Skocz do zawartości

Gaznik MIKUNI HSR 42 - jak regulować ?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej !

Mam problem z regulacją gaznika Mikuni HSR 42 zamontowanym w silniku Rev Tech 88. Na wolnych obrotach działa bez zarzutu natomiast przy próbie dodawania gazu zaczyna wariować co z reguły kończy się strzałem w gaznik i zgaśnieciem silnika. Jeski ktoś posiada wiedzę na temat regulacji tych karburatorów proszę o wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej !

Mam problem z regulacją gaznika Mikuni HSR 42 zamontowanym w silniku Rev Tech 88. Na wolnych obrotach działa bez zarzutu natomiast przy próbie dodawania gazu zaczyna wariować co z reguły kończy się strzałem w gaznik i zgaśnieciem silnika. Jeski ktoś posiada wiedzę na temat regulacji tych karburatorów proszę o wskazówki.

 

Tutaj masz link do Instrukcji regulacji M HSR42/45

Proponuje ci zaczecie wszystkiego od "zera"

Instrukcja jest latwa i dosc dokladna

Kilka lat temu sam jej uzywalem

 

http://www.nightrider.com/biketech/downloa...ikuni_carbs.pdf

 

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Po polsku raczej nie znajdziesz tego. Poszukaj w tym tutaj dziale starych tematów, był podobny o HSR (chyba) i sporo tam pisałem po "naszemu" o regulacji. Zasadniczo musisz zacząć od sprawdzenia koloru świec po jeździe kilka km. To Ci wiele powie o regulacji gaźnika. A regulujesz po tym ustawieniem iglicy i/lub rozmiarem dysz. Sporo walczyłem z seryjnym gaźnikiem HD, zeszłego sezonu potrafił wypić do 18 litrów na mieście i ok.10 w trasie przy spoko jeździe. Teraz po zimowym grzebanku zszedłem do poziomu ok.7-8 litrów w jeździe mieszanej a jeszcze nie dostroiłem go tak do końca i zapłon mam na słuch ustawiony.

 

Sprawdziłem tamten temat. Jednak nie ma tego o czym pisałem. Pamiętam że wypłodziłem kilka stron opisu o regulacji HSR`ów w pliku tekstowym a an końcu **ój strzelił komputer i plik poszedł się walić. Ponowny raz już nie pisałem tego samego. :icon_evil:

 

http://forum.motocyklistow.pl/Jak-ustawic-...24-t116493.html

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, mam mały problem z regulacją HSR42.

Mam go w komplecie z 100 calowym silnikiem RevTecha. Wydechy to proste niepołączone ze sobą puste rury. Jak zbudowałem cały motocykl to wyregulowałem gaźnik zgodnie z tym co było napisane w instrukcji. Motocykl chodził super, a w zasadzie cała regulacja sprowadziła się do regulacji "pilot air screw". Okazało się, że najszybsze i najbardziej regularne obroty były przy ustawieniu 3/4 obrotu od pozycji skręconej. Świece zawsze były czarne (matowe, nie czarne od oleju), więc niby mieszanka bogata. Niestety po około 1200 km coś mi zaczęło strzelać, przerywać itp. Po długich poszukiwaniach i próbach (gaźnik, świece, kable, cewka) zdecydowałem się wymienić uszczelki kolektora dolotowego bo zauważyłem, że śruby się poluzowały (ja ich nie skręcałem). Przy okazji przedmuchałem i wyczyściłem gaźnik. Dodatkowo dokładnie zatkałem wejście na VOES (bo go nie mam), a przedtem miałem go podłączonego do zaworu jednodrożnego i jakoś rurka mi zaczęła spadać (choć to nie wpływało na jazdę, o dziwo).

Po skręceniu do kupy okazało się, że naprawiłem moto, ale trzeba wyregulować gaźnik. I tu zaczęły się problemy. Bo wyszedłem od ustawień fabrycznych czyli 2 obroty "pilot air screw" od pozycji skręconej. I teraz najlepsze, wydaje się, że obroty są na poziomie około 900 rpm, a mierzone laserem i kablem na świecy (dwie metody) są 700 rpm!!! Wolne obroty są super, równiutkie, ładne, nic nie prycha, kicha, bajka. Ale... w jeździe nie jest już tak dobrze. Motocykl fatalnie przyśpiesza (fatalnie w porównaniu z tym co było wcześniej). Próbowałem kręcić tą śrubą ale okazuje się, że jak śrubę wkręcam to obroty maleją i stają się nieregularne, a jak wykręce śrubę do 3-4 obrotów to obroty są delikatnie szybsze. Zgodnie z instrukcją powinienem iść w tą stronę, ale przeciez nie mogę tak daleko wykręcać tej śruby, a ponadto ...

Dziś podjechałem na stację diagnostyczną podpiąć się do testera spalin. No i na ustawieniu 2 obrotów od pozycji skręconej miał niesamowite odczyty CO 3-4,5 (czasem schodziło do 2), HCC na poziomie 2000-3000 ppm (!!!) a lambda około 1,2-1,3 (!!!!!). Ja próbowałem wykręcać śrubę (3 obroty od pozycji skręconej) to wartość lambda się nawet podniosła do 1,4;. Podobno silnik spalinowy nie ma prawa pracować na takiej mieszance. Przy skręcaniu śruby do 1 obrotu od pozycji skręconej lambda zeszła do 1,15, niestety później coś się popsuło (nie w moto tylko w aparaturze pomiarowej) i w ogóle nie dawał odczytu lambda. No cóż, super wysokie HCC i lambda sugerują, że w pozycji polecanej przez fabrykę mieszanka jest mega uboga. Jak wkręcam śrubę (nie wiem czy wtedy mieszanka w Mikuni robi się bogatsza, wie ktoś jak to jest?) to niby lambda spada, ale obroty spadają też i wydają się mniej regularne. Więc podkręciłem obroty, wydaje się, że są jak przedtem ale zmierzyłem i jest około 850 rpm, wciąż mało ale już lepiej. Jako, że urządzenie pomiarowe odmówiło logicznej współpracy i było już późno to zrezygnowałem. Ustawilem śrubę na 1 obrót od pozycji skręconej i zrobiłem jazdę do garażu. Okazuje się, że przy tej pozycji motocyk zachowuje się znacznie lepiej, super przyśpiesza. Wydaje się, że tak lepiej. Wydaje się, że jak zjadę do 3/4 obrotu to będzie jeździł jak przedtem. Będe to jeszcze sprawdzał w innej stacji diagnostycznej. Ale ogólnie to wszystko to wydaje się dziwne.

Ma ktoś z Was tego Mikuni bez czujnika VOES?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama pilot srew niewiele Ci da. Jest więcej gadżetów do regulacji w takim gaźniku np. iglica, pompka przyspieszacza itp. Ustaw tak żeby pracował równo i dobrze jeździł. A wolnych obrotów nie skręcaj tak nisko. To nie jest seryjny silnik HD i nie lubi pracy na bardzo niskich obrotach. Okolice 1000RPM muszą być. Jeśli będziesz regulował pod niższe obroty to nigdy nie dojdziesz do ładu. I ekonomią się nie sugeruj, albo będzie pił jak smok albo nie będzie jechać. Coś musisz wybrać. Za darmo nie pojedzie, nie samym powietrzem silnik żyje...

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ekonomią się nie sugeruje, może palić ile chcę, daje mu wolną rękę :-) Dawniej miałem 1000 rpm, teraz jak próbuje coś wyregulować to jakoś tak dziwnie to wygląda, że wydaje się, że ma 1000 a ma niżej. Wiem, że sama pilot screw niewiele da, ale wiesz, ja w gaźniku nic nie ruszałem iglicy itp, w silniku nie zmieniałem wałków itp, a przedtem jeździł OK, więc skupiłem się tylko na tej pilot screw.

 

A tak przy okazji znalazłem ciekawy temat na innym forum:

http://www.apriliaforum.org/viewtopic.php?f=57&t=1755

 

Gdzie jasno napisano, że samochodowe mierniki nie za bardzo nadają się do moto, a ponadto problem jest jak się nie ustawi na mierniku pojemności, nie podłoczy czujnika obrotów to w ogóle odczyty są niewiarygodne. Czyli takie jak miałem ja :rolleyes:

 

Wniosek, chyba kupię coś takiego (Gunson colortune):

 

Czy ktoś to kiedykolwiek używał, itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki!!!! Trafiłem na to forum przypadkiem bo dotychczas uważałem, że nie ma w Polsce forum, gdzie można poruszać tematy dotyczące fachowej wiedzy nt HD. Bo tak jest i w zasadzie korzystałem z zagranicznego HDTalking. No i jakoś przeglądając net podk kątem ustawień HSRa "po polsku" znalazłem to. DZIĘKI !!! bo forum wydaje się fachowe. Zdjęcia mojego moto (na którym widać m.in. układ wydechowy) wrzuciłem do działu HD park i watku "HD w obiektywie".

 

No ale wracając do tematu. Pocieszyłeś mnie, że prawdopodobnie nic sensownego w moto nie ustawie używając analizatora. Nie mam własnego, a jadąc na stację też sa pewne ograniczenia w jego użyciu. Musiałbym tam siedzieć chyba kilka dni. Tak też myślałem, że w moim przypadku może być zasysane powietrze w rurę wydechową pewnie stąd lambda 1,3-1,4. No a poza tym jakoś po wczorajszych próbach regulacji na tym urządzeniu przestało ono w ogóle wskazywać wartość lambda. Ciekawe czy wyziewy V-Twina nie uszkodziły czujnika.

 

Reasumując, chyba na razie dam sobie spokój z regulacją gaźnika na stacji diagnostycznej. I skupię się nad tym co mogę sam zrobić, ewentualnie zrobić przy pomocy dostępnych i niedrogich urządzeń, które mógłbym nabyć.

 

Obroty ustawiam sobie miernikiem laserowym. Nakleiłem znacznik na pulley wyjściowy z silnika (mam napęd na pas, odsłonięty) i tam mierzę obroty. Nawet jest to dosyć dokładne. Zastanawiam się nad tą świecą, której kolor iskry widać, o której pisałem wyżej. Czy nie nabyć takowej - Gunson colortune - jest nawet na allegro za 210 zł. Czy warto???

I na razie chciałbym się skupić tylko na tym składzie biegu jałowego.

 

I tutaj najważniejsze pytanie co do HSRa. Śrubę "pilot air screw" można wkręcać lub wykręcać. Normalnie instrukcja podaje 2 obroty od pozycji skręconej, jako optymalne dla większości. Powiedzcie mi, kręcąc w którą stronę tą śrubą robię mieszankę bogatszą, a w którą stronę ubogą? Bo najbardziej, jak ognia, boje się tej ubogiej mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... robisz błąd bojąc się ubogiej.

Bez analizy ustawiasz jałowy tak, jak opisują to wszyscy tutaj na forum.

Poprostu na obroty/sprawność.Masz dobry obrotomierz- więc to jakaś minuta zabawy.

Jesli tak sprawe stawiasz jak piszesz to... za duzo myslisz. Za duzo filozofii.

Podstawowa reg. gaźnika... na odczucia i ucho.

Tak też się da... ale gdzie tak naprawdę jesteś nie będziesz wiedział.

Wiesz co jest wtedy najgorsze? Że nie wiesz co buduje Ci ubogą/bogatą mieszankę- iglica czy śruba b. jałowego.

A jak tego nie wiesz to... nic nie wiesz.

Nie mniej jednak aby za dużo nie pisać. Reguluj HSR-a wg instrukcji manuala tego gaźnika.

Do tego forum nie jest potrzebne... a Colortune w HD to zbedny wydatek.

 

No i racja- dobre stojenie to niekiedy cały dzień... to fuckt. :cool:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fisu , nie obraż się , ale sam stosujesz duzo za dużo filozofi . taki proste vałki na gaznikach wymagają tylko podstawowej wiedzy o średnicy dysz , cała reszta ustawień odbywa się za pomocą słuchu i nazwijmy to, intuicji mechanika . te wszystkie mierniki nie maja zastosowania w takich silnikach . owszem, można się w to pobawić jak mowa o wtrysku i programowaniu map zapłonu, itd.

 

kolego "piotra"

dysza biegu jałowego służy tylko do ustawiania wolnych i nie ma wiele wspólnego z osiągami motocykla . z twojej wiedzy jasno wynika ,że nie powinieneś nic sam regulować tylko wykręcić śrubę o 1,5 obr i tak zostawić. poczytaj tez , tak jak już sugerował fisu , o regulacji manualnej . wspomniałeś w pierwszym poscie o lużnych śrubach kolektora , które dokręcałeś . w takim przypadku samo dokręcenie moze nie wystarczyć i zalecam wymianę uszczelek, bo jeśli będzie łykał fałszywe powietrze to nigdy nie dojdziesz do ładu z obrotami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspomniałem w pierwszym poście wymieniłem już uszczelki kolektora dolotowego i jest dobrze. Jak zaczął prychać to zauważyłem poluzowane śruby kolektora, dokręciłem i nic to nie dało. Po wymianie uszczelek jest OK, pomimo, że stare uszczelki wyglądały dobrze, ale jednak mogły już nie leżeć jak należy.

Pobawię się jeszcze raz w obroty/skład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jery30:

Gaźnik jest prosty a wtrysk skomplikowany. Tak, tak...

I mierniki nie mają zastosowania... nie ma to jak intuicja mechanika.

O wartościach nie pogadamy bo... no..sam wiesz dlaczego... ale o intuicji jak najbardziej... jutro będzie padać? Jak myslisz? Będzie? Czy nie? ;)

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne , ze o wartościach nie pogadamy , bo mam je głęboko w du... ;)

ty lubisz sobie komplikować robotę to sobie badaj , ale i tak wiem , ze to nic nie da , a mój moto bez żadnych super urządzeń badawczych i tak będzie pracować lepiej ;) . i nie spędzę nad tym całego dnia tylko 15 minut .

twoja teoria ma się nijak do takich silników , zmieni się np. temperatura otoczenia i już masz inne wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...