MatiMateo Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 (edytowane) Witam! Mam taki problem jak w temacie. Ogladalem taki motorek jakiś czas temu. Odpallismy go przejechalismy nim jakies 10 min i po tym czasie wyrzucil nam olej gdzies z okolic gaźnika i tego oleju troche bylo bo zabryzgało cały silnik. Po ostygnieciu Kata odkreciłem bagnet i co sie okazało olej nie znajdował się pomiedzy dwoma kreskami ktore mamy na bagnecie tylko sporo ponad tą drugą kreskę czyli byl znaczny nadmiar. Własciciel wczesniej oddal go do serwisu na wymiane oleju filtrów... i po tym serwisie stalo sie to co sie stalo, twierdzi ze wczesniej tego nie było, czy to jest objaw tego ze w silniku bylo za duzo oleju jaki powinien byc ksiażkowy stan oleju w SXC540 bo na pokrywie, korku nigdzie nie bylo napisane? I teraz rodzi sie pytanie jakie beda tego konsekwencje? Bo motor chodzi normalnie, trzyma wolne obroty, chodzi rowno ma kompresje nic nie stuka nic nie dzwoni, wkręca się tak jak powinien. Skąd ten olej mogł sie wydostać, i czy to powazny problem jaki bylby koszt naprawy tego i co należy z tym zrobić? Z góry dzieki i czekam na odpowiedz...:) Edytowane 17 Maja 2009 przez MatiMateo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Olej wali przez odme. Za duzo oleju ktos wlal przez co wywala. Zajrzyj tez do filtra powietrza ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Zlej olej do poziomu jaki powinien byc, mierzac ten poziom na goracym silniku. Podejrzewam ze jakis serisant wlewal olej na zimnym silniku - stad znaczna nadwyzka. Mechanicznie nic sie nie stalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiMateo Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Wydaje mi sie ze to czy wlewal go na cieplym czy na zimnym przy tak duzym nadmiarze nie ma znaczenia. Jak Kat sie zagrzal wywalilo duzo tego oleju nawet nie wiem skad. i po jakims czasie odkrecilismy bagnet a poziom oleju nadal(po wczesniejszym wyrzuceniu wiec przed bylo go jeszcze wiecej) przekraczal grubo kreske maksimum. Co do konsekwencji ja slyszalem ze moga byc znaczace np zaczynając od wymiany uszczelniaczy po uszkodzenia tłoka czy powłowki cylindra. Jak to jest naprawde? co z tym dalej robić? po prostu spuscic i dalej jeździc a jesli to nie było pierwszy raz tylko juz wczesniej go wyrzucilo kilka razy a tylko wlasciciel mowi ze widzi to pierwszy raz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Spuscic do normalnego poziomu. Zajrzyj tez do filtru powietrza czy nie jest zazygany calym tym olejem. Przy normalnym poziomie nie powinien wyrzucac. Co do konsekwencji niech ktos inny napisze, bo ja nie wiem. Sam mam wyzszy poziom oleju niz powinienem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Nadmiar oleju jest tak samo szkodliwy dla silnika jak jego niedobor, z tym ze ze rozne powoduje to konsekwencje a skutek jest ten sam, silnik do roboty... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Kazali mi lac wiecej to polalem :P A tak serio okno zaparowalo i nie widac bylo ile sie leje. A wyczytalem zeby w GPZach lac ciutke wiecej niz srodek okienka. MatiMateo - zeby nie ruszac sruby spustowej mozesz wziac strzykawke z wezykiem i odessac przez korek od wlewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiMateo Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 tak wiem z tym nadmiarem sobie poradze tylko nie wiem co teraz z tym silnikiem robic. jedni twierdza ze nic sie nie stalo nawet jesli kilka razy wywaliło a drudza mowia ze pierscienie powloka cylindra uszczelniacze prosilbym o rade jakiegos mechanika który w tym siedzi albo najlepiej kogos z okolic Wrocławia zebym mogl podjechac na przeglad jesli juz? bede naprawde wdzieczny bo motorek swietnie chodzil tylko patałachy spartaczyly swoja robote;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 (edytowane) To jeszcze zależy czy silnik ma suchą czy mokra miske olejową. Twoj KTM ma chyba mokra miske, wiec czym czym predzej zlej olej do normalnego poziomu. I co ma powłoka cylindra i pierscienie do nadmiaru oleju? To sa rzeczy które na pewno nie ucierpiały od nadmiaru po takim czasie pracy silnika. Na pewno jakieś cisnienie zadziałało na uszczelniacze, ale przedzej wywali wsyztsko odmą niż cos przecisnie sie przez dobry uszczelniacz. Mechanicznie nie mogło sie nic stac temu silnikowi. Edytowane 18 Maja 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 (edytowane) Jego Kat ma oczywiście suchą miskę olejową. O zasyfiony filtr powietrza martwić się nie musi, gdyż nadmiar oleju odprowadzany jest do ramy, z której spływa wężykiem na glebę. MatiMateo odciągnij olej strzykawką i jazda w teren.. Przy następnej zmianie oleju (lub teraz jeśli wolisz mieć pewność) sprawdź zawór By-pass znajdujący się obok śruby spustowej oleju, gdyż lubi się zacierać w skrajnej pozycji powodując obniżenie ciśnienia oleju i w konsekwencji awarię silnika. Szczególnie, że nadmiar oleju spowodował jego otwarcie Pzdr EDIT: Zapomniałem, wchodzi 1,4litra oliwy. Edytowane 18 Maja 2009 przez Yosarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Tak jak Yosarian napisal nic sie nie stalo, nie ma co panikowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiMateo Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Nie wiem juz sam słysze rozne opinie... jedni mowia ze duzo sie stalo jedni ze nic... Zobaczymy postaram sie sprawdzic ten silnik dziekuje za pomoc mozna zamknac temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.