Skocz do zawartości

wybor motocykla EXC


Rekomendowane odpowiedzi

sporty typu "żwirka" czy bagienko nie są w moim stylu niczego nie uczą i moim zdanie są stratą czasu

za to jaką przyjemną :P

 

a czy ktos jest w stanie napisac czym oprócz widocznych elementów rózni się sx 200 od exc?

http://allegro.pl/ktm-sx-200-nie-exc-125-2...1454956246.html

coś wywróżycie z tego? cena bardzo zachecająca

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za to jaką przyjemną (IMG:style_emoticons/default/j.gif)

 

:buttrock:

 

Inne nastawy gaźnika i zaworu wydechowego.

 

generalnie uważam że sx w żwirowni czy enduro to męka, tak jak napisał major inne przełożenia skrzyni, nastawy zaworu i gaźnika, sx w porównaniu do exc nie ma dołu i ma bardzo długą 1 (bynajmniej sx 125 vs exc 125 a że 200 to 125 z większym cylindrem to myślę że dół silnika sie nie różni...)

 

sx a exc to jak yz426f a wr426f niby wygląda podobnie a różnic jest sporo i nie tylko światła i zegary i te właśnie różnice dają znać w terenie......

 

jak ci nie zależy na kwitach to kup exc 200 bez kwita..........

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sx to crossówka, exc enduro. Sx nie ma lamp, licznika, ma mniejszy zbiornik paliwa, inne przełożenia w skrzyni, magneto mniejsze, inny zawias, tylne koło 19", końcówka wydechu jest krótsza. Inne nastawy gaźnika i zaworu wydechowego.

ale tłok-korba takie same?

 

 

exc są duzo drozsze, myslę, ze sx by mi odpowiadał, choc jego przeznaczenie to nie enduro, bo mnóstwo ludzi smiga na crossówkach 250 w takim terenie jak ja i dają radę

 

jesli juz na allegro jest exc za 5-6k to jest to starszy rocznik na tradycyjnym przednim zawiasie, trochę mizeria biorąc pod uwagę ze sporo starsze sx'y, kx'y czy cr ki itd mają USD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok ma jeden pierścien w EXC są 2, korba ta sama.Dyfuzor jak sam widzisz jest inny.Tak jak koledzy wyżej mówią, jezdzisz po lesie to kup EXC a nie SX.Motocykl cross słabo sie nadaje w las ze względu na twarde zawieszenie na którym jazda po korzeniach jest mało przyjemna, i ze wględu na inną charakterystyke silnika.Po trzecie EXC ma 6 biegów SX 5, docenisz to na dojazdówkach, gdzie SX bedzie sie już meczył a w EXC zapinasz 6 i lecisz spokojnie.

Edytowane przez nowytzrdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli juz na allegro jest exc za 5-6k to jest to starszy rocznik na tradycyjnym przednim zawiasie, trochę mizeria biorąc pod uwagę ze sporo starsze sx'y, kx'y czy cr ki itd mają USD

 

Wszystkie ktm 2t z przedziału 97-00 mialy klasyczny zawias z przodu. O tym , żeby ktm poniżej 98 r nie trzeba Ci tlumaczym mam nadzieje ;)

 

Tłoki pasują z jednego do drugiego, teoretycznie tłok z 1 pierścieniem w EXC powinien mu dać lekkiego pazura, natomiast w SX tłok z dwoma pierścieniami powinien go trochę załagodzić. Ale to tylko teoria, wiele osób przy takich kombinacjach mówi że w ogóle nie zauważa różnicy

 

Co do dwusetki, to dół silnika jest taki sam jak w setce z wyjątkiem wału i korby. Dwusetka to taka fajna setka z dużym dołem i mocą nie wyciągającą rąk jak ćwiartka.

 

Tak prawdę mówiąc to czy weźmiesz SX czy EXC będziesz zadowolony. Z tym że w przypadku EXC masz rasowe enduro które nie będzie wymagało żadnych ewentualnych przeróbek typu dodanie jakichś świateł czy zmiękczenie zawiasu jak w przypadku SX-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl cross słabo sie nadaje w las ze względu na twarde zawieszenie na którym jazda po korzeniach jest mało przyjemna
regulacja nie załatwi sprawy? smigają chłopaki na 250sx ach az miło po lasach...

Jezdziłem na exc z 05r, no dla mnie bomba, ciekawe czy na zwykłym zawiasie przednim czyli w wersjach przed 00r jest duzo gorzej? Tradycyjny zawias wymaga mniej troski

O tym , żeby ktm poniżej 98 r nie trzeba Ci tlumaczym mam nadzieje
mozesz to rozwinąc? wystrzegac sie katów ponizej 98?

Tak prawdę mówiąc to czy weźmiesz SX czy EXC będziesz zadowolony.

tez tak mi sie wydaje, nie mam jakichs wielkich aspiracji a po przesiadce z zabytkowej xlki wszystko bedzie mnie cieszyc, a exc cieżko mi bedzie trafic

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O tym , żeby ktm poniżej 98 r nie trzeba Ci tlumaczym mam nadzieje
mozesz to rozwinąc? wystrzegac sie katów ponizej 98?

 

Tak, problemy z częściami etc..

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O tym , żeby ktm poniżej 98 r nie trzeba Ci tlumaczym mam nadzieje
mozesz to rozwinąc? wystrzegac sie katów ponizej 98?

 

Tak, problemy z częściami etc..

 

 

po 98 juz wszystki dobre czy po drodze jeszcze jakieś zmiany?

 

 

O tym , żeby ktm poniżej 98 r nie trzeba Ci tlumaczym mam nadzieje
mozesz to rozwinąc? wystrzegac sie katów ponizej 98?

 

Tak, problemy z częściami etc..

 

 

po 98 juz wszystkie dobre czy po drodze jeszcze jakieś zmiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 98 jakość wykonania i materiałów znacząco się polepszyła , no i z częściami nie będzie problemu. Osobiście jak był bym na kupnie ktm-a to brał bym 2000+

 

A co do katów poniżej 98 to miałem 3 sx-y 125 z 93,94 i 96 r i z czystym sumieniem mogę powiedzieć że większego g*wna to nie miałem. Dostęp do innych części jak tłok czy korba praktycznie zerowy, stopy użyte do odlewów karterów czy pokryw w silniku po takim czasie to w rękach pękały, śruby to się z gwintami wykręcały. Po takim czasie te motocykle są wyeksploatowane maksymalnie i przy tym bardzo często zaniedbywane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja szukam 200ccm więc ponizej 98 nie ma mozliwosci kupic, ale dobrze wiedziec

 

orientuje sie ktos czy jest duza róznica w prowadzeniu exc 200 z USD i na zwykłym widelcu? a moze da rade włozyc USD zamiast zwyklego juz po zakupie? skoro rama to exc 125 to gratów powinno sporo byc...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja szukam 200ccm więc ponizej 98 nie ma mozliwosci kupic, ale dobrze wiedziec

 

orientuje sie ktos czy jest duza róznica w prowadzeniu exc 200 z USD i na zwykłym widelcu? a moze da rade włozyc USD zamiast zwyklego juz po zakupie? skoro rama to exc 125 to gratów powinno sporo byc...

 

 

a ramy 250/300/380 są takie same ? czy którys z tych 3 ma tez rame od 125cc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, jaki olej lać do paliwa i do skrzyni? Manual zaleca SHELL, ale jest on dosc drogi(zwłaszcza ten do paliwa), co powiecie o castrolu power 1 2T do paliwa i o motulu transoil do skrzyni?Mam exc200

Do paliwa wlewam motula 800 ale drogi jest :/ możesz wlać też Castrol Actevo tylko że to poł syntetyk i nie wiem czy taka oszczędnośc poźniej moze cie ukarać.Do skrzyni leje olej silnikowy castrola full syntetyk z tą sama lepkość i gęstościa i jest GIT.Ale do skrzyni spokojnie mozesz zalać motultransoil połsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...