WilQ_21 Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Witam mam pytanie do elektryków, a mianowicie chodzi o Bandita 1200 (2001r), coś chyba zdechło albo nie łączy bo rozrusznik nie kręci, ale co ciekawe kontrolki nie przygasają i nie słychać żadnego pstykania, połączyłem na ostro czujnik od dźwigni sprzęgła i od stopki bocznej ale to dalej nic nie dało, światła kierunki i klakson działają, nie próbowałem odpalać go na pych, bezpieczniki wszystkie są dobre aku naładowane wydaje mi się że może to mieć związek z przekaźnikiem do którego dochodzi kabel "+" a wychodzi z niego też gruby tylko czarny i idzie do rozrusznika, jak motocykl jeszcze odpalał to czasami coś w nim pstyknęło i moto zdechło ale częściej było tak że pstykało najczęściej przy schodzeniu z obrotów w okolicy 2 tys obr, tak więc proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakiś pomysł pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 (edytowane) Sprawdź czy po wciśnięciu przycisku rozrusznika między zaciskiem (ten zacisk od którego idzie kabel do rozrusznika) tego przekaźnika a masą jest napięcie, jeśli jest to przekaźnik jest ok, w przeciwnym razie sprawdzić czy do przekaźnika dochodzi napięcie sterujące (2 cienkie kabelki z których jeden powinien mieć +12V w czasie gdy przycisk rozruchu jest wciśnięty). schemat może pomóc : http://personal.open-theweb.net/bandit/wir...00%20k3&k4.jpeg Edytowane 18 Lipca 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 18 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 (edytowane) Sprawdź czy po wciśnięciu przycisku rozrusznika między zaciskiem (ten zacisk od którego idzie kabel do rozrusznika) tego przekaźnika a masą jest napięcie, jeśli jest to przekaźnik jest ok, w przeciwnym razie sprawdzić czy do przekaźnika dochodzi napięcie sterujące (2 cienkie kabelki z których jeden powinien mieć +12V w czasie gdy przycisk rozruchu jest wciśnięty). schemat może pomóc : http://personal.open-theweb.net/bandit/wir...00%20k3&k4.jpeg Witam sprawdziłem jak mi pisałeś, kabel od zacisku przekaźnika połączyłem z masą i wcisnąłem na przycisk startu ale nic nie pokazało, nie wypinając wtyczki z 4 kabelkami (1 biało czarny cienki, 1 żółto czarny, 2 czerwone grubsze) z tego przekaźnika na jednym z cienkich kabelków pokazało napięcie 11,50 V, i na jednym czerwonym było coś lekko ponad 12V na co to wskazuje ?? czy to jest wina przekaźnika ?? do wymiany ?? pzdr Edytowane 18 Lipca 2009 przez WilQ_21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 A luz Ci pokazuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 - mi to wygląda na zużyte szczotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Whiplash666 Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Witam sprawdziłem jak mi pisałeś, kabel od zacisku przekaźnika połączyłem z masą i wcisnąłem na przycisk startu ale nic nie pokazało no to masz walniety przekaznik, albo sie przywiesza, stuknij go czyms kilka razy (tylko nie mlotkiem) mozliwe ze tylko sie przywiesil, a najlepiej poszukaj usera bandyty i podmiencie na chwile przekazniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 (edytowane) Witam sprawdziłem jak mi pisałeś, kabel od zacisku przekaźnika połączyłem z masą i wcisnąłem na przycisk startu ale nic nie pokazało, nie wypinając wtyczki z 4 kabelkami (1 biało czarny cienki, 1 żółto czarny, 2 czerwone grubsze) z tego przekaźnika na jednym z cienkich kabelków pokazało napięcie 11,50 V, i na jednym czerwonym było coś lekko ponad 12V na co to wskazuje ?? czy to jest wina przekaźnika ?? do wymiany ?? pzdr Jeśli na czarno-źółtym jest napięcie to znaczy że przekaźnik jest wysterowany, a mimo to na jego zacisku wyjściowym nie ma napięcia, więc przekaźnik jest uszkodzony (ale pamiętaj że to tylko taka diagnoza na odległość). Biało-czarny to masa więc napięcie między nim a masą :icon_biggrin: = 0V. Edytowane 18 Lipca 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 18 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 A luz Ci pokazuje? tak kontrolka luzu się cały czas świeci, przy naciskaniu na przycisk startu nawet nie przygasa a co do pukania w przekaźnik to już próbowałem i nic nie dało jak można sprawdzić rozrusznik czy kręci ?? pomijając ten przekaźnik najlepiej było by skołować taki przekaźnik na podmiankę ale niestety nie będę miał go skąd wziąć on chyba miał już dość bo tak jak pisałem wyżej odzywał się podczas pracy silnika i czasami z pstyknięciem lubiał zgasić silnik chociaż nie zawsze pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 (edytowane) tak kontrolka luzu się cały czas świeci, przy naciskaniu na przycisk startu nawet nie przygasa a co do pukania w przekaźnik to już próbowałem i nic nie dało jak można sprawdzić rozrusznik czy kręci ?? pomijając ten przekaźnik najlepiej było by skołować taki przekaźnik na podmiankę ale niestety nie będę miał go skąd wziąć on chyba miał już dość bo tak jak pisałem wyżej odzywał się podczas pracy silnika i czasami z pstyknięciem lubiał zgasić silnik chociaż nie zawsze pzdr Aby sprawdzić czy rozrusznik kręci, wystarczy w przekaźniku zewrzeć np.śrubokrętem zaciski wejściowy z wyjściowym (czyli ten od strony akumulatora z tym od strony rozrusznika, innymi słowy doprowadzić grubym przewodem napięcie z akumulatora do rozrusznika omijając przekaźnik. Nie przestrasz się bo zaiskrzy :biggrin: . Edytowane 19 Lipca 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 witam dzięki wszystkim za pomoc, już po problemie okazało się że końcówki w kostce przekaźnika były za luźne i nie łączyło, wymieniłem i chodzi chociaż pozostało dalej to pstykanie, nie wiem czemu a może to tak ma być ale końcówki i kabelki były całe czarne, jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Czarne tzn. przypalone ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 ja wiem czy przypalone ?? :icon_rolleyes: wyglądało to tak jak byś odizolował kawałek kabelka i każdy drucik był z osobna pomalowany na czarno, poszukam końcówek jak nie wyrzuciłem i wrzucę fotkę to będzie widać jak to wyglądało pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llopezor Opublikowano 11 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2022 Witajcie Odkopuje stary temat bo cos podobnego mnie spotkało. Po zimie podłączyłem aku do Bandita i po przekręceniu stacyjki wszystko wygląda normalnie ale kiedy chce odpalić motor to absolutnie brak reakcji. Motor odpala na krótko ale nie chce ewidentnie z przycisku w manetce. Nie umiem sprawdzić tych napięć ale wymieniłem przekaźnik i to tez nie pomogło. nie wiem gdzie dalej szukać usterki. Dodam, ze sezon zakończyłem jesienią i motor odpalał bez problemu a garażowałem pod kocykiem bez akumulatora. Akumulatory wykluczyłem, ten przekaźnik wykluczyłem, rozrusznik również ładnie kreci. Po tych informacjach nasuwa się komuś jakaś podpowiedz ? Pozdrawiam Lukasz z Leszna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus 61 Opublikowano 11 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2022 (edytowane) Spray do kontaktow .Wszystkie mozliwe elektryczne zlacza , kontakty , kostki itp. poczestuj tym srodkiem.Ja uzywam ten srodek NIGRIN Kontakt-Spray.Likwiduje nalot na kontaktach , i zapobiega powstawaniu nowego nalotu.Wypiera wilgoc.Robi swoja robote. Ps.to nie zadna reklama. Edytowane 11 Maja 2022 przez Taurus 61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 11 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2022 Sprawdź czujnik klamki sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.