FENDERSON Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Klilka dobrych lat temu remontujac motocykl zakupiłem zestaw naprawczy pod szlif do Junaka ( oryginalny tłok) ale jak sie szybko okazało tłok ten był z materiału tak lichego ze przy bardziejszym nagrzaniu motocykla stawał mi on w cylindrze zacierajac sie z lekka,,,, Po dłuzszym czasie dostał mi się tłok z fiata ale to pewnie przez wczesniejszy tłok ktory choc niby oryginalny to za cisno spasowany albo zrobiony z przetopionych widelców ,, Dzis po latach znow rozebrałem silnik i pomimo tego ze cylinder jeszcze nie kwalifikuje sie do szlifu to zastanawiam sie nad zmiana tłoka na oryginał firmy Almot o ktorej sa pozytywne opinie,,, I tutaj moje pytanie do was czy zalożenie oryginalnego tłoka da znaczne poprawienie pracy silnika w Junaku oraz poprawe jego osiągów ?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 O tyle ze poprawi kulture pracy, zadnych osiagow wymiana tloka nie zmienisz. Tlok z Fiata jest za ciezki i generuje duze wibracje, nie mowiac o obnizeniu i tak niskiego cisnienia sprezania. Do almota trzeba niestety dobrac pierscienie, sworzen i zabezpieczenia z prawdziwego zdarzenia, bo te z kompletu to zlom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 technika poszla w gore od czasow produkcji junakow .teraz moze zbodowanoby potwora .ale wydaje mi sie ze fachowcy w tamtych latach wymierzyli ze ma byc taki tlok a nie inny i juz. mialem pare junakow 500,400,(niby)i t.p z injymi tlokami . ale na oryginale najlepiej chodzil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENDERSON Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Odnośnie wibracji to szczególnie na wolnych obrotach rzeczywiscie trzesie sie okropnie no ale jak na tego typu silnik sztywno przykrecony do ramy to raczej norma . Pisze Adam M ze tłok z fiata obniża stopień sprezania ,, tzn. mowicie ze tłok z fiata jest niższy , czy chodzi o jego mniejsza wypłukłosc ?? Skoro na oryginalnym jest wyzszy stopien sprezania to i osiagi powinne delikatnie sie zmienic na korzysc mocy i elastycznosci ,,, ?? Ps. Gdzie i z czego ewentualnie jeszcze mozna dobrac sprawdzone pierscienie aby storzyc trwały komplet z tłokiem Almota , skoro piszecie ze te z kompletu sa bee ?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 (edytowane) Witam Jeśli chodzi o pierścionki, to najczęściej uzywanymi są te od Krystyny Derdy z Poznania http://poznan.autoteam.pl/katalog/czesci-i...wych,25053.html lub Prima z Łodzi http://fpt-prima.com.pl/ Edytowane 1 Lipca 2009 przez stasiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENDERSON Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Hmm fajnie ze sa porządne sprawdzone piercionki ale przydalo by sie je przymierzyc do cylindra by dopasowac idealnie a do łodzi i poznania mam jakies 400 km wiec ,,, a dobieranie pod wymiar pewnie skonczy sie luzem na zamkach lub ze trzeba bedzie szlifowac zamek co nie jest wskazane,, Czy te z kompletu Almota to naprawde taki shit ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Tak, oryginalny tlok jest troszke wyzszy. Aby utrzymac stopien sprezania na jakims poziomie trzeba miec nie "wpadniete" gniazda zaworowe i zadnych uszczelek miedzy cylindrem i glowica. Z wymienionych przez Stasia pierscieni na tych od pani Derdy da sie jeszcze jakos jezdzic, choc czasami klopoty sie zdarzaja. Na pierscieniach z Primy przebiegi nie przekraczaja 2 tys km ( w wiekszosci przypadkow ). Te z kompletu zuzywaja sie blyskawicznie. Co do sworznia ( jesli chcesz uzyc z kompletu ) to trzeba zrobic na nim faze, a zabezpieczenia dopasowac do rowkow, ktore czesto sa za plytkie i obciac im wasy ulatwiajace wyjecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K54 Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 ... a do łodzi i poznania mam jakies 400 km wiec .... ...więc skontaktuj się z Junakowcami bezpośrednio - przeca w Rzeszowie i okolicy masz kwiat Junakowstwa ;) . A prościej zaglądnij do Dzikiego Junaka :lalag: Pozdro K54 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespucci Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Jeździłem na fiatowskim i jakoś to szło, po założeniu tłoka z Almotu rzeczywiście zmniejszyły się wibracje. Starsi mechanicy proponowali mi zakup fiatowskiego i trochę go "odciążenie" ale jakoś nie podobają mi się takie pomysły. Co do pierścionków i sworznia - jeszcze brak opini bo od czasu remontu nie pojeździłem zbyt wiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENDERSON Opublikowano 3 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Juz zamówiłem nowy tłok na VIII :icon_eek: szlif bo fiatowski to az 77 mm wiec akurat sie obejdzie bez kupowania nowego cylindra , prawdopodobnie nawet bez szlifu bo cylinder nie ma wogole progu bo byl malo jezdzony przeze mnie a ma dokladnmie 77 mm ale czy bedzie na styk to sie okaze przy "przymiarce" ,,,, Jak uruchomie maszyne dam znac z wrazen po zmianie na oryginał. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Ja mam w swoim 78 mm ale niestety trzeba troche zebrac bylo gowice bo rant tloka bil o nia... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuwek Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Ja mam w swoim 78 mm ale niestety trzeba troche zebrac bylo gowice bo rant tloka bil o nia... :icon_mrgreen: czego to jeszcze ludzie nie wymysla :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Juz zamówiłem nowy tłok na VIII :icon_eek: szlif bo fiatowski to az 77 mm wiec akurat sie obejdzie bez kupowania nowego cylindra , prawdopodobnie nawet bez szlifu bo cylinder nie ma wogole progu bo byl malo jezdzony przeze mnie a ma dokladnmie 77 mm ale czy bedzie na styk to sie okaze przy "przymiarce" ,,,, Jak uruchomie maszyne dam znac z wrazen po zmianie na oryginał. pozdrawiam Cylinder to trzeba dokladnie obmierzyc w kilku plaszczyznach ( gora / srodek / dol w plaszczyznie sworznia i prostopadle do plaszczyzny sworznia ) zeby stwierdzic w jakim jest stanie, czy nie ma stozka lub barylki. Zawsze latwiej kupic nadwymiarowy tlok i przeszlifowac pod niego cylinder z wlasciwym luzem, niz dobierac tlok do istniejacego cylindra. Luz miedzy tlokiem a cylindrem liczony jest w setkach milimetra, a nie w milimetrach, wiec dokladne pomiary to podstawa. Lezeli tlok o srednicy 77mm, okaze sie za luzny w twoim cylindrze o srednicy 77 mm to co zrobisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENDERSON Opublikowano 6 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Cylinder od szlifu zrobił naprawde niewiele kilometrow wiec nie powinno byc nierownosci w kształcie tulejii. Cylinder ma takie równe 77 napewno nie wiecej mierząc sówmiarka wiec powinno byc ok , nawet do ewentualnego lekkiego przeslifowania , lub jesli bedzie ładnie pasował to pewnie zostawie jak jest a to z powodu chocby takiego ze nie ma wiekszych tłoków w oryginale jak na viii szlif ( 77mm) wiec pozniej juz tylko zmiana cylindra lub nadwymiarowy tłok fiatowski czego bede unikać . Znam wymiar pasowania 0,06 mm - jutro dostane tłok i by było ok , bo jesli nie to szykują sie wieksze wydatki :icon_razz: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 0.06 to bedzie na Almopta deczko za ciasno radze sie raczej trzymac 0.08 / 0.1 zeby przykrych niespodzianek potem nie bylo. Dlatego rowniez mowie o dokladnym obmierzeniu tulei - bardzo czesto szlif robiony na wysluzonych maszynach prze lokalnego rzemieslnika nie okazuje sie taki okragly jak powinien byc. Potem wlasciciele sie mocno dziwia dlaczego tlok sie zatarl. Nawet gdyby wszystko bylo OK to uzywany cylinder do nowych pierscieni trzeba przehonowac. Mierzenie czegokolwiek suwmiarka w buty mozna sobie wlozyc - tuleje mierzysz srednicowka, a w zwiazku z tym ze malo kto ma ja w domu, pomiary robimy w warsztacie, ktory zajmuje sie regeneracja silnikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.