Skocz do zawartości

Jaki profil opony?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z kazdym kilometrem zblizam sie do nieuniknionego, czyli wymiany gumek.

 

Obecnie na tyl zalozone mam Pilot Powery 2CT o profilu 190/55.

Sprzet idzie jak po sznurku, elegancko kladzie sie w zakretach, bez zapadania i bez specjalnego momentu prostujacego.

 

Wchodzac na Stronke do dobierania opon MICHELIN - do jazdy glownie po miescie, Michelin proponuje profil 190/50.

 

Czy ktos porownywal, jakie sa roznice w prowadzeniu sprzeta?

Ogolnie z moich dyskusji z kumplami wychodzi, ze na profilu 55, motocykl powinien lepiej wchodzic w winkle, ale chcialbym uslyszec opinie doswiadczonych jezdzcow - jakie sa wady i zalety?

 

Dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem ze 190/50 na 190/55 no i szczerze mówiąc na drodze nie zauważyłem jakiejś wyraźnej róźnicy na zwykłej drodze, sprzęt o wiele lepiej prowadzi sie na zakrętach ale to raczej zasługa opony - torowa z homologacją na szose niż jej wysokości. I taka ciekawostka o której nawet nie pomyślałem kupując ją - jak założyłem wyższy profil to teraz światła świecą mi bliżej i słabo widać nocą, bede musiał je podregulować. Jeśli masz dobrze światła teraz ustawione i założysz niższy profil to pewnie też bedzesz musiał skorygować ustawienie lamp, bo bedziesz oślepiał ludzi z naprzeciwka.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

A ja bym z chęcią posłuchał opinii kogoś doświadczonego na temat zamiany opony z 190/50 na 190/55, sporo takich opon jest potorowych więc skądś muszą się brać, wnioskuję że nie z ulicy :biggrin:

Jak zmiana profilu wpłynie na prowadzenie w winklach i ogólnie na poręczność moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym z chęcią posłuchał opinii kogoś doświadczonego na temat zamiany opony z 190/50 na 190/55, sporo takich opon jest potorowych więc skądś muszą się brać, wnioskuję że nie z ulicy :biggrin:

Jak zmiana profilu wpłynie na prowadzenie w winklach i ogólnie na poręczność moto?

to jeszcze dozucmy do tego 180 zamiast 190 ( wiadomo cena i zwrotnosc:p) ale w razie slizgu fajnie ranty szlifuje :icon_razz:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ZX-9R zastosowałem potorowe 180/55 zamiast 190/50 i było dużo, dużo lepiej, zwłaszcza jeśli chodzi o zwrotność i szybkość skrętu. Pewnie w dużej mierze była to kwestia opony (doskonała Supercorsa), ale sam profil również swoje zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyzszy profil wiaze sie z tym ze na torze mozesz klasc sie glebiej, co zreszta widac jak masz 180/55 i 190/50 zlozenia na 190 sa takie same do granicy poslizgu w 190/55 mozesz zrobic glebsze zlozenie co wiaze sie z szybszym i bardziej zaciasnonym pokonaniem luku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjne 200/50 zmieniłem na 190/55 - nie dość, że taniej, to lepiej do śmigania. Przy czym jeśli ktoś nie ma zamiaru się w winklach trochę nie poznęcać nad maszyną, to raczej różnicy nie odczuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjne 200/50 zmieniłem na 190/55 - nie dość, że taniej, to lepiej do śmigania. Przy czym jeśli ktoś nie ma zamiaru się w winklach trochę nie poznęcać nad maszyną, to raczej różnicy nie odczuje.

 

Ale jak? Na felge 200 założyłeś?

 

Po lekturze forum w usej-u stwierdzam że do torowego napierdalania lepsze będą 190/55, przy użyciu drogowym nie ma to w sumie większego znaczenia, poza oczywiście większą dostępnością tych opon :bigrazz:

A Gumiś nie wyrobi się z dostawami tak będziemy palić laka :buttrock: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...