Skocz do zawartości

problem z BUTAMI


Rekomendowane odpowiedzi

spoko, mam ten sam model  8)  teraz pytanie, w ciągu jakiego czasu te buty Ci sie zrobiły bardziej elastyczne i czy w ogóle teraz jeździ sie w nich duzo lepiej :?:  :roll:

Szczerze mowiac nie pamietam, jak szybko sie rozchodzily. Kupilem je jakies dwa lata temu chwile przed wyjazdem do Maroka. Mozna powiedziec ze rozchodzilem (rozjezdzilem) je w trasie. Podczas tranzytu europejskiego bardzo konkretnie mi dolalo, przez co buty kilka razy przemokly. Z cala pewnoscia pomoglo to w ich "rozruszaniu". Pewnie jest, ze zeczelo mi sie w nich dobrze jechac jeszcze w europie.

 

Jezeli masz teraz nowki i bedziesz ich uzywal glownie w terenie to mysle ze owo "rozruszanie" nastapi dosc szybko, bo w terenie but pracuje znacznie mocniej niz na szosie.

 

Tak, teraz mam w nich absolutnie idealne czucie. Bez problemu jesli chodzi o zmiane biegow czy uzywanie tylnego hamulca. Nie przeszkadzaja mi nawet jak musze w nich troszke pospacerowac (nie za duzo oczywiscie). Jestem przekonany ze jak zetre te ktore mam teraz, to kolejnym zakupem beda znowu rxdwojki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
a mam jeszcze jedno pytanko... jakich skarpet uzywacie do jazdy w butach endur-cross :?:  :roll:

 

Kupiłem "specjalne" do enduro - Sidi i Gaerne. Nie wiem co w nich jest "specjalnie motocyklowego", może cena. Poza tym są to zwykłe wysokie skarpety-getry, lekko wzmocnione w okolicach kostki.

Niektórzy producenci opowiadają pierdoły o wentylacji skarpert itd, ale jak mają się wietrzyć skarpety w niemal hermetrycznie zamkniętym bucie?? (ja buty bardzo często obwiązuję szeroką taśmą do pakowania, żeby woda się do nich nie dostała, także panuje tam sauna).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy producenci opowiadają pierdoły o wentylacji skarpert itd, ale jak mają się wietrzyć skarpety w niemal hermetrycznie zamkniętym bucie?? (ja buty bardzo często obwiązuję szeroką taśmą do pakowania, żeby woda się do nich nie dostała, także panuje tam sauna).

Zgadza sie... fakt ze jest wielu producentow skarpet (z zalozenia turystycznych, nie motocyklowych) ktore w jakims tam sposob lepiej oddaja wilgoc (z wloknem coolmax, for example). Jednak zeby to dzialalo to buty motocyklowe musialyby byc z wkladka gore-tex'owa, a o takich (enduro/cross) to ja nie slyszalem. Ja uzywam zwyklych wysokich (prawie pod kolano) skarpet-getrow.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Ja mam podobny problem z butami Forma Terrain i postanowiłem nie zakładać nowego tematu.

 

Otóż od samego początku nie potrafię obdługiwać dzwigni tylnego hamulca bez odrywania - podnoszenia nogi z podnóżka. Jest to bardzo denerwujące. Nie potrafię kontrolować motocykla w zakręcie i podczas unoszenia przedniego koła. Tragedia jest również w trakcie skoków - lecąc na tylne koło nie jestem w stanie zareagować.

 

Zrobiłem w nich już prawie 50h i nic. Na górze zapinam ich bardzo luźno, tak żeby łydka miała luz. Trochę to pomaga, ale to ciągle nie to.

 

Próbowałem obniżać stopkę i ustawiłem ją tak, że ledwo potrafie hamować przy przesunięciu ciała do tyłu, ale w trakcie pozycji stojącej/siedzącej dalej nie jestem wstanie gamować bez odrywania stopy.

 

Czytając różne poradniki enduro/motocross znajduję informację, że dzwignia powinna być tak ustawiona, żeby dało się ją obsługiwać bez odrywania stopy z podnóżka, a to jest niemożliwe w tych butach.

 

Jak założę zwykłe buty sportowe, to czuję się na motorze jak ryba w wodzie, ale nie odważę się wyjeżdzać w teren w takim obuwiu.

 

 

Pozdrawiam

WT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździłem w Formie to również miałem z tym problem, przez dwa lata użytkowania tych butów nic się nie poprawiło. Teraz jeżdżę w innych butach(sporo droższych) i problemu nie ma, czucie motocykla jak byś jechał w normalnych adidasach. Po prostu te niskie modele Formy takie są i nic z tym nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od razu widać, że te buty są inaczej zrobione.

 

Niestety jestem tylko amatorem, bo nie mam czasu na nic innego, więc takie drogie buty musze chyba odpuścić.

 

Teraz widzę, że jest jeszcze FORMA TERRAIN TX HPS (tańsze) i bez oznaczenia HPS (droższe) z zawiasem w dość rozsądnej cenie. Ciekawe jak się zachowuje ten but.

 

Z butów z zawiasami podobają mi się jeszcze:

 

1. UFO HERO

2. RINO HERO

 

Jeżeli macie jakieś doświadczenie z tymi butami to bardzo proszę o opinie. Może macie jeszcze jakieś ciekawe propozycję w cenie do 1 tys. zł.

 

 

wtct

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak w temacie , czy buty z zawiasem cos daja ? czy to taka sciema ?? nie jest bardziej prawdopodobne ze owy zawias po roku sie rozsypie ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dają sztywność. Co do tego że się rozsypią to w przypadku znanych marek był bym spokojny. Kilka sezonów w Sidi Vortice i nic się nie dzieje.

Natomiast zawiasy utrudniają chodzenie bo łączą sztywne elementy, więc turystyka piesza odpada.

 

 

Wysyłane z iPad przy użyciu Tapatalk HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...