Janek Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 (edytowane) Witam, Mam problem, mam uszkodzony gwint w głowicy w gnieździe świecy... - nie całkiem zerwany ,ale świeca nie dokręca się na maksa ,lecz jest luźno. Pytanie co teraz zrobić,czy miał ktoś doświadczenia w tej kwestii ? Rozpatruje następujące opcje: 1. Napawanie aluminium i ponowne gwintowanie - tylko kto w Warszawie może to zrobić (oczywiście wiąze się to z demontażem, silnika z ramy, wyjęciem głowicy + nowa uszczelka itp.) i jaki może być całkowity koszt takiej naprawy ,jaka trwałość 2.Metoda helikola - czyli nawiercanie i wsadzenie specjalnej tulejki/sprężynki? + robota taka jak przy opcji 1.I tu też te same pytania, jak z trwałością,kosztem i gdzie można to zrobić? 3. Nowa głowica ;) Dodam tylko ,że wole opcję droższą ,ale pewniejszą. No i ideałem była by opcja bez demontażu głowicy... Proszę o rady :smile: Edytowane 20 Maja 2009 przez Janek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pegaz Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 3. Nowa głowica ;) Dodam tylko ,że wole opcję droższą ,ale pewniejszą. No i ideałem była by opcja bez demontażu głowicy... Proszę o rady :smile: Opcja 3. Sprawna uzywana glowica lub nowa. Zadna z powyzszych opcji nie obejdzie sie bez demontazu :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Witam, Mam problem, mam uszkodzony gwint w głowicy w gnieździe świecy... - nie całkiem zerwany ,ale świeca nie dokręca się na maksa ,lecz jest luźno. Pytanie co teraz zrobić,czy miał ktoś doświadczenia w tej kwestii ? Rozpatruje następujące opcje: 1. Napawanie aluminium i ponowne gwintowanie - tylko kto w Warszawie może to zrobić (oczywiście wiąze się to z demontażem, silnika z ramy, wyjęciem głowicy + nowa uszczelka itp.) i jaki może być całkowity koszt takiej naprawy ,jaka trwałość 2.Metoda helikola - czyli nawiercanie i wsadzenie specjalnej tulejki/sprężynki? + robota taka jak przy opcji 1.I tu też te same pytania, jak z trwałością,kosztem i gdzie można to zrobić? 3. Nowa głowica ;) Dodam tylko ,że wole opcję droższą ,ale pewniejszą. No i ideałem była by opcja bez demontażu głowicy... Proszę o rady :smile: http://forum.motocyklistow.pl/W-TEMACIE-PO...KLA-t21059.html Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Najszybsza jest opcja druga.Można to zrobić bez zdejmowania głowicy.Przejeździsz sezon i możesz szukać głowice. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 2.Metoda helikola - czyli nawiercanie i wsadzenie specjalnej tulejki/sprężynki? + robota taka jak przy opcji 1.I tu też te same pytania, jak z trwałością,kosztem i gdzie można to zrobić? Kiedyś, kiedyś jak wymieniałem w swojej GPZ'tce świece, jedną dokręciłem za słabo i zerwało gwint. W warsztacie samochodowym założylili mi za 50 złotych helikolę i jeźdźiłem bez problemu przez następne dwa sezony, z jedną wyminą świec. Dla mnie to najlepsze rozwiązanie. U kumpla okazało się po zakupie i pierwszej wymianie oleju w CB750, że ma zerwany gwint od spustu oleju - założona helikola i wszystko jest ok! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BSAmaikel Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Witam, Mam problem, mam uszkodzony gwint w głowicy w gnieździe świecy... - nie całkiem zerwany ,ale świeca nie dokręca się na maksa ,lecz jest luźno. Pytanie co teraz zrobić,czy miał ktoś doświadczenia w tej kwestii ? Rozpatruje następujące opcje: 1. Napawanie aluminium i ponowne gwintowanie - tylko kto w Warszawie może to zrobić (oczywiście wiąze się to z demontażem, silnika z ramy, wyjęciem głowicy + nowa uszczelka itp.) i jaki może być całkowity koszt takiej naprawy ,jaka trwałość 2.Metoda helikola - czyli nawiercanie i wsadzenie specjalnej tulejki/sprężynki? + robota taka jak przy opcji 1.I tu też te same pytania, jak z trwałością,kosztem i gdzie można to zrobić? 3. Nowa głowica ;) Dodam tylko ,że wole opcję droższą ,ale pewniejszą. No i ideałem była by opcja bez demontażu głowicy... Proszę o rady :smile: jest zestaw naprawczy do takich wypadkow.A czy glowice zdejmowac czy nie to juz zalezy od tego kto to robi.Ja po paru przypadkach wprawy nie musialem sciagac glowicy,a trwalosc praktycznie jak ...nowe! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 mozna tez wprasowac tulejke z brazu zdaje sie , w MZ tak mialem , ale bez zdejmoiwania glowicy to hmm ryzykowne , jak sie opilki dostana do cylindra , to moga zrobic kaszane z gladzi i tloka . Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 (edytowane) ja mialem w xlce przerobioną glowice pod swiece 12 mm, a tokarz za 20pln wstawił mi tulejkę stalową pod seryjne 10mm i śmigam jesli masz ten problem w dt to polecam wbicie nowej tulejki, jesli w hornecie to teoretycznie helicoila mogą ci wstawic bez sciągania głoiwy i odessac opiłki, ale rób to tylko w zaufanym zakładzie, bo ewentualna fuszerka mogłaby się boleśnie skończyć... Edytowane 19 Maja 2009 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 http://forum.motocyklistow.pl/W-TEMACIE-PO...KLA-t21059.html Dokładnie! Jeśli to Hornet to trzeba pamiętać że po regeneracji gwintu w jakikolwiek sposób ta jedna świeca bedzie inna od pozostałych. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Jesli gniazda zaworowe sa osadzone blisko otworu swiecy zaplonowej to tulejki odpadaja-moze to oslabic za mocno głowice. Polecam sprezynki helicoil,gwint jest nawet lepszy od oryginalnego poniewaz nie jest aluminiowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mor Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 A poza tym jeśli ktoś się już upiera na tulejki, to są takie specjalne z Wurth, które montuje się w ten sam sposób co "sprężynki" Helicoil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Dzieki za rady,tylko jeszcze pytanie o ten zaufany warsztat ,ktory wykona naprawe metoda Helicoil,zna ktos? Edit: temat poprawiłem ,sorki - w Hornecie poleciał gwint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.