harbuz Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Witam. Na wstępie witam wszystkich kolegów. Mam taki mały kłopot z miękkim przodem. Jak kupowałem motor od chłopa to mówił, że wymieniał olej na inny, żeby maił miękki przód. wszystko gra, ale jak jest trochę dziury w drodze to jak łupnie, że dobija do końca. Chciałbym wymienić na jakiś inny, ale nie mogę doczytać ile tego oleju i jaki to ma być olej? Jeżeli koledzy mają jakąś serwisuwkę to będę wdzięczny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Jeżeli koledzy mają jakąś serwisuwkę to będę wdzięczny. Pozdrawiam. a poszukać samemu tak trudno? zwłaszcza, że mamy caaaały odpowiedni dział jsz ps. przepraszam, nie doczytałem, że chodzi o serwisUwkę. to takiej nie mamy... :D no, nie bocz się na mnie, tylko wykaż następnym razem ciut samodzielności Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Halls Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 (edytowane) Widzę, ze masz Maradera ale nie wiem jakiego. Mam coś co się nazywa "serwice manual" w języku ang. dla VZ800 roczniki 97-02. Może Ci się przyda, wyślę Ci, daj namiary. W sieci widziałem całkiem dobre opisy. Poszukaj. Pzdr Edytowane 19 Czerwca 2009 przez Halls Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczus0 Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 witam dopiero co dołączyłem do forum ale chciałem podpiąć się pod ten temat ponieważ mam podobny problem z moją vz800 z 2000r , otóż mam strasznie miękki przód dobija na większych dołkach - az nieżle walnie . wymieniłem już olej na motula 20w w lagach ale to nic nie dało , niewiem czy to nie wina sprężyn - zużyte , miękie czy co ., może moja waga lekko ponad 100kg czy jeszcze co innego ?. prosze o jakieś podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 witam dopiero co dołączyłem do forum ale chciałem podpiąć się pod ten temat ponieważ mam podobny problem z moją vz800 z 2000r , otóż mam strasznie miękki przód dobija na większych dołkach - az nieżle walnie . wymieniłem już olej na motula 20w w lagach ale to nic nie dało , niewiem czy to nie wina sprężyn - zużyte , miękie czy co ., może moja waga lekko ponad 100kg czy jeszcze co innego ?. prosze o jakieś podpowiedzi Witaj, też miałem bardzo miękkie zawieszenie z przodu, ale po wymianie oleju na motul #15 jest twardo:) Jeśli u Ciebie po zmianie oleju na #20 jest nadal miekko to coś jest nie tak.... A jaką ilość oleju wlałeś do każdej lagi ?? pozdrawiam Marcin Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczus0 Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 wlałem po ok 420 w każdą . pozdrawiam Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 20 Lipca 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Piszecie strasznymi ogólnikami i nie idzie w żaden logiczny sposób pomóc. Nie podajecie roczników i modeli motocykli, tylko jakieś "marader". Odrobinę wysiłku to ktoś pomoże. Jeśli z pierwszego posta chodzi o VZ 800 Marauder z rocznika od 96 do 05, typ ramy AF to do każdej lagi wchodzi: - w 1 metodzie 490 militrów oleju - w 2 metodzie 149 mm Najlepiej pełnego syntetyka. Producent zaleca 15W, a więc dość gęsty. Można zrobić jeszcze mieszankę z powiedzmy 20-procentowym udziałem 20W, aby utwardzić zawieszenie, jeśli sprężyny mają już dość. Twardszych mieszanek nie polecam - wytworzonego ciśnienia nie wytrzymają simmeriingi lag (po to producenci robią zawieszenia pod konkretne gęstości oleju, aby całość pracowała pod kątem grubości lag, wytrzymałości uszczelniaczy na tworzące się ciśnienie, wierzcie mi, przetestowane na wielu motocyklach). Jeżeli to nie pomaga, a nie chcecie wymianiać sprężyn, należy pod sprężyny dać odpowiednie dystanse. Robiliśmy to w moim serwisie wielokrotnie i wielokrotnie dawało to radę. Niestety, dobór wysokości dysnansu wymaga pewnych prób itd. Także nie jest to lekka praca, ale dająca wymierne efekty. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Jedynym logicznym wyjściem z tej sytuacji jest wymiana sprężyn na twardsze akcesoryjne. Wymiana oleju na większą gęstość opóźni tylko efekt dobicia do końca ale go nie zlikwiduje. Bardzo gęsty olej spowoduje również dużo wolniejszy powrót zawieszenia na odbiciu. Warto również poczytać: http://forum.motocyklistow.pl/W-TEMACIE-PO...KLA-t21059.html Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 (edytowane) Ciekawe rzeczy Panowie piszecie.... W serwisówce dla VZ800 jest podane 838ml do każdej z lag-olej 15W. Tyle wlałem i zawieszenie jest dość twarde (np. dużo twardsze niż w Drag Starze 650). Przed wymianą oleju miałem bardzo miękki przód (dobijał) okazało się że w jednej z lag było bardzo mało oleju (nie waiem dlaczego bo lagi nie ciekną). pozdrawiam Marcin Edytowane 20 Lipca 2009 przez Ptaku Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 20 Lipca 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Kieruję się m.in. motodatą 2005 i najnowszą 2009 i jeszcze jednym źródłem, które niech pozostanie moją słodką tajemnicą, tam tam raczej nie kłamią... KOrzystam z tych dwóch źródeł zawsze i mnie jeszcze nie okłamały, niemniej błędy znajdują się zawse i wszędzie... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczus0 Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 dobra koledzy to po 400 w jedną lage czy po 800 ? z małym kawałkiem . mój vz800 z 2000r . co do sprężyn to już się zastanawiałem nad kupnem ale jakiś sprzedawca na alleg..... odpisał mi ,że do vz800 nie ma sprężyn twardszych progresywnych - występują tylko zamienniki o takiej samych parametrach jak w oryginale - charakterystyka liniowa. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Z tego co napisałeś to masz w tej chwili wlane po ok.420 w każdej ladze - jaki jest efekt sam widzisz. Nie wiem jak mówi Motodata ale znam parę Marud które mają lagi zalane zgodnie z serwisówką po 838ml/lagę i we wszystkich zawieszenie pracuje bez zarzutu i nie dobija. pozrawiam Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 21 Lipca 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Otworzyłem serwisówkę do VZ 800, model 97-02. Fakt, jak byk stoi Front fork oli 838 ml each leg (na każdą lagę). Także w motodacie musi być błąd, powielany na wielu stronach z danymi serwisowymi... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczus0 Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 wielkie dzięki koledzy po wlaniu tak jak piszecie wszystko jest jak powinno - zawieszenie odpowiednio wybiera nierówności i nie dobija już . pozdrawiam Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.