nsr125 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Witam, ostatnio pojawil sie u mnie problem w f3 '98: po przekreceniu kluczyka (bez uruchamiania silnika - samo wlaczenie pradu) wskazowka obrotomierza drga, podskakuje, wskazuje rozne wartosci - ogolnie robi co chce... Po odpaleniu silnika niewiele sie nie zmienia, jedynie po dodaniu gazu mozna zauwazyc minimalne zmiany, choc nie sa wskazywane faktyczne obroty silnika - wskazowka dalej drga, waha sie itd... Podejrzewam, ze sam czujnik obrotow silnika jest ok (na gaz wskazowka jakos reaguje), problem pewnie lezy po stronie elektryki, choc nie wiem gdzie szukac przyczyny. Pare razy zdarzylo sie ze wszystko wrocilo do normy, obrotomierz przez chwile wskazywal obroty silnika poprawnie, ale problem dalej jest.... moze ktos spotakl sie z czyms takim? dzieki za pomoc. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Posprawdzaj styki , od obrotomierza nie masz ich dużo . Może w lampie sie jakieś zwarcie zrobiło , trochę brudu (kostki do zegarów) i dlatego tak wskazówka szaleje nawet po przekręceniu kluczyka.Ja bym zaczął od lampy , moduł i czujnik obrotów na końcu. Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodson77 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Niedawno miałem taki problem w Fazerze, tylko wskazówka wskakiwała mi regularnie na 3tys-> wartość obrotowa silnika-> zero-> 3 tys. Było to wskazanie kodu serwisowego, który z kolei oznaczał błąd czujnika położenia przepustnicy (TPS), co kosztowało mnie w ch... kasy. No prawdopodobnie masz jednak gdzieś zawilgotniałe lub zabrudzone styki, tak jak napisał przedmówca. Jednak jeśli porada przedmówcy nie zda egzminu to możesz sie zastanowić nad tym. A i do tego zestawu czynności spróbuj przeczyścić styki na akumulatorze, i ewentualnie prysnąć WD 40 jeśli to wilgoć się gdzieś wdała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Na pewno jest to wina samego obrotomierza, jest to obrotomierz elektroniczny. Przypuszczam że przyczyną jest pęknięty lut na płytce obrotomierza, albo uszkodzenie jakiegoś elementu. Elektronik powinien to naprawić. Brodson77, nie mąć w głowie, to jest motocykl na gaźniku ze zwykłym elektronicznym obrotomierzem, a nie motocykl na wtrysku w którym obrotomierz wskazuje kody błędów... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 nie wiem co ma do tego problemu lampa. Najpierw warto poprawić łączność wszystkich styków poprzez spryskanie ich elektrosolem- czasami naprawde czyni cuda. Jeśli to nie pomoże to problem jest w module, albo w samych zegarach. metoda wskazywania błędu poprzez wskazówkę obrotomierza występuje tylko w Yamasze (przynajmniej jeśli chodzi o japońska czwórkę), i wcale nie tylko we wtryskowcach. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Lampa - czyli "czacha "przednie szęść moto.Właśnie kończę walkę z moimi zegarami od f3 i to będzie moduł do wymiany (żeby obrotomierz wskrzesić) a prędkościomierz to takie cuda już wyczynia że nawet pisać mi się nie chce :P Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nsr125 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 (edytowane) witam, a wiec probujac ustalic co jest winne zastosowalem taka metode - nie wiem czy sluszna: przekrecilem kluczyk w stacyjce (wskazowka skacze) i po kolei odlaczam: 1. modul zaplonowy - nie zmienia sie nic - dalej jak bylo tak jest 2. pod bakiem//za aku// wtyczkę czerwoną (wyczytalem w manual ze jest od "ignition pulse generator") - tez nie zmienia sie nic 3. pod puszka filtra powietrza znajduja sie "ignition coil" (nie wiem co to dokladnie jest, ale wyglada jak dwie duze baterie i dochdza do nich przewody wysokiego napiecia i po dwa kable do kazdej) - po odlaczeniu tez nie widac zmian 4. ponadto jakies inne kostki itd.... pozostaje jeszcze sam czujnik obrotow w silniku... nie wiem czy warto szukac i co najwyzej (w moim przypadku) ograniczyc sie do odlaczenia przewodu/ow i sprawdzenia czy wskazowka dalej skacze.... seba13: ktore kostki, styki masz konkretnie na mysli? czy chodzi o te ktore dochodza do przedniej lampy? BANANvanDYK: tez mi sie zdaje ze wina lezy po stronie samego ukladu elektronicznego obrotomierza, tylko co jeszcze posprawdzac aby ew. wykluczyc reszte..? Jakis specyfik do usuwania wilgoci w kablach? dzieki wszystkim za podpowiedzi pzdr. Edytowane 24 Czerwca 2009 przez nsr125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Skup sie na zegarach a konkretnie na obrotomierzu. Wykrec cale zegary i obejrzyj sciezki drukowane. One bardzo czesto ulegaja przerwaniu. Wiele razy mialem motocykle z anglii w ktorych te sciezki byly przegnite i trzeba bylo robic mostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TYSON Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 (edytowane) Miałem podobny problem w R1, tzn. zaczeło się od wskazówki a skończyło na wykończeniu ako, okazało się, że wina leżała po stronie regulatora napięcia..., proponuje zmierzyć prąd ładowania i ogólnie zbadać całą elektryke... Edytowane 24 Czerwca 2009 przez TYSON_R1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Do działanie obrotomierza potrzebne są dwa kable , minus i jeden z modułu . Jak odłączenie modułu nic nie dało to gdzieś jest zwarcie ,przebicie w okolicy zegarów znaczy sie . ignition coil" cewki zapłonowe . Od impulsatora "ignition pulse generator" dwa przewody idą do modułu tam po drodze masz kostkę .Musisz wyciągnąć zegary , zdejmij lusterka , małe czarne osłonki koło szyby , wyciągnij delikatnie szybę i odkręć zegary (trzy śruby) powinny wyjść , będzie trochę ciasno ale wyjdą . Do zegarów masz dwie wtyczki , z tyłu są ścieżki drukowane posprawdzaj łąszenia między tymi ścieżkami i obrotomierzem . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.