tomek 125 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Witam panowie, od razu przejde do rzeczy, otóż musze zmienic pierścienie w mojej hondzie xl 350r, dzwoniłem do serwisu i zapytali czy nominalne czy na wymiar, niestaty tego niewiem ale postanowiłem zmierzyc średnice cylindra i wynosi ona w przyblizeniu 8,4cm a na tłoku jest napis N1 i tu moje pytanie czy to jest nominał czy już był robiony szlif, prosze o porade bo niechce zeby przyszły mi złę pierścienie, z góry dziękuje za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 (edytowane) W centymetrach to stolarze mierza trumny a nie mechanicy srednice cylindra.. zmierz co najmniej porzadna suwmiarka (a jeszcze lepiej mikrometrem) i porownaj z danymi z serwisowki, albo podaj panu z serwisu-jak mu sie bedzie chcialo to sam poszuka ile powinien miec nominal Edytowane 5 Sierpnia 2009 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Zabierasz sie do tego od zlej strony, i kiepsko to wrozy jesli chodzi o wynik tej operacji. Zaczynasz od tego ze zanosisz silnik, albo cylinder z tlokiem do warsztatu robiacego obrobke mechaniczna silnikow dla pomierzenia tulei, tloka i luzow miedzy nimi. Ty tego nie mozesz zrobic bo nie masz przyrzadow pomiarowych na wlasciwym poziomie. Tam dopiero trzeba zdecydowac czy bedzie potrzebny szlif cylindra i nowy tlok z pierscieniami czy wystarczy sama wymiana pierscieni i na jaki nadwymiar. Ale wszystko zalezy od tych pomiarow i napewno suwmiarka to nie jest dla nich wlasciwy sprzet. Potrzebna jest srednicowka i mikrometr o wlasciwym wymiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek 125 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 a czy mam sie sugerowac tym napisem "N1" który jest wybity na tłoku czy nie ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Wyzej jest napisane co musisz zrobic i napisem n1 sie nie sugerujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek 125 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 ok. dziękuje za porady, dzisiaj byłem u mechanika (zajmuje sie naprawą motocykli) , pomierzył i stwierdził ze nie potrzeba robic szlifu, tylko wystarcza nowe pierścionki. Dzisiaj je zamówiłem i od razu zapytam zebym juz wszystko wiedział a mianowicie czy powinno sie jakos docierac te pierścionki????? jeżeli tak to w jaki sposób jezdzic??? robic często przerwy, nie dawac gazu na full???? jak długo powinno sie je docierac???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 normalnie jezdzisz, nie musisz jezdzic wolno, ale lepiej nie pałowac, zwłaszcza na zimnym silniku-wszystko z głową nie zaszkodzi zalac nowego oleju 50km po operacji nie jestem zwolennikiem wymiany samych pierscieni, ale jesli znachor pomierzył tłok czyms precyzyjniejszym niz ty, to moze ma to sens napisz na ile setek to zamierzasz złozyc i jak to w ogóle chodzi po tej zabawie, bo sam prawdopodobnie będe musiał zmienic co najmniej pierscienie po wakacjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 ok. dziękuje za porady, dzisiaj byłem u mechanika (zajmuje sie naprawą motocykli) , pomierzył i stwierdził ze nie potrzeba robic szlifu, tylko wystarcza nowe pierścionki. Dzisiaj je zamówiłem i od razu zapytam zebym juz wszystko wiedział a mianowicie czy powinno sie jakos docierac te pierścionki????? jeżeli tak to w jaki sposób jezdzic??? robic często przerwy, nie dawac gazu na full???? jak długo powinno sie je docierac???? To niezupelnie o to chodzilo. Czy wiesz jaki jest luz dopuszczalny miedzy tlokiem i cylindrem wziety z serwisowki jaki jest w twoim silniku ? Czy wiesz jak tlok i cylinder byly mierzone ? Napisalem ci wyraznie ze masz sie udac do warsztatu zajmujacego sie mechaniczna naprawa silnikow, nie do mechanika motocyklowego, ktory robi wszystko. Jezeli mechanik pomierzyl i powiedzial to jest to tylko jego opinia na ten temat, ty sam powinienes wiedziec jak jest i czy sama wymiana pierscieni wystarczy. Zeby wystarczyla to luzy miedzy tlokiem i cylindrem musza byc mniejsze niz dopuszczalne, inaczej naprawa niewiele da a silnik zacznie znowu dymic po przejechaniu kilkuset, czy tysiaca km. Jesli chodzi o docieranie to jest przylepiony temat w mechanice o tym, ktory radze przeczytac np od pierwszego pytania Aski.( 2 ostatnie strony ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.