figer Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Witam, Z kazdym kilometrem zblizam sie do nieuniknionego, czyli wymiany gumek. Obecnie na tyl zalozone mam Pilot Powery 2CT o profilu 190/55. Sprzet idzie jak po sznurku, elegancko kladzie sie w zakretach, bez zapadania i bez specjalnego momentu prostujacego. Wchodzac na Stronke do dobierania opon MICHELIN - do jazdy glownie po miescie, Michelin proponuje profil 190/50. Czy ktos porownywal, jakie sa roznice w prowadzeniu sprzeta? Ogolnie z moich dyskusji z kumplami wychodzi, ze na profilu 55, motocykl powinien lepiej wchodzic w winkle, ale chcialbym uslyszec opinie doswiadczonych jezdzcow - jakie sa wady i zalety? Dzieki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Ja zmieniłem ze 190/50 na 190/55 no i szczerze mówiąc na drodze nie zauważyłem jakiejś wyraźnej róźnicy na zwykłej drodze, sprzęt o wiele lepiej prowadzi sie na zakrętach ale to raczej zasługa opony - torowa z homologacją na szose niż jej wysokości. I taka ciekawostka o której nawet nie pomyślałem kupując ją - jak założyłem wyższy profil to teraz światła świecą mi bliżej i słabo widać nocą, bede musiał je podregulować. Jeśli masz dobrze światła teraz ustawione i założysz niższy profil to pewnie też bedzesz musiał skorygować ustawienie lamp, bo bedziesz oślepiał ludzi z naprzeciwka. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 A ja bym z chęcią posłuchał opinii kogoś doświadczonego na temat zamiany opony z 190/50 na 190/55, sporo takich opon jest potorowych więc skądś muszą się brać, wnioskuję że nie z ulicy :biggrin: Jak zmiana profilu wpłynie na prowadzenie w winklach i ogólnie na poręczność moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 A ja bym z chęcią posłuchał opinii kogoś doświadczonego na temat zamiany opony z 190/50 na 190/55, sporo takich opon jest potorowych więc skądś muszą się brać, wnioskuję że nie z ulicy :biggrin: Jak zmiana profilu wpłynie na prowadzenie w winklach i ogólnie na poręczność moto? to jeszcze dozucmy do tego 180 zamiast 190 ( wiadomo cena i zwrotnosc:p) ale w razie slizgu fajnie ranty szlifuje :icon_razz: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Zostańmy przy 55 zamiast 50 czytałem że historia tej oony wywodzi się ok 180/55 która miała bardzo dobrą historię w wyścigach dlatego powstała 190/55. Czyli coś jest na rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 W ZX-9R zastosowałem potorowe 180/55 zamiast 190/50 i było dużo, dużo lepiej, zwłaszcza jeśli chodzi o zwrotność i szybkość skrętu. Pewnie w dużej mierze była to kwestia opony (doskonała Supercorsa), ale sam profil również swoje zrobił. Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Whiplash666 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 wyzszy profil wiaze sie z tym ze na torze mozesz klasc sie glebiej, co zreszta widac jak masz 180/55 i 190/50 zlozenia na 190 sa takie same do granicy poslizgu w 190/55 mozesz zrobic glebsze zlozenie co wiaze sie z szybszym i bardziej zaciasnonym pokonaniem luku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pork Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Seryjne 200/50 zmieniłem na 190/55 - nie dość, że taniej, to lepiej do śmigania. Przy czym jeśli ktoś nie ma zamiaru się w winklach trochę nie poznęcać nad maszyną, to raczej różnicy nie odczuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Whiplash666 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 YUBY poczujesz, tzn bedziesz mniej czul nasze piekne polskie rowne i nie dziurawe drogi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Seryjne 200/50 zmieniłem na 190/55 - nie dość, że taniej, to lepiej do śmigania. Przy czym jeśli ktoś nie ma zamiaru się w winklach trochę nie poznęcać nad maszyną, to raczej różnicy nie odczuje. Ale jak? Na felge 200 założyłeś? Po lekturze forum w usej-u stwierdzam że do torowego napierdalania lepsze będą 190/55, przy użyciu drogowym nie ma to w sumie większego znaczenia, poza oczywiście większą dostępnością tych opon :bigrazz: A Gumiś nie wyrobi się z dostawami tak będziemy palić laka :buttrock: ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pork Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Fabryka daje do mojego moto opony 200/50, ale mi się lepiej lata na 190/55. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Kiedyś widziałem taką dziewiątkę jak ja mam z oponami 180 na felach 190 i wyglądała trochę jehowo :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Aaaa, to trzeba było tak od razu - kładź 240 z czopera, będzie wyglądać czadowo :buttrock: Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Aaaa, to trzeba było tak od razu - kładź 240 z czopera, będzie wyglądać czadowo :buttrock: Nie o to chodzi. Ranty były zagięte nienaturalnie i nie wiem czy to pozytywnie wpływa na trakcję na winklach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Ja tam nic nienaturalnie nie miałem zagiętego :bigrazz: A na Supercorsie 180 latało mi się dziewiątką lepiej, niż na jakiejkolwiek innej oponie (choć nie mam porównania ze 190 Supercorsa). Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.