie odpalił.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...