Skocz do zawartości

KTM 540 SXC 99r. wyrzuca olej z górnej części silnika w okolicy gaźnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam taki problem jak w temacie. Ogladalem taki motorek jakiś czas temu. Odpallismy go przejechalismy nim jakies 10 min i po tym czasie wyrzucil nam olej gdzies z okolic gaźnika i tego oleju troche bylo bo zabryzgało cały silnik. Po ostygnieciu Kata odkreciłem bagnet i co sie okazało olej nie znajdował się pomiedzy dwoma kreskami ktore mamy na bagnecie tylko sporo ponad tą drugą kreskę czyli byl znaczny nadmiar. Własciciel wczesniej oddal go do serwisu na wymiane oleju filtrów... i po tym serwisie stalo sie to co sie stalo, twierdzi ze wczesniej tego nie było, czy to jest objaw tego ze w silniku bylo za duzo oleju jaki powinien byc ksiażkowy stan oleju w SXC540 bo na pokrywie, korku nigdzie nie bylo napisane?

 

I teraz rodzi sie pytanie jakie beda tego konsekwencje? Bo motor chodzi normalnie, trzyma wolne obroty, chodzi rowno ma kompresje nic nie stuka nic nie dzwoni, wkręca się tak jak powinien. Skąd ten olej mogł sie wydostać, i czy to powazny problem jaki bylby koszt naprawy tego i co należy z tym zrobić?

Z góry dzieki i czekam na odpowiedz...:)

Edytowane przez MatiMateo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze to czy wlewal go na cieplym czy na zimnym przy tak duzym nadmiarze nie ma znaczenia.

Jak Kat sie zagrzal wywalilo duzo tego oleju nawet nie wiem skad. i po jakims czasie odkrecilismy bagnet a poziom oleju nadal(po wczesniejszym wyrzuceniu wiec przed bylo go jeszcze wiecej) przekraczal grubo kreske maksimum.

 

Co do konsekwencji ja slyszalem ze moga byc znaczace np zaczynając od wymiany uszczelniaczy po uszkodzenia tłoka czy powłowki cylindra. Jak to jest naprawde? co z tym dalej robić? po prostu spuscic i dalej jeździc a jesli to nie było pierwszy raz tylko juz wczesniej go wyrzucilo kilka razy a tylko wlasciciel mowi ze widzi to pierwszy raz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuscic do normalnego poziomu. Zajrzyj tez do filtru powietrza czy nie jest zazygany calym tym olejem.

Przy normalnym poziomie nie powinien wyrzucac. Co do konsekwencji niech ktos inny napisze, bo ja nie wiem. Sam mam wyzszy poziom oleju niz powinienem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazali mi lac wiecej to polalem :P A tak serio okno zaparowalo i nie widac bylo ile sie leje. A wyczytalem zeby w GPZach lac ciutke wiecej niz srodek okienka.

 

MatiMateo - zeby nie ruszac sruby spustowej mozesz wziac strzykawke z wezykiem i odessac przez korek od wlewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem z tym nadmiarem sobie poradze tylko nie wiem co teraz z tym silnikiem robic. jedni twierdza ze nic sie nie stalo nawet jesli kilka razy wywaliło a drudza mowia ze pierscienie powloka cylindra uszczelniacze prosilbym o rade jakiegos mechanika który w tym siedzi albo najlepiej kogos z okolic Wrocławia zebym mogl podjechac na przeglad jesli juz?

bede naprawde wdzieczny bo motorek swietnie chodzil tylko patałachy spartaczyly swoja robote;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze zależy czy silnik ma suchą czy mokra miske olejową. Twoj KTM ma chyba mokra miske, wiec czym czym predzej zlej olej do normalnego poziomu.

I co ma powłoka cylindra i pierscienie do nadmiaru oleju? To sa rzeczy które na pewno nie ucierpiały od nadmiaru po takim czasie pracy silnika. Na pewno jakieś cisnienie zadziałało na uszczelniacze, ale przedzej wywali wsyztsko odmą niż cos przecisnie sie przez dobry uszczelniacz. Mechanicznie nie mogło sie nic stac temu silnikowi.

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jego Kat ma oczywiście suchą miskę olejową. O zasyfiony filtr powietrza martwić się nie musi, gdyż nadmiar oleju odprowadzany jest do ramy, z której spływa wężykiem na glebę. MatiMateo odciągnij olej strzykawką i jazda w teren.. Przy następnej zmianie oleju (lub teraz jeśli wolisz mieć pewność) sprawdź zawór By-pass znajdujący się obok śruby spustowej oleju, gdyż lubi się zacierać w skrajnej pozycji powodując obniżenie ciśnienia oleju i w konsekwencji awarię silnika. Szczególnie, że nadmiar oleju spowodował jego otwarcie

Pzdr

 

EDIT:

Zapomniałem, wchodzi 1,4litra oliwy.

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...