Skocz do zawartości

wybor motocykla EXC


Rekomendowane odpowiedzi

lepiej wrzuć foty kata :biggrin:

 

Mówisz masz http://bikepics.com/members/kamsel/01300exc/ jak na razie foty garażowe, musze sie nacieszyć, przyjdzie czas na foty w terenie :)

 

Ps. Zawias Schancez :icon_evil:, marcin1989 ile twoja 2 seta pali?

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin1989 ile twoja 2 seta pali?

Obecnie nic bo jest "trochę" zdeformowana:crossy: jak jeździła to jakieś 10l/100km.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie nic bo jest "trochę" zdeformowana:crossy: jak jeździła to jakieś 10l/100km.

no to jak mój albo mniej :) ogólnie jestem pozytwnie zaskoczony jedynie spalanie ale z tym dam rade :)

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:60 to zbyt uboga mieszanka, najlepiej 1:30-1:40 , mi przy 1:40 przycierał się tłok. 1:30 to optimum.

 

Zrobłem 1:40 i jeszcze sie zamula troche olejem, nie wkręca sie dobrze musze dłuzej go przytrzymać na średnich obrotach.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobłem 1:40 i jeszcze sie zamula troche olejem, nie wkręca sie dobrze musze dłuzej go przytrzymać na średnich obrotach.

 

Trzeba było mnie słuchać i zrobić 1:60 lub 1:55. Im dłużej jeździsz i masz za dużo oleju to mulisz motor, olej zalega w dyfuzorze, gaźniku i wydechu, musisz później to gówno czyścić. Po pewnym czasie takiego "mulenia" nie będziesz w stanie go odpalić bo będzie tak zalany olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli tak jest napisane w instrukcji moto i na oleju to co? Też za mało?

W servisówce jest napisane od 1:40 do 1:60 przy czym wole być przezorny i nalać deczko większą mieszanke niż przytrzeć silnik.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

six days to najbardziej upasiona wersja, factory jest troche uboższa. Wyposażenie six days to m.in. wiatrak na chłodnice, przezroczysty zbiornik, inna okleina, kute pułki, inne poszycie siedzenia, osłona pod silnik. Wersji factory nie miałem okazji się przyjrzeć ale cos kojarze ze nie ma wiatraka na chlodnice i oslony pod silnik. Mówie o nowych modelach ale starsze tez generalnie to samo mialy

Edytowane przez major000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasza kłótnia jest rochę bez sensu, składu i ładu :wink: , wrzucacie do jednego wora maszyny crossowe 2T i 4T razem z endurakami 2T i 4T, nie bierzecie pod uwagę pojemności skokowej czy zakresu obrotów w których pracuje konkretny silnik, jak by tego było mało piszecie o "EXC450" nie biorąc pod uwagę że te maszyny z lat 2003-2007 mają inny silnik niż obecnie. Macie trochę racji że w przypadku wszystkich crossów i wielu enduraków producenci zalecają konkretny czas po którym wymieniamy tłok, korbę itp. i np. dla KXF450 to 15MH, ale ta regóła nie tyczy się EXC400/450/520/525 z silnikiem RFS z lat 2000-2007, w ich przypadku jeśli chodzi o tłok serwisówka nie podaje konkretnego czasu wymiany jedynie sprawdzenie stanu co 90MH (dla amatora), i tu znowu piszecie bzdety że 90MH to +-2000-3000km, pomijam tu fakt że liczniki MH montowane w tych maszynach to pic i fotomontaż bo liczą one MH na "oko" wystarczy że dostaną impuls z czyjnika na tarczy hamulcowej i już liczą, pchamy moto ze zgaszoym silnikiem i MH lecą :icon_mrgreen: , najlepsza metodą zmierzenia ilości przepracowanych MH przez silnik jest ilość spalonego paliwa, a tu serwisówka dla tych maszyn jest konkretna: 100L paliwa to +-15MH. Biorąc pod uwagę że średnie spalanie EXC450 to około 6L/100km wychodzi że 90MH to +-10000km, i z moich informacji wynika że rzadko kiedy po upływie owych 90MH zachodzi konieczność wymiany tłoka czy korby w tych sprzętach. Piszecie że znacie przypadki urwanych zawrów, owszem zadarza się ale w praktycznie 100% przypadków wina leży po stronie użytkownika i wynika z braku świadomości że tytanowe zawory podatne są na zmenczenie materiału i wymienia się je prewęcyjnie co 2-3 sezony niezależnie w jakim wizualnym stanie są, jeśli to olewamy to nie dziwmy się że mamy potem pół silnika do wymiany. Sprawa ma się zupełnie innaczej w przypadku stalowych zaworów, w ich przypadku wystarczy przypilnować żeby nie osiadały w gniazdach i mamy spokój na dwa razy dłuższy czas niż w przypadku tytanów, przy okazji są tańsze i bez problemów można zakładać stalówki do wszystkich EXC z silnikem RFS z lat 2000-2007. Pamiętajmy również że innaczej zużywają się silniki 2T i 4T, innaczej crossowe czy enduro, innaczej 250tki czy 500tki i tak dla przykładu nie jest dziwne że w KTM SXF250 tłok wymieniamy max. co 15MH a w EXC400 z silnikiem RFS sprawdzamy jedynie stan co 90MH wystarczy zdać sobie sprawę z faktu że silnik SXF250 na torze pracuje zwykle w górnych zakresach obrotów czyli 8000-11000obr./min. a jego moc max. uzyskujemy przy 11000obr/min. i oscyluje ona w okolicach 45KM, tymczasem EXC400 z silnikiem RFS nie ma sensu kręcić powyżej 7500obr./min. przy których osiąga maksymalną moc wynoszącą około 48-50KM czyli niewiele więcej niż SXF, na dokładkę w warunkach enduro rzadko kręcimy silnik do 7500obr./min. zwykle są to niskie i średnie obroty czyli 3000-5000obr./min., żeby było weselej dodajmy że EXC400(RFS) ma taką samą korbę co EXC525 wyliczoną na potrzeby właśnie tego monstrum :bigrazz: . Silnik EXC400/450/520/525 z lat 2000-2007 spokojnie robią po 10000-15000km bez szkody dla ich stanu, jeśli do tego mamy stalowe zawory to są to maszyny super trwałe (jak na wyczyn :wink: ). Pamiętajcie o tym zamin zaczniecie bezcelowy spór o to czy tłok wymieniamy co 10MH czy co 120MH, wszystko zależy w jakim sprzęcie, w jakich warunach eksploatowanym, czy 2T czy 4T, jakiej pojemności skokowej, w jakim zakresie obrotów pracującym, jak dbanym itd. itp., pamiętajcie że na stan silnika 4T z jednym obiegiem oleju ma także wpływ to czy zmieniacie biegi ze sprzęgłem czy bez, zwłaszcza jeśli nie macie wprawy w zmianie biegów bez sprzęgła.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...