grebur Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Witam, spotkała mnie przykra sytuacja, zatarł mi sie wał i trzeba wyremontować silnik, jakie bedą koszta regeneracji wału/nowego tłoka/nowej korby, co moge zrobić sam, a co lepiej oddać do mechanika ? co jeszcze powinienem wymienić po takim wydarzeniu.. ile wyjdzie robocizna u mechanika jesli zleciłbym mu zrobić to wszystko ? .. i jakiego DOBREGO mechanika polecacie na pomorzu, który da mi na to jakąś gwarancje, a nie tylko sie wymądrza i pyskuje.. Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 regeneracja wału 150-250 zł reszta nie wiem musisz znaleźć częsci po co chcesz robić tłok po padzie korby coś w nim pękło ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 no hmm.. jak robić to wszystko, kondycja tłoka przed tym tez idealna nie była.. a ten wał sam moge wyjac i dac do regeneracji czy to sie cały motor daje ? Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 rozbierasz silnik wyciągasz wał ściągasz łożyska z wału tłok i dajesz do regeneracji. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 a korbowód też trzeba nowy kupować podczas takiego zdarzenia ? Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 (edytowane) Dzisiaj rozebrałem silnik i sie okazało że to nie wał a tłok sie zablokował ;O oto zdjęcia : http://bikepics.com/members/grebur/p2/ mam pytania.. - czy huska sm 125 ma żeliwo czy nicasil ? - co zblokowało tłok ? puknołem gumowym młotkiem w cylinder i puściło, zauwarzyłem ze pierścień jest spieczony (w nim siedzi tłok jedno-pierścieniowy), dodam także że poprzedni własciciel stosował 2x za bogatą mieszanke, tzn lał 50ml oleju na 1l benzyny, po zdjeciu cyla z odstojnika wylalo sie dużo nagaru.. może to była przyczyna zdarzenia ? - co mogło spowodować takie porysowanie tłoka i cylindra, w środku nic nieznalazłem, świeca cała, podkreśle że zdarzenie stało sie nagle, nie czułem jakiś ubytków mocy przed tym, co mogło w tak krótkim czasie tak mocno porysować tłok i cyl.. - po tym wszystkim z okolic zębatki słychać dziwny dzwięk : http://grebur.wrzuta.pl/film/2wr97XBXha9/dziwny_dzwiek.. co może tak robić ? ps z tego co oblookałem z kumplem to korba i wał jest dobry, tylko jedno łożysko na wale troche chuczy przy poruszaniu korbą.. pomożecie ? Edytowane 11 Sierpnia 2009 przez grebur Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 (edytowane) Ten dźwięk, ciężko powiedzieć ale rozpolowić trzeba. Jak czekasz na tłok, i te pierdoły to masz czas co ci szkodzi wyjąc silnik i rozpołowić dnówka roboty. Najlepej wymień przy okazji łożyska wszystkie i masz spokój z dołem na długi czas. Edytowane 13 Sierpnia 2009 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Już wiem skąd brał sie ten dźwięk.. łancuch źle nachodził na zębatke, niewiem czemu nawet bo zębatka wygląda jak nówka.. bede musiał ją wymienić co do rozpoławiania to niemam funduszy niestety, a przy takim czymś trzeba wymienić wszystkie uszczelki (220zł) w dodatku łozka i simeringi tez chyba swoje kosztują .. (ile?) Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Cylinder wygląda na to że jest na żeliwie patrząc po zdjęciach. O powodzie cięzko mowić nie znając histori silnika, ale na pewno zbyt duża ilość oleju mogła się do tego przyczynić. Olej ma wyższą temperaturę spalania niż benzyna i podnosi temperaturę tłoka, szczegolnie w okolicach denka skąd ciepło odprowadzane jest przez pierścień. Pierścien zapieka sie, traci szczelnosc a dalej idzie lawinowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 (edytowane) Dziwne rzeczy piszesz ..... Jak chcesz wiedzieć czy masz nicasil czy żeliwo to zamiast pytać na forach poszukał bys jakiegoś tematu i tam dowiedział byś się ze masz wziąć z mamy lodówki magnes i sprawdzić czy cylinder od środka przyciągany jest przez magnes (czy też magnes ciągnie do cylindra) jak ciągnie masz żeliwo jak nie masz nicasil. Tłok zablokowało bo sie zatarł.... z kąd wiesz ze poprzedni właściciel lał ZA dużo może lał jak trzeba? A może ty lałeś za mało? Powiedziałeś o polowe więcej lał poprzedni właściciel czyli lejesz 25ml oleju na litr paliwa czyli robisz mieszankę 1:40 ... dla mojej CRm 1:40 to mieszanka zbyt uboga w olej miała tendencje do przycierania się, teraz jeżdżę na 1:30/35 ..... czy aby ten motórek nie ma dozownika? Jakie takie porysowanie tłoka?? Po prostu się zatarł, tłok porysował cylinder i wice wersa. Gdzie jest ten odstojnik?? Gdzie to masz i nagar ci się wylał czy czarny zgrzany olej? Co do Huczenia to może być tylne koło być nie w osi ustawione dlatego krzywo na zębatkę nachodzi. Sprawdz czy jest równo na napinaczach ustawione (tych od naciągania łańcucha) Edytowane 13 Sierpnia 2009 przez Jackuzy Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Dziwne rzeczy piszesz ..... 1.Jak chcesz wiedzieć czy masz nicasil czy żeliwo to zamiast pytać na forach poszukał bys jakiegoś tematu i tam dowiedział byś się ze masz wziąć z mamy lodówki magnes i sprawdzić czy cylinder od środka przyciągany jest przez magnes (czy też magnes ciągnie do cylindra) jak ciągnie masz żeliwo jak nie masz nicasil. 2.Tłok zablokowało bo sie zatarł.... z kąd wiesz ze poprzedni właściciel lał ZA dużo może lał jak trzeba? A może ty lałeś za mało? Powiedziałeś o polowe więcej lał poprzedni właściciel czyli lejesz 25ml oleju na litr paliwa czyli robisz mieszankę 1:40 ... dla mojej CRm 1:40 to mieszanka zbyt uboga w olej miała tendencje do przycierania się, teraz jeżdżę na 1:30/35 ..... czy aby ten motórek nie ma dozownika? 3.Jakie takie porysowanie tłoka?? Po prostu się zatarł, tłok porysował cylinder i wice wersa. 4.Gdzie jest ten odstojnik?? Gdzie to masz i nagar ci się wylał czy czarny zgrzany olej? Co do Huczenia to może być tylne koło być nie w osi ustawione dlatego krzywo na zębatkę nachodzi. Sprawdz czy jest równo na napinaczach ustawione (tych od naciągania łańcucha) 1. Sory, zapomniałem o tym sposobie - siedzi tam żeliwo 2. lał za dużo bo mi sam to powiedział, motor kopcił jak skurczybyk, on mi powiedzial ze lał 1:50 a powinien 1:25.. 3. Dla mnie to aż takie oczywiste niebyło.. 4. Odstojnik znajduje sie u góry cylindra, na poziomie najwyzszej pozycji tłoka mniej-wiecej, no i z tego co mówisz to bardziej jednak przypominalo ten zgrzany olej, był on taki spieniony jakby.. sory ze tak pomieszałem.. Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 1. Sory, zapomniałem o tym sposobie - siedzi tam żeliwo 2. lał za dużo bo mi sam to powiedział, motor kopcił jak skurczybyk, on mi powiedzial ze lał 1:50 a powinien 1:25.. 3. Dla mnie to aż takie oczywiste niebyło.. 4. Odstojnik znajduje sie u góry cylindra, na poziomie najwyzszej pozycji tłoka mniej-wiecej, no i z tego co mówisz to bardziej jednak przypominalo ten zgrzany olej, był on taki spieniony jakby.. sory ze tak pomieszałem.. Niee no spoko :D ale z tymi stosunkami to cos pomieszałeś :P jakby lal 1:50 to by dawał 100ml na 5l czyli 20ml na litr :D ... dla 1:25 to jest dwa razy wiecej czyli 200ml na 5l i 40ml na litr ;P 50ml na litr wychodzi 1:20. A jakiego oleju uzywał? Moja maszyna na zimno też daje chmurę dymu ale po rozgrzaniu juz nie dymi. Ja jeźdze na midlandzie ;) niemniej za dużo oleju tez nie dobrze ;) wiadomo. Długo jeździłeś tym motorkiem? Jak dawno temu przeszedłeś na uboższa mieszankę? I czy tego dnia jak się zatarła mocniej piłowałeś ją niz zwykle? Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 nawet niewyjeździłem jego benzyny z tą zbyt bogatą mieszanką ale jak.. 1:50 - 1litr oleju na 50l benzyny, czyli 100ml na 5l benzyny tak ? czy inaczej to sie liczy ? niewiem jaki koleś olej lał, chyba jakiś półsyntetyk bo coś wspominał ale niewiem dokładnie.. Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 (edytowane) dzielisz 1 przez 50 co daje 0,02L oleju na 1L benzyny czyli 20ml, więc 100ml na 5L Lej do niej 1:40 a w okresie docierania 1:25 Na matematyce się uczyć a nie:P Edytowane 15 Sierpnia 2009 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.