Skocz do zawartości

Co wybrac do jazdy enduro KDX vs RX vs CRM


Rekomendowane odpowiedzi

DT nie ale XT tak :bigrazz: przecież zawieszenie porównywalne do DT albo jeszcze większa kanapa

 

hehhee :biggrin: nie ma to jak kupić 20 letniego trupa 4t :biggrin: weź mu nawet nie pokazuje takich strasznych rzeczy. Taka ciężka krowa jak to co pokazałeś na pewno nie pozwoli mu sie nauczyc prawidłowej techniki jazdy w terenie zwłaszcza jako pierwsze moto. Zwłaszcza że za pewne więcej spędzi w serwisie niż w trasie.

 

Nie pisałem poważnie :)

Chodzi o to że jak ma kupić wyczynowy motocykl crossowy za 4500zł to lepiej żeby nic nie kupował bo to będzie padlina.

DR 350 to moze nie był by i zły pomysł ale za 4500 to tez nie bardzo da rady kupić w dobrym stanie i rozsądny rocznik.

w sumei teraz za "piatke" może kipic juz jakąś crossówke pod 2000 rok a jak ktoś dbał to powinno dawać radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehhee :biggrin: nie ma to jak kupić 20 letniego trupa 4t :biggrin: weź mu nawet nie pokazuje takich strasznych rzeczy. Taka ciężka krowa jak to co pokazałeś na pewno nie pozwoli mu sie nauczyc prawidłowej techniki jazdy w terenie zwłaszcza jako pierwsze moto. Zwłaszcza że za pewne więcej spędzi w serwisie niż w trasie.

a widziałes kiedys takiego trupa w akcji, że tak zapytam? Xrka moze i faktycznie dla początkucego moze byc kłopotliwa, ale za to po ogarnieciu jest to bardzo wdzieczny motorek, którym mozna jezdzic z ludzmi na 3x drozszych maszynach

Chodzi o to że jak ma kupić wyczynowy motocykl crossowy za 4500zł to lepiej żeby nic nie kupował bo to będzie padlina.

jak sie nie ma pojęcia to i za 10 000 mozna kupic padline, ale za 4500 jest na alledrogo juz całkiem sporo fajnych motorków 2t (full cross :D ) jak równiez sporo soft-enduraków

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<ja brałbym 250, ale jak kolega wczesniej wspomniał-jestem kozak :D >

 

a moim zdaniem to tylko umiesz dużo gadać. Na 125 2T trzeba umieć jeździć,trzeba umieć kręcić ją na zakrętach i podjazdach,a nie tylko posadzić dupe na ociążałym czteropaku jakim jest xl i odkręcać sobie manetke jak się zachce. Nie jednego takiego kozaka na dobrym 4t spotkaliśmy w lesie latając z kumplami ( my na dr 350,dt 125x 2 i kmx 125),a później im głupio było jak w lesie nie nadąrzali i musieliśmy na nich czekać. A mieli dużo lepsze motory,np DRZ 400. Także zanim komuś polecisz 20letniego strupiałego 4paka to pomyśl sobie,że ktoś może ma ochote naprawde nauczyć się dobrze latać po lesie, po ciasnych dróżkach między drzewami,bo tam lekkie 125 2T radzi sobie naprawde bdb. A czy to jest DT czy CRM to moim zdaniem tylko kwestia kierowcy,komu co lepiej leży. A na podjazdy też da się wjechać i to dość spore,tylko trzeba umieć. Tutaj nie ma jak w 4t,że na jednym biegu na stałym gazie wlecisz,tutaj musisz czuć sprzęta,odpowiednio dobrać bieg i umiejętnie go kręcić,żeby nie stanął w połowie góry,ani żeby się nie zakopał przed samym szczytem. A 250 2T to wściekła fura,na pewno nie dla początkującego, bo enduro/cross jest po to by go kręcić ile wlezie i wykorzystywac z niego ile się da,a nie bać się odkręcić na zakręcie. Pomyśl co mu polecasz na pierwsze moto,kupi takiego kx'a 250,poniesie go gdzies na drzewa i co,dalej będziesz twierdził,że 250 2T to ideał na początek? Mam wrażenie czytając Twoje posty,że naprawde niewielke pojęcie masz o jeździe w terenie na tych wszystkich motorach,chyba,że dla Ciebie teren to polne dróżki,itp.

 

 

P.S co do Twojego bratanka czy kogoś tam,co rozumiesz pod pojęciem,że ogarnął swoją dt w tydzień? Nauczył się jeździć 70km/h po lesie czy co? Ja swoją jeżdże prawie 2 lata i ani troche nie uważam,żebym ogarnął ją w 100%. No,ale przecież,nie jestem takim kozakiem jak Wy :wink:

 

 

Żeby nie było,nie chciałem nikogo urazić ani nic,po prostu troche tu jak dla mnie głupot było napisanych. Osobiście 125 2T w tej kasie na pierwsze moto śmiało polecam. A model to juz trzeba wybierać pod siebie,ja postawiłem na DT ze względu na bezawaryjność i pancerność. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompletnie mnie nie zrozumiałeś, ale niech ci będzie, poczytaj na przyszłosc w słowniku o trudnym wyrazie "ironia" ;)

 

btw. dt wazy z tego co wiem ok 120 kg, a xr ok 130 wiec nie wiem co jest ociężałe ;) zwłaszcza ze zawieszenie i silnik tych dwóch motorków dzieli przepaść <przód w dt to nieporozumienie>, wiem ,ze kazdy swoje chcwali, ale są jakies granice...jak mozna polecac na podjazdy dt?

 

nie chcę być chamski, ale co ty chłopaku mozesz wiedziec o terenie mieszkając w Olsztynie? My latamy po wąwozach lessowych, gdzie ew. dzwon kończy się bardzo boleśnie a wy po błotku i górkach które mozna robić wueską ;)

 

dt to bardzo dobry motor, ale nie dla chłopa w sile wieku na ostry teren ;)

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompletnie mnie nie zrozumiałeś, ale niech ci będzie, poczytaj na przyszłosc w słowniku o trudnym wyrazie "ironia" ;)

 

btw. dt wazy z tego co wiem ok 120 kg, a xr ok 130 wiec nie wiem co jest ociężałe ;) zwłaszcza ze zawieszenie i silnik tych dwóch motorków dzieli przepaść <przód w dt to nieporozumienie>, wiem ,ze kazdy swoje chcwali, ale są jakies granice...jak mozna polecac na podjazdy dt?

 

nie chcę być chamski, ale co ty chłopaku mozesz wiedziec o terenie mieszkając w Olsztynie? My latamy po wąwozach lessowych, gdzie ew. dzwon kończy się bardzo boleśnie a wy po błotku i górkach które mozna robić wueską ;)

 

dt to bardzo dobry motor, ale nie dla chłopa w sile wieku na ostry teren ;)

 

 

zdziwiłbyś się jakie tu są podjazdy,chociażby na żwirowniach :wink: nie byłeś w tutejszych terenach to skąd masz o nich taką wiedze? Nie ma góry na górze,ale ciekawych podjazdów,itp jest naprawde dość sporo. A przód w dt po zalaniu oleju 20W zachowuje się zupełnie inaczej niż seria,bo oryginalnie pływa ten motor jak po**bany,wiem,bo to przerabiałem,jednak po modyfikacji zawieszenie radzi sobie bdb i prowadzi się bardzo pewnie. Poza tym czy ja mu poleciłem DT? Nie kolego,czytanie ze zrozumieniem,poleciłem mu 125 2T,a model niech sam sobie wybierze. Za 4500zł nie widze tutaj za bardzo większego pola manewru,gdyż za 4500 kupi 125 2T w bdb stanie,a jakiegoś czteropaka,co najwyzej w przyzwoitym stanie. No i skoro ma tylko 4500zł to co zrobi jak mu 4t padnie? Skąd weźmie kase na remont? Do 2T części są sporo tańsze a i za mechanika płacić nie trzeba bo sam wszystko zrobi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, czyli generalnie się zgadzamy, z tym ze ja na jego miejscu brałbym 125 2t ale w kx, cr,yz

 

jesli kupiłby tą hondzinę za 2000 i nawet zakładając ze nastepne 2000 trzeba by dołozyc od razu to miałby za 4000 motor niezniszczalny, ale przy tych sprzętach trzeba czasami podłubac itp wiec przyznam ze dla początkującego moze to nie jest najlepszy pomysł. Takze odpalanie ma niemałe znaczenie, bo aby kopnąc te 600ccm trzeba trochę potrenowac, a 2t zawsze będzie lekko palił

 

a na Mazurach byłem i to całkiem niedawno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK , słuchajcie ja naprawde wiem że lepszym wyborem byłoby 4 t ale w tym przedziale cenowym jak pisałem wyrwę co jedynie tylko starsze xt które wizualnie w ogóle mi się nie widzi bo jest strasznie szpetne ;p chodzi mi tu o oryginalne jak ktoś poprzerabia to i może ładnie wygląda, a dr nie kupie bo nie wyrwę za tyle dobrej sztuki na 100%, a po za tym jak dorwę zajechany model 4t to remonty mnie pogrążą , cross odpada całkowicie ze względu na teren, Z tego co wiem to crm,kdx czy rx nie można porównywać do kmx/dt bo są to motory z całkowicie inną charakterystyką silnika i zawieszeniem przy czym są mocniejsze, w dalszym ciągu prosiłbym użytkowników modeli wymienionych w temacie o opinie i odczucia dotyczące tych modeli .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdziwiłbyś się jakie tu są podjazdy,chociażby na żwirowniach :wink: nie byłeś w tutejszych terenach to skąd masz o nich taką wiedze? Nie ma góry na górze,ale ciekawych podjazdów,itp jest naprawde dość sporo. A przód w dt po zalaniu oleju 20W zachowuje się zupełnie inaczej niż seria,bo oryginalnie pływa ten motor jak po**bany,wiem,bo to przerabiałem,jednak po modyfikacji zawieszenie radzi sobie bdb i prowadzi się bardzo pewnie. Poza tym czy ja mu poleciłem DT? Nie kolego,czytanie ze zrozumieniem,poleciłem mu 125 2T,a model niech sam sobie wybierze. Za 4500zł nie widze tutaj za bardzo większego pola manewru,gdyż za 4500 kupi 125 2T w bdb stanie,a jakiegoś czteropaka,co najwyzej w przyzwoitym stanie. No i skoro ma tylko 4500zł to co zrobi jak mu 4t padnie? Skąd weźmie kase na remont? Do 2T części są sporo tańsze a i za mechanika płacić nie trzeba bo sam wszystko zrobi :wink:

Ja za swoją DR dałem 3tyś zł, sprowadzoną z niemiec na oponach szowych, nikt przedemną w terenie nią nie gonił. Niebierze w ogóle oleju, od wymiany do wymiany doleje może 100-150ml i to wszystko. Wiec nie mówicie że to nie możliwe bo to nie prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za swoją DR dałem 3tyś zł, sprowadzoną z niemiec na oponach szowych, nikt przedemną w terenie nią nie gonił. Niebierze w ogóle oleju, od wymiany do wymiany doleje może 100-150ml i to wszystko. Wiec nie mówicie że to nie możliwe bo to nie prawda.

Możliwe jest to że trafi padło i bedzie musiał włożyć drugie tyle w remont co w polskich realiach niestety sie zdaża często. Z kąd pewność, że twoja dra nigdy terenu nie widziała? :bigrazz: Ja również bym był za 2t 125/250 ENDURO nie crossówką.

 

http://moto.allegro.pl/item691966658_kawasaki_kdx_200.html

 

Tyle że nie wiem jak z gratami do tego no i stary ale w cenie sie mieści ;) Wiadomo, że jego stan nie bedze idealny...

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wybór miał by być z tych trzech motorów co w temacie to brał bym rx, już dużo o nim powiedziane, ale jeśli może być coś innego to jeszcze pomyśl trochę o Yamaszce TT 350. Moc 32HP silnik lekko wzmocniony od tego co w xt 350 niezawodny, lepsze zawieszenie od np. dt czy crm, a przy tym nie aż tak ciężki 111kg suchy przy czym dt 125 sucha waży 106kg, a xr 600 sucha 119kg. Z częściami do tt nie powinno być problemu bo silnik ten sam co w xt a reszta części ogólnie dostępna. W porównaniu z dr 350 lepiej wypada choćby brać tylko mase pod uwage a o innych walorach nie wspominając. Tak więc za tą sume bez problemu możesz kupić. Ostatnio było kilka sztuk na allegro ale teraz coś wywiało je.

 

dodane

Jest jedna sztuka tt sprzedawca pisze, żę to xt ale to na 99% jest tt, http://allegro.pl/item685764383_yamaha_xt_...e_dogadamy.html

Edytowane przez karolb123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sprzedawca dbał tak o motor jak jest to pokazane na foto i w nazwie aukcji to na bank mi posłuży :). Zresztą stoi chyba 3 raz cena na początku była coś ponad 3,5 o ile dobrze pamiętam. W sumie ja już wyboru dokonałem zakupie 2 t z tych co podałem ale nie wybrałem na co się nastawić dlatego potrzebne mi wasze opinie,na początek chce poznać zasady jazdy enduro zakupić też porządny struj i poznać trochę mechanikę, a za 2 sezony pomyśle nad ktm exc powyżej 2000 r :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie na temat kupna takiej przykładowej hondy crm do 2,5 tys lub nawet jak bym znalazł kdx lub rx i włożyć w remont 1,5 tys zł , byłby to dobry pomysł??Oczywiście jak jego stan jest dobry tzn. odpala i jeździ :)

Edytowane przez silentCC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie na temat kupna takiej przykładowej hondy crm do 2,5 tys lub nawet jak bym znalazł kdx lub rx i włożyć w remont 1,5 tys zł , byłby to dobry pomysł??

Wszystko zależy od tego czy ktoś już grzebał w silniku czy nie, jeśli silnik nie był w rękach jakiegoś "serwisu" w stodole to nie jest to zły pomysł, ale jeśli widać silikon wypływający ze wszelakich połączeń a śruby noszą wyraźne ślady wielokrotnego odkręcania albo są objechane to jest to ryzykowny pomysł bo zazwyczaj w takich silnikach gwinty w wielu miejscach są tylko wspomnieniem a gniazda łożysk wyglądają jakby wyciągano je granatem, remont takiego silnika to kupa straconych nerwów i kasy wydanej na coraz to nowe części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...