theBald1 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Siemka! Możecie koledzy pobawić się we wróżenie z kuli? Odpalam Biga, i przez jakieś 5 minut od odpalenia na zimno (po nocy) do momentu zagrzania się silnika (oleju) słychać z prawej strony głowicy donośny stuk. Jakby ktoś napierdzielał kluczem w żeberka cylindra od Wueski Po zagrzaniu silnika wszystko cichnie, chodzi miodzio, no pszczółka. Jakieś sugestie? PS. Aha, olej był 10W40, Castrol GPS. Dla próby zmieniłem na 20W50 mineralny, ale jakoś objawy nie ustąpiły (może za mało km na nim zrobiłem). W tej chwili nie mam czasu, żeby zrzucić nadwozie i zajrzeć do zaworów, także tak se dumam. A może zmienić olej na jakiś syntetyk 10W50? :icon_idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 zawory klepia Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Albo lozyska walka rozrzadu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Albo lozyska walka rozrzadu. Co w DR rodzi spory problem bo mamy tam panewki i jeśli są zużyte to będzie kłopot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 (edytowane) Zajrzałem dziś pod pokrywki od zaworów, zmierzyłem luzy i są w porządku - 0,1 mm. Odpaliłem silnik bez baku, ucho prawie przyłożyłem do silnika i teraz za to słychać, że nie sama głowica, a raczej cylinder. Znaczyłoby to, że jest luz na sworzniu? Cholera, tylko czemu wali na zimno, po zagrzaniu cichnie. Wałka rozrządu nie obejrzałem, bo nie zrzucałem pokrywy. PS. Po lekturze w internecie podejrzewam jeszcze jedną rzecz, zjawisko zwane "piston slap". Ehh, nastawiam się psychicznie na remont silnika. Edytowane 30 Czerwca 2009 przez theBald1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 duże singiel+ stuki+ zimny silnik= prawie normalne jeśli stuk jest naprawde mocny to obstawiam główke korbowodu. Pewnie jakiś kretyn katował motocykl na zimno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Wrzuciłem filmik (marnej jakości) lekko zagrzanego silnika. Najlepiej słychać w okolicy 1:00 minuty, metaliczny stuk który zanika. Po dodaniu gazu pojawia się i znowu znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 (edytowane) Łańcuch rozrządu napierdziela o ścianki kanału w którym sie porusza lub wałek rozrzadu przesuwa się wzdłuż własnej osi i czasami uderza śrubą mocującą zębatke do wałka o obudowę. Do sprawdzenia zębatka napędowa na wale , napinacz , łańcuch i luzy OSIOWE zębatek i wałka rozrządu. Edytowane 1 Lipca 2009 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Główka korbowodu to raczej nie jest bo hałas ma tą samą częstotliwość co sów pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Dziś zabrałem się za górę, na razie ściągnąłem pokrywkę. Nic strasznego nei zauważyłem, dla zainteresowanych podaję link do fotek, które zrobiłem: http://www.mediafire.com/?sharekey=ac97512...e018c8114394287 Ruszanie wałem powoduje słyszalny stuk z cylindra. Myślę, że jak już powoli ruszyłem górę, to i głowicę zrzucę i może się okaże co to za diabeł. Trzymajcie kciuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Wyjąłem silnik z ramy, rozebrałem, obejrzałem co nieco. Tak właściwie nic podejrzanego nie zauważyłem... Metaliczny stuk powoduje tłok wahając się i uderzając bocznymi powierzchniami płaszcza w cylinder (przód-tył - nie waha się). Jest to widoczne w postaci szczeliny na ostatniej fotce: Tu fotki, które porobiłem: http://www.mediafire.com/?sharekey=ac97512...e018c8114394287 Skręcać to z powrotem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Popraw fotki bo nie wszystkie sa dostepne. Tłok nie powinien o nic stukać. Sworzeń zanieś do kogoś kto ma mikrometr i zmierz. Pomiar w 2 płaszczyznach do tego na poczaktku środku i końcu(okreslenie poczatek i koniec jest niescisłe i oznacza miejsca zamocowania sworznia w piascie tłoka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 (edytowane) http://bald1.wrzuta.pl/katalog/wszystkie/ajnafWLeRtX/dr Edytowane 30 Sierpnia 2009 przez theBald1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 U mnie podobnie było słychać głowke korbowodu w XT, tyle że stuk był bardzo metaliczny.Tłok nie miał z kolei żadnych luzów. Mówiac że sie wacha, masz na myśli, że potrafisz go zakantować pod kątem w stosunku do cylindra? Czy tylko sie przesuwa prostopadle względem niego i z tąd ta szczelina? Zdjęcia nadal nie sa wszystkie dostępne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 (edytowane) Fotki zaraz poprawię i zmienię link w poprzednim poście. Jest tak jak mówisz, że mogę tłok skantować. Tzn mówiąc jeszcze inaczej - tłokiem, nie przesuwając go wzdłuż tulei, można "bujać" wokół osi prostopadłej do osi sworznia. W osi sworznia tego zrobić nie można - jest sztywno. Sworzeń wchodzi do główki korbowodu bez oporu, ale wyczuwalnego luzu tam nie ma. http://bald1.wrzuta.pl/katalog/wszystkie/ajnafWLeRtX/dr PS. Aha, jeszcze jedno celem doprecyzowania. Bujać tłokiem oczywiście można, kiedy wsadziłem sam tłok do cylindra, bo jak był na korbie, to nie bardzo jest jak nim pobujać... Edytowane 30 Sierpnia 2009 przez theBald1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.