Skocz do zawartości

wybor motocykla EXC


Rekomendowane odpowiedzi

wymieniajcie fajnie się czyta.................. :eek:

 

To nic osobistego, ale jeśli tak "regularnie" jak piszesz serwisujesz motocykle, to nie chciałbym na niego trafić przy kupnie. To taka trochę bomba z opóźnionym zapłonem :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos malo prawdopodobna mi sie wydaje ta teoria o wymianie tloka co 3k km..bo tak patrzac, to przy mojej jezdzie, a jezdze glownie po polach, to musial bym tlok wymieniac co 2 miesiace ??? :eek:

 

Jeśli masz motocykl taki jak w profilu (DRZ 400), to inna bajka. Pisaliśmy tu o praktycznie wyczynowych motocyklach, EXC 125 i exc 250 4t. DRZ to endurak, o silniku dużo mniej wysilonym. Nie bardzo można je porównywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Travis Pastrana jest jedną z trzech osób na świecie które chodzą po oderwaniu miednicy od kręgosłupa. Jim Dechamp jako jedyna osoba na świecie próbował zrobić frontflipa. Paolo to pierwszy człowiek na Świecie który na jednym tłoku jeździ 3 sezony i w KTMa wkłada nie więcej jak 80 zł rocznie.

Mamy naszą czołówkę!

 

 

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Travis Pastrana jest jedną z trzech osób na świecie które chodzą po oderwaniu miednicy od kręgosłupa. Jim Dechamp jako jedyna osoba na świecie próbował zrobić frontflipa. Paolo to pierwszy człowiek na Świecie który na jednym tłoku jeździ 3 sezony i w KTMa wkłada nie więcej jak 80 zł rocznie.

Mamy naszą czołówkę!

:crossy:

Motocyklami kolegi paolo jezdziłem i wiem że to nie ruina,a ty oszczędź sobie głupich koment

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wogole ma ktos z was EXC 250 czy to co piszecie, przeczytaliscie gdzies i nie macie nawet konkretnej wiedzy na ten temat? bo z tego co widze kazdy z was mowi cos innego. a pozatym mowilem, ze potrzebny mi motocykl do miasta i w teren , ale po miescie bede jezdzic tyle co musze czyli do szkoly, na stacje i ewentualnie na jakies jedzonko, no i oczywiscie od czasu do czasu jakis ciut dalszy wypad do jakis okolicznych lasow bo jezdzac caly czas po tych samych miejscowkach to mozna sie znudzic.

 

pytania ktore mnie jeszcze nurtuja to jaki ma zasieg ktm 250 4t na pelnym baku(po trasie i terenie) i jakie jest jego spalanie po trasie miescie i w terenie? i jak to w koncu jest z tym tlokiem jedni pisza ze nie trzeba zmieniac przez trzy lata a jedni ze praktycznie co tydzien. jak to wyglada w RZECZYWISTOSCI? i czy daje rade w ciezkim terenie i na torze? bo nikt mi na to jeszcze nie odpowiedzial. prosze o odpowiedz naprawde osoby ktore maja badz mialy ten motocykl i wiedza o czym mowia bo maja z nim DOSWIADCZENIE a nie naczytali sie roznych info nie zawsze zgodnych z prawda i powielaja siejac zamet i nie zrozumienie. dla mnie kupno motocykla to dosc spory wydatek i napewno nie zmienie go szybciej niz 2 lata wiec chce sobie kupic cos pozadnego co mnie zadowoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weed mozna tu wiele deliberowac o tlokach, są o tym tematy etc... nie wiem jak ci to porownac ale kazdy tlok danego producenta ma zalozona zywotnosc w PRZEWIDYWANYCH warunkach uzytkowania. Producent stara sie zgadywac jaki czas tlok moze bez szkody dla silnika i cylindra pracowac. To ze tlok chodzi i nie peklo cos, cos sie nie sypnelo nie znaczy ze jest dobry. Tlok wycierajac sie (pierscienie etc) zaczyna coraz luzniej pracowac w cylindrze przez co go wyciera coraz bardziej. Bo jest w nim nieco luzu miedzy tlokiem a cylindrem i tlok chodzi jakby nieco na boki tez. To zaslyszana opinia w warsztacie. W kazdym razie jak masz w miare nowy sprzet i planujesz nim jezdzic pare lat to powastaje zaleznosc miedzy wymianami tloka na czas a skroceniem czasu zycia powloki cylindra -nikasil, ktora od zuzytego tloka bardziej dostaje i sa wieksze szanse na geralna awarie tloka i pierscieni, stopienie, pekniecie etc. Inne elementy tloka - sworzen, lozyska korby wymagaja tez kontroli.

 

No ale wracajac to zapytania, u mnie 1700km to 50mth np. U kolegi tak samo (bo jezdzi podobnie jak ja) Widzialem moj motor z 84mth przy przebiegu 1800km... wiec usrednilem sobie te wartosc, napisze po raz 3 poglądowo, zeby cos zalozyc. Konczac watek wymiany tloka, kazdy jezdzi inaczej i jak pisalem producenty tylko zgaduje jak moze byc motor uzywany stad tez wymiana tloka po 50mth dla pro - startujacego w wyscigu i jemu tez zaleca sie wymiane oleju po kazdym wyscigu / i amator ktory ma zmienic tlok po 90mth w instrukcji. Teraz mamy amatora ktory startuje w mielnie (bardzo ciezki wyscig cross country i np pile na koniec sezonu) . Mamy amatorow jezdzacych tylko po lasach i stawiajac moto na kolo po wioskach (co tez czasem prowadzi do zuzycia silnika bo moze miec problemy ze smarowaniem). Inny znowu jezdzi tylko po zwirowniach i np gorach polskich ..Warunki totalnie inne, i zuzycie sprzetu inne. Inne tez sa zagrozenia na tych terenach. Sa tez moto jezdzace tylko po poligonach w blocie, wodzie etc.. Jak wiec chcemy ocenic kiedy kto ma tlok wymienic? Nie jest to mozliwe wiec trzymamy sie pewnych zalozen i wlasnego wyczucia. Dla mnie mozna nie wymieniac tloka jak kogos stac na otwarcie silnika przy 100mth i zamkniecie go i otwarcie za 40mth i jak jest ok zamkniecie i znow za 20mth to samo, czas musi sie zmniejszac miedzy przegladami bo rosnie ryzyko. Pytanie tylko czy to sie oplaca.. czy nie lepiej zmienic co trzeba i miec swiety spokuj na sezon?

 

Wracajac do EXCR moto sie sprawdzi do zabawy na torze jesli nie chcesz skakac wysoko i sie ambitnie scigac z crossowkami. Bo moto crossowe wchodzi duzo latwiej w bande ma inne katy zawieszenia i odleglosc miedzy osiami i to mocno czuc. Inne zestopniowanie skrzyni- na crossie nie ma czasu na majtanie biegami. Moto sie sprawdzi do jazdy na kebaba jesli cie stac na opony bo dobre terenowe szybko znikna. Moto sie sprawdzi w terenie super. Zakladan ze 250 excr ma to samo zawieszenie i generalnie konstrukcje co 450. Czytaj nizej.

 

Staram sie doradzi na tyle ile umiem bo wiem jak ciezko wybrac motor.. duzo mi to tez czasu zajelo. Jezdze i na torze i po poligonach, lasach, zwirowniach, tak wiec jakies porownanie mam. Jezdzilem tez wiekszoscia crossow 450 moich kumpli i paroma endurkami roznej masci. EXCR polecam . Jesli pamiec mnie nie myli 250 EXC-R od 450 rozni sie tylko moca , podkreslam jesli dobrze pamietam , na www ktm to sprawdzisz, jesli tak jest to mozesz brac w ciemno przy zalozeniu ze tyle mocy ci pasuje.

Edytowane przez Warstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warstar wielkie dzieki wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo:) moze moje jezdzenie po miescie nie ograniczy sie tylko do jazdy po kebana ale cos w tych granicach,a po terenie lubie jezdzic mniejwiecej w ten sposob co ty :) wielkie dzieki teraz juz wiem ze mam szukac exc 250 w 4t a najwyzej nastepny motocykl ktory kupie to 2t ale to dopiero za 2-3 sezony najpierw musze okielznac 250 4t do tego stopnia, zebym wiedzial ze mam nad nim kontrole jak nad dziecieca zabawka czyli w 101% :) pozdrawiam i jeszcze raz dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki rzucacie tutaj hasłami z serwisówki gdzie wszystkie dane regulacyjne i przeglądy są podane dla ludzi którzy wykorzystują sprzęt w 100%, sory ale wątpie ze jesteście zawodnikami rangi światowej więc nie przesadzajcie z tym częstym serwisowaniem. po drugie jeśli się robi wszelkie naprawy w autoryzowanych serwisach to koszty utrzymania rzeczywiście są tak duże. Jest mase warsztatów gdzie ceny części i robocizny są dużo mniejsze i mechanicy mają duże pojęcie o tym co robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

chłopaki rzucacie tutaj hasłami z serwisówki gdzie wszystkie dane regulacyjne i przeglądy są podane dla ludzi którzy wykorzystują sprzęt w 100%, sory ale wątpie ze jesteście zawodnikami rangi światowej więc nie przesadzajcie z tym częstym serwisowaniem. po drugie jeśli się robi wszelkie naprawy w autoryzowanych serwisach to koszty utrzymania rzeczywiście są tak duże. Jest mase warsztatów gdzie ceny części i robocizny są dużo mniejsze i mechanicy mają duże pojęcie o tym co robią.

Oczywiście wymogi są tak dobrane by serwisy miały i dealerzy mieli stały napływ gotówki od spanikowanych klientów którzy boją się odpalić swoje moto bo ma jedną motogodzine za dużo i trzeba remont

 

Broń Boże nie uważam ze trzeba całkowicie olewać to co pisze w serwis. ale manuale też w pewnym stopniu pomagają dofinansować marke ;)

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przytocze koszty utrzymania KTMowskiej sety, czyli SX 125:

co 15 mth(15 baków) = tłok - 350zł(ok 3-4 w sezonie)

co 50mth korba = 350zł

olej w skrzyni co 15mth.

 

Jeżdże 2motogodziny w tygodniu, tlok starcza mi na 2 miechy :)

 

A tutaj koszty od zakupu do teraz(przejechałem 20motogodzin):

-uszczelniacze zawieszenia - 100

olej do amortyzatorów - 75zł

olej do skrzyni -25zł

łożyska główki ramy - 50zł

uszczelniacz na wałku zdawczym - 3zł

płyn chłodniczy - 20zł

oringi zawieszenia - 3zł

uszczelka pod głowice i wydech KTM - 80zł

świeca NGK irydowa - 65zł

3x NGK BR9ES - 24zł

Uszczelniacz na wał - 58zł

Regulacja zawieszenia pod wage i tor - 80zł

Zawieszenie nowe przód(stare zatarte) - 650zł

Tłok Vertex - 350zł

Klamka sprzęgła - 35zł

Uszczelniacze zawieszenia - 46zł

Filtr powietrza - 68zł

RAZEM: 1732zł

Za paliwo zapłaciłem: 660zł

Za olej do mieszanki zapłaciłem: 175zł

 

I to wszystko za przejechane 20mth ;]

Za pare godzin musze zmienić tłok(350zł) i napęd(400zł)

 

Po sezonie musze zrobić korbowód, nicasyl, tłok, regeneracja amora tył, wszystkie łożyska, uszczelniacze itd.

 

Jeśli teraz nie wymienie tłoka (po 15-20mth), to zrobi mi się owal na cylindrze i cylinder do wyrzucenia.

Są przypadki że ludzie wyjeździli setami i 50-70mth, ale wtedy wymieniają razem tłok z cylindrem :icon_mrgreen:

Koledze w 250 2T po 60mth pękł tłok(a po nastepnym treningu miał wymienić) i rozwalił cylinder, wał, kartery. Ogólnie cały silnik.

 

Co to wymiany tłoka to tak:

125 SX - 15-20mth

125 EXC - 30-40mth

250 SX - 40-50mth

250 EXC - >50mth

250 SX-F - 50-70mth

250 EXC-F - >70mth

450 SX-F - 100mth

450 EXC-F - >100mth

520-525-530 EXC-F - dożywotnio :] Nie no, dłużej pojeździ niż 450.

Edytowane przez WLD_Wlodi

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podliczalem ceny zamiennikow i warsztatow bez autoryzacji :) major00

 

Do wydatkow mozna doliczyc manetki ;D dzis nowiutki komplet rozwalilem... heh kumpel postawil mojego ktmka na kolo i poszedl na bok.. drut odcial prawie cala koncowke lewej raczki ;D 45zl ;D

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to wymiany tłoka to tak:

125 SX - 15-20mth

125 EXC - 30-40mth

250 SX - 40-50mth

250 EXC - >50mth

250 SX-F - 50-70mth

250 EXC-F - >70mth

450 SX-F - 100mth

450 EXC-F - >100mth

520-525-530 EXC-F - dożywotnio :] Nie no, dłużej pojeździ niż 450.

 

Zrobiłeś bardzo ładny kosztorys, jestem pod wrażeniem. Skąd masz takie dokładne info dot. tłoków?

Exc to dużo roboty - wymiana tłoka co 25 mth, filtr co jedną jazdę wymaga wymiany, olej zmieniam co 10 mth, lagi odpowietrzam co 3 - 4 jazdy, tylna opona wytrzymuje do 400 km, opisałem to zresztą w poprzednim poście. Ale wychodzi ogólnie na to że więcej spędzam czasu na serwisowaniu motoru niż na samej jeździe...

Edytowane przez pro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...