Skocz do zawartości

Tłok z fiata 125p w junaku


FENDERSON
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Klilka dobrych lat temu remontujac motocykl zakupiłem zestaw naprawczy pod szlif do Junaka ( oryginalny tłok) ale jak sie szybko okazało tłok ten był z materiału tak lichego ze przy bardziejszym nagrzaniu motocykla stawał mi on w cylindrze zacierajac sie z lekka,,,, Po dłuzszym czasie dostał mi się tłok z fiata ale to pewnie przez wczesniejszy tłok ktory choc niby oryginalny to za cisno spasowany albo zrobiony z przetopionych widelców ,,

Dzis po latach znow rozebrałem silnik i pomimo tego ze cylinder jeszcze nie kwalifikuje sie do szlifu to zastanawiam sie nad zmiana tłoka na oryginał firmy Almot o ktorej sa pozytywne opinie,,, I tutaj moje pytanie do was czy zalożenie oryginalnego tłoka da znaczne poprawienie pracy silnika w Junaku oraz poprawe jego osiągów ??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tyle ze poprawi kulture pracy, zadnych osiagow wymiana tloka nie zmienisz.

Tlok z Fiata jest za ciezki i generuje duze wibracje, nie mowiac o obnizeniu i tak niskiego cisnienia sprezania. Do almota trzeba niestety dobrac pierscienie, sworzen i zabezpieczenia z prawdziwego zdarzenia, bo te z kompletu to zlom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

technika poszla w gore od czasow produkcji junakow .teraz moze zbodowanoby potwora .ale wydaje mi sie ze fachowcy w tamtych latach wymierzyli ze ma byc taki tlok a nie inny i juz. mialem pare junakow 500,400,(niby)i t.p z injymi tlokami . ale na oryginale najlepiej chodzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wibracji to szczególnie na wolnych obrotach rzeczywiscie trzesie sie okropnie no ale jak na tego typu silnik sztywno przykrecony do ramy to raczej norma . Pisze Adam M ze tłok z fiata obniża stopień sprezania ,, tzn. mowicie ze tłok z fiata jest niższy , czy chodzi o jego mniejsza wypłukłosc ??

Skoro na oryginalnym jest wyzszy stopien sprezania to i osiagi powinne delikatnie sie zmienic na korzysc mocy i elastycznosci ,,, ??

Ps. Gdzie i z czego ewentualnie jeszcze mozna dobrac sprawdzone pierscienie aby storzyc trwały komplet z tłokiem Almota , skoro piszecie ze te z kompletu sa bee ??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli chodzi o pierścionki, to najczęściej uzywanymi są te od Krystyny Derdy z Poznania

http://poznan.autoteam.pl/katalog/czesci-i...wych,25053.html

 

lub Prima z Łodzi

http://fpt-prima.com.pl/

Edytowane przez stasiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm fajnie ze sa porządne sprawdzone piercionki ale przydalo by sie je przymierzyc do cylindra by dopasowac idealnie a do łodzi i poznania mam jakies 400 km wiec ,,, a dobieranie pod wymiar pewnie skonczy sie luzem na zamkach lub ze trzeba bedzie szlifowac zamek co nie jest wskazane,,

Czy te z kompletu Almota to naprawde taki shit ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, oryginalny tlok jest troszke wyzszy.

Aby utrzymac stopien sprezania na jakims poziomie trzeba miec nie "wpadniete" gniazda zaworowe i zadnych uszczelek miedzy cylindrem i glowica.

Z wymienionych przez Stasia pierscieni na tych od pani Derdy da sie jeszcze jakos jezdzic, choc czasami klopoty sie zdarzaja. Na pierscieniach z Primy przebiegi nie przekraczaja 2 tys km ( w wiekszosci przypadkow ).

Te z kompletu zuzywaja sie blyskawicznie.

Co do sworznia ( jesli chcesz uzyc z kompletu ) to trzeba zrobic na nim faze, a zabezpieczenia dopasowac do rowkow, ktore czesto sa za plytkie i obciac im wasy ulatwiajace wyjecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a do łodzi i poznania mam jakies 400 km wiec ....

 

...więc skontaktuj się z Junakowcami bezpośrednio - przeca w Rzeszowie i okolicy masz kwiat Junakowstwa ;) . A prościej zaglądnij do Dzikiego Junaka :lalag:

 

Pozdro K54

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na fiatowskim i jakoś to szło, po założeniu tłoka z Almotu rzeczywiście zmniejszyły się wibracje.

Starsi mechanicy proponowali mi zakup fiatowskiego i trochę go "odciążenie" ale jakoś nie podobają mi się takie pomysły.

Co do pierścionków i sworznia - jeszcze brak opini bo od czasu remontu nie pojeździłem zbyt wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz zamówiłem nowy tłok na VIII :icon_eek: szlif bo fiatowski to az 77 mm wiec akurat sie obejdzie bez kupowania nowego cylindra , prawdopodobnie nawet bez szlifu bo cylinder nie ma wogole progu bo byl malo jezdzony przeze mnie a ma dokladnmie 77 mm ale czy bedzie na styk to sie okaze przy "przymiarce" ,,,,

Jak uruchomie maszyne dam znac z wrazen po zmianie na oryginał.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz zamówiłem nowy tłok na VIII :icon_eek: szlif bo fiatowski to az 77 mm wiec akurat sie obejdzie bez kupowania nowego cylindra , prawdopodobnie nawet bez szlifu bo cylinder nie ma wogole progu bo byl malo jezdzony przeze mnie a ma dokladnmie 77 mm ale czy bedzie na styk to sie okaze przy "przymiarce" ,,,,

Jak uruchomie maszyne dam znac z wrazen po zmianie na oryginał.

pozdrawiam

 

Cylinder to trzeba dokladnie obmierzyc w kilku plaszczyznach ( gora / srodek / dol w plaszczyznie sworznia i prostopadle do plaszczyzny sworznia ) zeby stwierdzic w jakim jest stanie, czy nie ma stozka lub barylki.

Zawsze latwiej kupic nadwymiarowy tlok i przeszlifowac pod niego cylinder z wlasciwym luzem, niz dobierac tlok do istniejacego cylindra.

Luz miedzy tlokiem a cylindrem liczony jest w setkach milimetra, a nie w milimetrach, wiec dokladne pomiary to podstawa. Lezeli tlok o srednicy 77mm, okaze sie za luzny w twoim cylindrze o srednicy 77 mm to co zrobisz ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylinder od szlifu zrobił naprawde niewiele kilometrow wiec nie powinno byc nierownosci w kształcie tulejii.

Cylinder ma takie równe 77 napewno nie wiecej mierząc sówmiarka wiec powinno byc ok , nawet do ewentualnego lekkiego przeslifowania , lub jesli bedzie ładnie pasował to pewnie zostawie jak jest a to z powodu chocby takiego ze nie ma wiekszych tłoków w oryginale jak na viii szlif ( 77mm) wiec pozniej juz tylko zmiana cylindra lub nadwymiarowy tłok fiatowski czego bede unikać . Znam wymiar pasowania 0,06 mm - jutro dostane tłok i by było ok , bo jesli nie to szykują sie wieksze wydatki :icon_razz:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.06 to bedzie na Almopta deczko za ciasno radze sie raczej trzymac 0.08 / 0.1 zeby przykrych niespodzianek potem nie bylo.

Dlatego rowniez mowie o dokladnym obmierzeniu tulei - bardzo czesto szlif robiony na wysluzonych maszynach prze lokalnego rzemieslnika nie okazuje sie taki okragly jak powinien byc. Potem wlasciciele sie mocno dziwia dlaczego tlok sie zatarl.

Nawet gdyby wszystko bylo OK to uzywany cylinder do nowych pierscieni trzeba przehonowac.

Mierzenie czegokolwiek suwmiarka w buty mozna sobie wlozyc - tuleje mierzysz srednicowka, a w zwiazku z tym ze malo kto ma ja w domu, pomiary robimy w warsztacie, ktory zajmuje sie regeneracja silnikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...