mr.weed Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 takie pytanie jeszcze, exc 4t dobrze daje rade na torze? i jak rozpoznac czas w ktorym tlok jest juz do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pro. Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 W EXC jest licznik motogodzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kristi_rx125 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 wymieniajcie fajnie się czyta.................. :eek: To nic osobistego, ale jeśli tak "regularnie" jak piszesz serwisujesz motocykle, to nie chciałbym na niego trafić przy kupnie. To taka trochę bomba z opóźnionym zapłonem :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Cos malo prawdopodobna mi sie wydaje ta teoria o wymianie tloka co 3k km..bo tak patrzac, to przy mojej jezdzie, a jezdze glownie po polach, to musial bym tlok wymieniac co 2 miesiace ??? :eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kristi_rx125 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Cos malo prawdopodobna mi sie wydaje ta teoria o wymianie tloka co 3k km..bo tak patrzac, to przy mojej jezdzie, a jezdze glownie po polach, to musial bym tlok wymieniac co 2 miesiace ??? :eek: Jeśli masz motocykl taki jak w profilu (DRZ 400), to inna bajka. Pisaliśmy tu o praktycznie wyczynowych motocyklach, EXC 125 i exc 250 4t. DRZ to endurak, o silniku dużo mniej wysilonym. Nie bardzo można je porównywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pro. Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Travis Pastrana jest jedną z trzech osób na świecie które chodzą po oderwaniu miednicy od kręgosłupa. Jim Dechamp jako jedyna osoba na świecie próbował zrobić frontflipa. Paolo to pierwszy człowiek na Świecie który na jednym tłoku jeździ 3 sezony i w KTMa wkłada nie więcej jak 80 zł rocznie. Mamy naszą czołówkę! :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Travis Pastrana jest jedną z trzech osób na świecie które chodzą po oderwaniu miednicy od kręgosłupa. Jim Dechamp jako jedyna osoba na świecie próbował zrobić frontflipa. Paolo to pierwszy człowiek na Świecie który na jednym tłoku jeździ 3 sezony i w KTMa wkłada nie więcej jak 80 zł rocznie. Mamy naszą czołówkę! :crossy: Motocyklami kolegi paolo jezdziłem i wiem że to nie ruina,a ty oszczędź sobie głupich koment Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.weed Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 wogole ma ktos z was EXC 250 czy to co piszecie, przeczytaliscie gdzies i nie macie nawet konkretnej wiedzy na ten temat? bo z tego co widze kazdy z was mowi cos innego. a pozatym mowilem, ze potrzebny mi motocykl do miasta i w teren , ale po miescie bede jezdzic tyle co musze czyli do szkoly, na stacje i ewentualnie na jakies jedzonko, no i oczywiscie od czasu do czasu jakis ciut dalszy wypad do jakis okolicznych lasow bo jezdzac caly czas po tych samych miejscowkach to mozna sie znudzic. pytania ktore mnie jeszcze nurtuja to jaki ma zasieg ktm 250 4t na pelnym baku(po trasie i terenie) i jakie jest jego spalanie po trasie miescie i w terenie? i jak to w koncu jest z tym tlokiem jedni pisza ze nie trzeba zmieniac przez trzy lata a jedni ze praktycznie co tydzien. jak to wyglada w RZECZYWISTOSCI? i czy daje rade w ciezkim terenie i na torze? bo nikt mi na to jeszcze nie odpowiedzial. prosze o odpowiedz naprawde osoby ktore maja badz mialy ten motocykl i wiedza o czym mowia bo maja z nim DOSWIADCZENIE a nie naczytali sie roznych info nie zawsze zgodnych z prawda i powielaja siejac zamet i nie zrozumienie. dla mnie kupno motocykla to dosc spory wydatek i napewno nie zmienie go szybciej niz 2 lata wiec chce sobie kupic cos pozadnego co mnie zadowoli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warstar Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 (edytowane) Weed mozna tu wiele deliberowac o tlokach, są o tym tematy etc... nie wiem jak ci to porownac ale kazdy tlok danego producenta ma zalozona zywotnosc w PRZEWIDYWANYCH warunkach uzytkowania. Producent stara sie zgadywac jaki czas tlok moze bez szkody dla silnika i cylindra pracowac. To ze tlok chodzi i nie peklo cos, cos sie nie sypnelo nie znaczy ze jest dobry. Tlok wycierajac sie (pierscienie etc) zaczyna coraz luzniej pracowac w cylindrze przez co go wyciera coraz bardziej. Bo jest w nim nieco luzu miedzy tlokiem a cylindrem i tlok chodzi jakby nieco na boki tez. To zaslyszana opinia w warsztacie. W kazdym razie jak masz w miare nowy sprzet i planujesz nim jezdzic pare lat to powastaje zaleznosc miedzy wymianami tloka na czas a skroceniem czasu zycia powloki cylindra -nikasil, ktora od zuzytego tloka bardziej dostaje i sa wieksze szanse na geralna awarie tloka i pierscieni, stopienie, pekniecie etc. Inne elementy tloka - sworzen, lozyska korby wymagaja tez kontroli. No ale wracajac to zapytania, u mnie 1700km to 50mth np. U kolegi tak samo (bo jezdzi podobnie jak ja) Widzialem moj motor z 84mth przy przebiegu 1800km... wiec usrednilem sobie te wartosc, napisze po raz 3 poglądowo, zeby cos zalozyc. Konczac watek wymiany tloka, kazdy jezdzi inaczej i jak pisalem producenty tylko zgaduje jak moze byc motor uzywany stad tez wymiana tloka po 50mth dla pro - startujacego w wyscigu i jemu tez zaleca sie wymiane oleju po kazdym wyscigu / i amator ktory ma zmienic tlok po 90mth w instrukcji. Teraz mamy amatora ktory startuje w mielnie (bardzo ciezki wyscig cross country i np pile na koniec sezonu) . Mamy amatorow jezdzacych tylko po lasach i stawiajac moto na kolo po wioskach (co tez czasem prowadzi do zuzycia silnika bo moze miec problemy ze smarowaniem). Inny znowu jezdzi tylko po zwirowniach i np gorach polskich ..Warunki totalnie inne, i zuzycie sprzetu inne. Inne tez sa zagrozenia na tych terenach. Sa tez moto jezdzace tylko po poligonach w blocie, wodzie etc.. Jak wiec chcemy ocenic kiedy kto ma tlok wymienic? Nie jest to mozliwe wiec trzymamy sie pewnych zalozen i wlasnego wyczucia. Dla mnie mozna nie wymieniac tloka jak kogos stac na otwarcie silnika przy 100mth i zamkniecie go i otwarcie za 40mth i jak jest ok zamkniecie i znow za 20mth to samo, czas musi sie zmniejszac miedzy przegladami bo rosnie ryzyko. Pytanie tylko czy to sie oplaca.. czy nie lepiej zmienic co trzeba i miec swiety spokuj na sezon? Wracajac do EXCR moto sie sprawdzi do zabawy na torze jesli nie chcesz skakac wysoko i sie ambitnie scigac z crossowkami. Bo moto crossowe wchodzi duzo latwiej w bande ma inne katy zawieszenia i odleglosc miedzy osiami i to mocno czuc. Inne zestopniowanie skrzyni- na crossie nie ma czasu na majtanie biegami. Moto sie sprawdzi do jazdy na kebaba jesli cie stac na opony bo dobre terenowe szybko znikna. Moto sie sprawdzi w terenie super. Zakladan ze 250 excr ma to samo zawieszenie i generalnie konstrukcje co 450. Czytaj nizej. Staram sie doradzi na tyle ile umiem bo wiem jak ciezko wybrac motor.. duzo mi to tez czasu zajelo. Jezdze i na torze i po poligonach, lasach, zwirowniach, tak wiec jakies porownanie mam. Jezdzilem tez wiekszoscia crossow 450 moich kumpli i paroma endurkami roznej masci. EXCR polecam . Jesli pamiec mnie nie myli 250 EXC-R od 450 rozni sie tylko moca , podkreslam jesli dobrze pamietam , na www ktm to sprawdzisz, jesli tak jest to mozesz brac w ciemno przy zalozeniu ze tyle mocy ci pasuje. Edytowane 9 Sierpnia 2009 przez Warstar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.weed Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 warstar wielkie dzieki wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo:) moze moje jezdzenie po miescie nie ograniczy sie tylko do jazdy po kebana ale cos w tych granicach,a po terenie lubie jezdzic mniejwiecej w ten sposob co ty :) wielkie dzieki teraz juz wiem ze mam szukac exc 250 w 4t a najwyzej nastepny motocykl ktory kupie to 2t ale to dopiero za 2-3 sezony najpierw musze okielznac 250 4t do tego stopnia, zebym wiedzial ze mam nad nim kontrole jak nad dziecieca zabawka czyli w 101% :) pozdrawiam i jeszcze raz dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 chłopaki rzucacie tutaj hasłami z serwisówki gdzie wszystkie dane regulacyjne i przeglądy są podane dla ludzi którzy wykorzystują sprzęt w 100%, sory ale wątpie ze jesteście zawodnikami rangi światowej więc nie przesadzajcie z tym częstym serwisowaniem. po drugie jeśli się robi wszelkie naprawy w autoryzowanych serwisach to koszty utrzymania rzeczywiście są tak duże. Jest mase warsztatów gdzie ceny części i robocizny są dużo mniejsze i mechanicy mają duże pojęcie o tym co robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 (edytowane) chłopaki rzucacie tutaj hasłami z serwisówki gdzie wszystkie dane regulacyjne i przeglądy są podane dla ludzi którzy wykorzystują sprzęt w 100%, sory ale wątpie ze jesteście zawodnikami rangi światowej więc nie przesadzajcie z tym częstym serwisowaniem. po drugie jeśli się robi wszelkie naprawy w autoryzowanych serwisach to koszty utrzymania rzeczywiście są tak duże. Jest mase warsztatów gdzie ceny części i robocizny są dużo mniejsze i mechanicy mają duże pojęcie o tym co robią. Oczywiście wymogi są tak dobrane by serwisy miały i dealerzy mieli stały napływ gotówki od spanikowanych klientów którzy boją się odpalić swoje moto bo ma jedną motogodzine za dużo i trzeba remont Broń Boże nie uważam ze trzeba całkowicie olewać to co pisze w serwis. ale manuale też w pewnym stopniu pomagają dofinansować marke ;) Edytowane 10 Sierpnia 2009 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 (edytowane) Ja przytocze koszty utrzymania KTMowskiej sety, czyli SX 125: co 15 mth(15 baków) = tłok - 350zł(ok 3-4 w sezonie) co 50mth korba = 350zł olej w skrzyni co 15mth. Jeżdże 2motogodziny w tygodniu, tlok starcza mi na 2 miechy :) A tutaj koszty od zakupu do teraz(przejechałem 20motogodzin): -uszczelniacze zawieszenia - 100 olej do amortyzatorów - 75zł olej do skrzyni -25zł łożyska główki ramy - 50zł uszczelniacz na wałku zdawczym - 3zł płyn chłodniczy - 20zł oringi zawieszenia - 3zł uszczelka pod głowice i wydech KTM - 80zł świeca NGK irydowa - 65zł 3x NGK BR9ES - 24zł Uszczelniacz na wał - 58zł Regulacja zawieszenia pod wage i tor - 80zł Zawieszenie nowe przód(stare zatarte) - 650zł Tłok Vertex - 350zł Klamka sprzęgła - 35zł Uszczelniacze zawieszenia - 46zł Filtr powietrza - 68zł RAZEM: 1732zł Za paliwo zapłaciłem: 660zł Za olej do mieszanki zapłaciłem: 175zł I to wszystko za przejechane 20mth ;] Za pare godzin musze zmienić tłok(350zł) i napęd(400zł) Po sezonie musze zrobić korbowód, nicasyl, tłok, regeneracja amora tył, wszystkie łożyska, uszczelniacze itd. Jeśli teraz nie wymienie tłoka (po 15-20mth), to zrobi mi się owal na cylindrze i cylinder do wyrzucenia. Są przypadki że ludzie wyjeździli setami i 50-70mth, ale wtedy wymieniają razem tłok z cylindrem :icon_mrgreen: Koledze w 250 2T po 60mth pękł tłok(a po nastepnym treningu miał wymienić) i rozwalił cylinder, wał, kartery. Ogólnie cały silnik. Co to wymiany tłoka to tak: 125 SX - 15-20mth 125 EXC - 30-40mth 250 SX - 40-50mth 250 EXC - >50mth 250 SX-F - 50-70mth 250 EXC-F - >70mth 450 SX-F - 100mth 450 EXC-F - >100mth 520-525-530 EXC-F - dożywotnio :] Nie no, dłużej pojeździ niż 450. Edytowane 10 Sierpnia 2009 przez WLD_Wlodi Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warstar Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Ja podliczalem ceny zamiennikow i warsztatow bez autoryzacji :) major00 Do wydatkow mozna doliczyc manetki ;D dzis nowiutki komplet rozwalilem... heh kumpel postawil mojego ktmka na kolo i poszedl na bok.. drut odcial prawie cala koncowke lewej raczki ;D 45zl ;D Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pro. Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 (edytowane) Co to wymiany tłoka to tak: 125 SX - 15-20mth 125 EXC - 30-40mth 250 SX - 40-50mth 250 EXC - >50mth 250 SX-F - 50-70mth 250 EXC-F - >70mth 450 SX-F - 100mth 450 EXC-F - >100mth 520-525-530 EXC-F - dożywotnio :] Nie no, dłużej pojeździ niż 450. Zrobiłeś bardzo ładny kosztorys, jestem pod wrażeniem. Skąd masz takie dokładne info dot. tłoków? Exc to dużo roboty - wymiana tłoka co 25 mth, filtr co jedną jazdę wymaga wymiany, olej zmieniam co 10 mth, lagi odpowietrzam co 3 - 4 jazdy, tylna opona wytrzymuje do 400 km, opisałem to zresztą w poprzednim poście. Ale wychodzi ogólnie na to że więcej spędzam czasu na serwisowaniu motoru niż na samej jeździe... Edytowane 11 Sierpnia 2009 przez pro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.