Skocz do zawartości

brak pomysłu na zmianę moto


Rekomendowane odpowiedzi

SevenFifty jest świetny, wręcz idealny ale nudny ... za słaby, brak mu szóstego biegu do turystyki. bezawaryjny i tani w utrzymaniu ale już mnie znudził

 

dla faceta ze 192 cm wzrostu jest troszkę za mały, w turystyce brakuje mu szóstego biegu dla ekonomiki no i z plecaczkiem to już motocykl jest znacząco obciążony

 

może rzucicie jakieś propozycje? może być duży golas albo turystyczne enduro. spora rozbieżność, ale wymaganiem jest wygoda dla kierowcy i plecaczka, ekonomiczna jazda turystyczna powyżej 100km/h i możliwość odkręcania manety niekoniecznie ekonomicznie codziennie gdy trzeba się męczyć w ruchu miejskim w dużym mieście

 

spotkałem się z propozycjami XJR1300 ale wielki litraż a moto wcale nie dużo większe niż SF

 

pozdrawiam i zapraszam do dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chcesz moto silniejsze, ale nie większy litraż? Czyli szybkoobrotowy - to gdzie taki do turystyki z małym spalaniem? Musisz poustawiać sobie priorytety, bo coś się nie zgadza. Generalnie - jak chcesz więcej mocy to ci potrzebna większa pojemność, a to nie wpływa za bardzo na ekonomię.

 

A konkretniej - golasy - CB1300, emocji będziesz miał dość, plecak będzie miał wygodnie.

Ewentualnie Gutek Breva 1100 - jak chcesz oryginalnie, albo duży bandit jak chcesz popularnie. Albo z tanich staroci - FJ1200.

 

Ale przede wszystkim uściślij wymagania, bo na razie są niemożliwe do spełnienia - zwłaszcza ta ekonomia. Chyba że kupisz BMW. Trochę mniej palą, ale na dzień dobry dużo zapłacisz, więc.../

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie litraż nie ma aż takiego znaczenia. może być duża maszyna jeśli chodzi o pojemność, ale boję się że będzie mnie taki sprzęt zjadał finansowo przy spokojnej turystycznej jeździe z plecakiem

 

jeśli się mylę to bardzo dobrze

 

wygoda dla plecaka i adrenalina dla mnie. takie sprzęty istnieją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dla faceta ze 192 cm ...

...może być duży golas albo turystyczne enduro...

...ale wymaganiem jest wygoda dla kierowcy i plecaczka, ekonomiczna jazda turystyczna powyżej 100km/h i możliwość odkręcania manety niekoniecznie ekonomicznie

ja mam 192cm, siedzę b.wygodnie, nogi nie drętwieją, deszcz nie moczy.

przy 120km/h wciąga 5,2L/100km w jedna osobę. Po prostu Varadero :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chcesz moto silniejsze, ale nie większy litraż? Czyli szybkoobrotowy - to gdzie taki do turystyki z małym spalaniem?

Akurat kazdy silnik wysokoobrotowy spali mniej niz Cebula. Bo po prostu technologicznie jest nowszy o jakies 20 lat. Wszystkie stare silniki chlodzone powietrzem/olejem lubia wciagnac paliwo(i olej tez ;)

 

w sumie litraż nie ma aż takiego znaczenia. może być duża maszyna jeśli chodzi o pojemność, ale boję się że będzie mnie taki sprzęt zjadał finansowo przy spokojnej turystycznej jeździe z plecakiem

Juz na tym forum kilkukrotnie robilem wyliczenia z kosztow eksploatacji Cebuli i duzych Fazerow. Kazdy twierdzi ,ze CB to takie super w utrzymaniu moto. A ja zaprzeczylem tej tezie ;) mnie utrzymanie litra o dwa razy wiekszej mocy wcale nie kosztuje wiecej niz SF. Wiec nie zastanawiaj sie i zmieniaj na cos mocniejszego :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Moze CBF1000?

Spalanie srednie najczesciej wychodzi mi 5,7 i jeszcze nigdy nie przekroczylo 7l, podczas gdy w SF potrafilem wejsc ponad 8l w szybkiej trasie :].

CBF jest stosunkowo niewielka, dosyc wygodna, ma spory moment - ciagnie od samego dolu, wiec w turystyce sie sprawdzi.

Na razie zrobilem na mojej ok 30tys.km i jak dotad raz regulowalem zawory, wymienilem lozysko glowki ramy, 3 razy olej (wg serwisowki co 12kkm), dwa razy filtr powietrza. Opony wytrzymuja o dziwo sporo - Pirelli Diablo - tyl 15kkm, przod 20kkm. Takze koszta utrzymania nie sa takie znowu astronomiczne...

 

A jesli duze Enduro, to Viadro 1000 (ogromna maszyna), V-Strom 1000, moze nawet Triumph Tiger, choc tu siedzenie pasazera wydaje mi sie watpliwe...

 

Pzdr

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ducati ST2 :bigrazz:

 

 

edit.

 

Tobie bardziej by stykło ST4, może nawet w wersji S :D

Edytowane przez Boa

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 192cm, siedzę b.wygodnie, nogi nie drętwieją, deszcz nie moczy.

przy 120km/h wciąga 5,2L/100km w jedna osobę. Po prostu Varadero :lalag:

 

a jak to wygląda z rocznikami? czy w ciągu całego cyklu produkcji następowały jakieś kolejne wersje tego sprzęta? jakie są najczęstsze problemy z "viadrem"?

 

Juz na tym forum kilkukrotnie robilem wyliczenia z kosztow eksploatacji Cebuli i duzych Fazerow. Kazdy twierdzi ,ze CB to takie super w utrzymaniu moto. A ja zaprzeczylem tej tezie ;) mnie utrzymanie litra o dwa razy wiekszej mocy wcale nie kosztuje wiecej niz SF. Wiec nie zastanawiaj sie i zmieniaj na cos mocniejszego :icon_twisted:

 

 

czytałem ten tekst i masz w nim sporo racji jeżeli mówimy o serwisowaniu jak w serwisówce. wszystko się zgadza ale SF nie musi działać na zasadach opisanych w serwisówce, ponieważ można Hondę ujeżdżać na najgorszym oleju, na starych jak świat świecach, na paliwie zza ruskiej granicy, z dzwoniącymi zaworami a i tak będzie jechać. nie mam racji? ale moja racja to zaledwie sezon na SF ... zresztą dobiegający dla SF już końca

 

Yo!

 

Moze CBF1000?

Spalanie srednie najczesciej wychodzi mi 5,7 i jeszcze nigdy nie przekroczylo 7l, podczas gdy w SF potrafilem wejsc ponad 8l w szybkiej trasie :].

CBF jest stosunkowo niewielka, dosyc wygodna, ma spory moment - ciagnie od samego dolu, wiec w turystyce sie sprawdzi.

Na razie zrobilem na mojej ok 30tys.km i jak dotad raz regulowalem zawory, wymienilem lozysko glowki ramy, 3 razy olej (wg serwisowki co 12kkm), dwa razy filtr powietrza. Opony wytrzymuja o dziwo sporo - Pirelli Diablo - tyl 15kkm, przod 20kkm. Takze koszta utrzymania nie sa takie znowu astronomiczne...

 

A jesli duze Enduro, to Viadro 1000 (ogromna maszyna), V-Strom 1000, moze nawet Triumph Tiger, choc tu siedzenie pasazera wydaje mi sie watpliwe...

 

Pzdr

 

CBF1000 bez tych bocznych plastików wygląda nawet przyzwoicie, viadro wygląda dość zwykle a Suzuki troszkę się boję przez te wszystkie doniesienia o pękających ramach i odgłosie silnika ze śrubkami w środku

 

śmigasz na CBF? jakieś wady posiada?

 

no to problem fest jest.brak pomyslu na zmiane moto.niektorzy maja brak kasy na zmiane moto. kup to co ci pasi i sie podoba. ja nie chcialbym zeby ktos wybieral mi pojazd.

 

na kasie nie śpię ale wywiad można zrobić by wiedzieć co szukać

 

Ducati ST2 :bigrazz:

edit.

 

Tobie bardziej by stykło ST4, może nawet w wersji S :D

 

zmieniłeś sprzęta na ducati?

troszkę za dużo plastiku na nim i taki oczojebny lekko i pewno kosmicznie drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to wygląda z rocznikami? czy w ciągu całego cyklu produkcji następowały jakieś kolejne wersje tego sprzęta? jakie są najczęstsze problemy z "viadrem"?

 

wersja SD01: 1999-2002, gaźniki, 5 biegów, Dual-CBS (zintegrowany system hamulcowy)

wersja SD02: 2003- , wtrysk, 6 biegów, Dual-CBS ,od 2004 możliwość ABS, w 2007 zmiany stylistyczne owiewek i wydechów.

Komfort jazdy i wygoda b/z . Możliwości załadunkowe też. :bigrazz:

O jakichś problemach technicznych typowych nie słyszałem.

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Do turystyki polecam z całym sercem vfr 800. Mam wersję FI czyli 98-01. Spalanie średnie w ciągu sezonu mam 5,8 l/100km. Jeżdżę przeważnie z plecakiem i pakunkami ale i samotne pałowania też się zdażały;) Mocy i momentu jest w sam raz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale kolega się pyta o nakedy.... VFR czy ST to nie za bardzo naked...

Zresztą - o czym pisałem powyżej - musisz sobie zawęzić obszar poszukiwań, bo inaczej to wszystko oprócz crossa armatury i się w taką klasyfikację zmieści

 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem ten tekst i masz w nim sporo racji jeżeli mówimy o serwisowaniu jak w serwisówce. wszystko się zgadza ale SF nie musi działać na zasadach opisanych w serwisówce, ponieważ można Hondę ujeżdżać na najgorszym oleju, na starych jak świat świecach, na paliwie zza ruskiej granicy, z dzwoniącymi zaworami a i tak będzie jechać. nie mam racji? ale moja racja to zaledwie sezon na SF ... zresztą dobiegający dla SF już końca

O takich rzeczach lepiej nie mow glosno-bo pewnie niedlugo bedziesz chcial sprzeta sprzedac ;)

Co do wymian. To akurat oszczedzanie na oleju w SF moze sie szybko czkawką odbić. W silniku chlodzonym powietrzem ,a tym bardziej z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego stosowanie porządnego oleju to podstawa! Ja mam zdecydowanie bliżej do zachodniej niż wschodniej granicy, więc paliwo zza ruskiej granicy mi nie grozi ;)

Na powaznie-to ja akurat wszystkie motocykle serwisuje jak fabryka nakazala,a nawet czesciej. Bo nie wyobrazam sobie zmieniac filtra powietrza co 30 kkm czy filtra oleju co drugą wymianę oleju-choć tak w serwisówce pisza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...