Skocz do zawartości

Silnik do Remontu - Husqvarna sm 125


grebur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, spotkała mnie przykra sytuacja, zatarł mi sie wał i trzeba wyremontować silnik, jakie bedą koszta regeneracji wału/nowego tłoka/nowej korby, co moge zrobić sam, a co lepiej oddać do mechanika ? co jeszcze powinienem wymienić po takim wydarzeniu.. ile wyjdzie robocizna u mechanika jesli zleciłbym mu zrobić to wszystko ? ..

i jakiego DOBREGO mechanika polecacie na pomorzu, który da mi na to jakąś gwarancje, a nie tylko sie wymądrza i pyskuje..

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regeneracja wału 150-250 zł reszta nie wiem musisz znaleźć częsci po co chcesz robić tłok po padzie korby coś w nim pękło ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no hmm.. jak robić to wszystko, kondycja tłoka przed tym tez idealna nie była.. a ten wał sam moge wyjac i dac do regeneracji czy to sie cały motor daje ?

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozebrałem silnik i sie okazało że to nie wał a tłok sie zablokował ;O

oto zdjęcia : http://bikepics.com/members/grebur/p2/

mam pytania..

- czy huska sm 125 ma żeliwo czy nicasil ?

- co zblokowało tłok ? puknołem gumowym młotkiem w cylinder i puściło, zauwarzyłem ze pierścień jest spieczony (w nim siedzi tłok jedno-pierścieniowy), dodam także że poprzedni własciciel stosował 2x za bogatą mieszanke, tzn lał 50ml oleju na 1l benzyny, po zdjeciu cyla z odstojnika wylalo sie dużo nagaru.. może to była przyczyna zdarzenia ?

- co mogło spowodować takie porysowanie tłoka i cylindra, w środku nic nieznalazłem, świeca cała, podkreśle że zdarzenie stało sie nagle, nie czułem jakiś ubytków mocy przed tym, co mogło w tak krótkim czasie tak mocno porysować tłok i cyl..

- po tym wszystkim z okolic zębatki słychać dziwny dzwięk : http://grebur.wrzuta.pl/film/2wr97XBXha9/dziwny_dzwiek.. co może tak robić ?

 

ps z tego co oblookałem z kumplem to korba i wał jest dobry, tylko jedno łożysko na wale troche chuczy przy poruszaniu korbą..

 

pomożecie ?

Edytowane przez grebur

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dźwięk, ciężko powiedzieć ale rozpolowić trzeba. Jak czekasz na tłok, i te pierdoły to masz czas co ci szkodzi wyjąc silnik i rozpołowić dnówka roboty. Najlepej wymień przy okazji łożyska wszystkie i masz spokój z dołem na długi czas.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem skąd brał sie ten dźwięk.. łancuch źle nachodził na zębatke, niewiem czemu nawet bo zębatka wygląda jak nówka.. bede musiał ją wymienić

 

co do rozpoławiania to niemam funduszy niestety, a przy takim czymś trzeba wymienić wszystkie uszczelki (220zł) w dodatku łozka i simeringi tez chyba swoje kosztują .. (ile?)

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylinder wygląda na to że jest na żeliwie patrząc po zdjęciach.

O powodzie cięzko mowić nie znając histori silnika, ale na pewno zbyt duża ilość oleju mogła się do tego przyczynić. Olej ma wyższą temperaturę spalania niż benzyna i podnosi temperaturę tłoka, szczegolnie w okolicach denka skąd ciepło odprowadzane jest przez pierścień. Pierścien zapieka sie, traci szczelnosc a dalej idzie lawinowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne rzeczy piszesz .....

 

Jak chcesz wiedzieć czy masz nicasil czy żeliwo to zamiast pytać na forach poszukał bys jakiegoś tematu i tam dowiedział byś się ze masz wziąć z mamy lodówki magnes i sprawdzić czy cylinder od środka przyciągany jest przez magnes (czy też magnes ciągnie do cylindra) jak ciągnie masz żeliwo jak nie masz nicasil.

 

Tłok zablokowało bo sie zatarł.... z kąd wiesz ze poprzedni właściciel lał ZA dużo może lał jak trzeba? A może ty lałeś za mało? Powiedziałeś o polowe więcej lał poprzedni właściciel czyli lejesz 25ml oleju na litr paliwa czyli robisz mieszankę 1:40 ... dla mojej CRm 1:40 to mieszanka zbyt uboga w olej miała tendencje do przycierania się, teraz jeżdżę na 1:30/35 ..... czy aby ten motórek nie ma dozownika?

 

Jakie takie porysowanie tłoka?? Po prostu się zatarł, tłok porysował cylinder i wice wersa.

 

Gdzie jest ten odstojnik?? Gdzie to masz i nagar ci się wylał czy czarny zgrzany olej?

 

 

Co do Huczenia to może być tylne koło być nie w osi ustawione dlatego krzywo na zębatkę nachodzi. Sprawdz czy jest równo na napinaczach ustawione (tych od naciągania łańcucha)

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne rzeczy piszesz .....

 

1.Jak chcesz wiedzieć czy masz nicasil czy żeliwo to zamiast pytać na forach poszukał bys jakiegoś tematu i tam dowiedział byś się ze masz wziąć z mamy lodówki magnes i sprawdzić czy cylinder od środka przyciągany jest przez magnes (czy też magnes ciągnie do cylindra) jak ciągnie masz żeliwo jak nie masz nicasil.

 

2.Tłok zablokowało bo sie zatarł.... z kąd wiesz ze poprzedni właściciel lał ZA dużo może lał jak trzeba? A może ty lałeś za mało? Powiedziałeś o polowe więcej lał poprzedni właściciel czyli lejesz 25ml oleju na litr paliwa czyli robisz mieszankę 1:40 ... dla mojej CRm 1:40 to mieszanka zbyt uboga w olej miała tendencje do przycierania się, teraz jeżdżę na 1:30/35 ..... czy aby ten motórek nie ma dozownika?

 

3.Jakie takie porysowanie tłoka?? Po prostu się zatarł, tłok porysował cylinder i wice wersa.

 

4.Gdzie jest ten odstojnik?? Gdzie to masz i nagar ci się wylał czy czarny zgrzany olej?

Co do Huczenia to może być tylne koło być nie w osi ustawione dlatego krzywo na zębatkę nachodzi. Sprawdz czy jest równo na napinaczach ustawione (tych od naciągania łańcucha)

 

1. Sory, zapomniałem o tym sposobie - siedzi tam żeliwo

2. lał za dużo bo mi sam to powiedział, motor kopcił jak skurczybyk, on mi powiedzial ze lał 1:50 a powinien 1:25..

3. Dla mnie to aż takie oczywiste niebyło..

4. Odstojnik znajduje sie u góry cylindra, na poziomie najwyzszej pozycji tłoka mniej-wiecej, no i z tego co mówisz to bardziej jednak przypominalo ten zgrzany olej, był on taki spieniony jakby..

 

sory ze tak pomieszałem..

 

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sory, zapomniałem o tym sposobie - siedzi tam żeliwo

2. lał za dużo bo mi sam to powiedział, motor kopcił jak skurczybyk, on mi powiedzial ze lał 1:50 a powinien 1:25..

3. Dla mnie to aż takie oczywiste niebyło..

4. Odstojnik znajduje sie u góry cylindra, na poziomie najwyzszej pozycji tłoka mniej-wiecej, no i z tego co mówisz to bardziej jednak przypominalo ten zgrzany olej, był on taki spieniony jakby..

 

sory ze tak pomieszałem..

 

 

Niee no spoko :D ale z tymi stosunkami to cos pomieszałeś :P jakby lal 1:50 to by dawał 100ml na 5l czyli 20ml na litr :D ... dla 1:25 to jest dwa razy wiecej czyli 200ml na 5l i 40ml na litr ;P 50ml na litr wychodzi 1:20. A jakiego oleju uzywał? Moja maszyna na zimno też daje chmurę dymu ale po rozgrzaniu juz nie dymi. Ja jeźdze na midlandzie ;) niemniej za dużo oleju tez nie dobrze ;) wiadomo. Długo jeździłeś tym motorkiem? Jak dawno temu przeszedłeś na uboższa mieszankę? I czy tego dnia jak się zatarła mocniej piłowałeś ją niz zwykle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet niewyjeździłem jego benzyny z tą zbyt bogatą mieszanką

ale jak..

1:50 - 1litr oleju na 50l benzyny, czyli 100ml na 5l benzyny tak ? czy inaczej to sie liczy ?

niewiem jaki koleś olej lał, chyba jakiś półsyntetyk bo coś wspominał ale niewiem dokładnie..

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...