Skocz do zawartości

mocno wgnieciony bak


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

znalazlem moto po szlifie, wszystko jest w miare do zrobienia, tylko nie wiem czy da sie cos zrobic z tym bakiem i ile by takie cos moglo kosztowac. Ma ktos jakies rady? Za wszelka pomoc bede wdzieczny.

Aha, motocykl to VN1500.

 

P.S. tu jest wiecej uszkodzen opisanych http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...p=145062#145062

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj na PW Damiana (Ryży Koń) może cos doradzi. Ja miałem tez wgnieciony zbiornik , ale w porównaniu z tym co widac na zdjęciach to była "kosmetyka" nawet nie wwymagająca klepania. Zbiornikw moim Kawasaki jest z dość twardej i cienkiej blachy.Tak chyba jest w wiekszości motocykli.Blacharze bali sie zgrzewać do niego wyciągaczke bo mozna wypalic dziurę. Cholerna blacha jest jakas stopowa, ciężko sie spawa i zgrzewa.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są metody by to zrobić - pytaj się u dobrego blacharza, króty potrafi to wyciągnąć od zewnątrz ( a się da !!!! ). Potem warstewaka szpachli z włóknem szklanym (bo nikt tego nie zrobi na lustero0 i po robocie.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem coś bardzo podobnego z moim zbiornikiem od GSX. Trochę męczarni ale wyszło zawodowo.

1. przez otwór od wskaźnika poziomu paliwa (nie wiem czy masz taki u siebie) za pomocą pręta lekko wyciągnąłem wgniecenia.

2. w miejscach gdzie nie było dostępu od wewnątrz, dospawałem drut i przy pomocy ciężkiego odważnika, pociągając za drut wyciągałem wgniecenie na zewnątrz (tzw. młot udarowy)

Niestety w trakcie tych czynności zerwałem drut razem z kawałkiem zbiornika, ale dziurę zaspawałem palnikiem gazowym.

3. potem juz tylko szlifowanie spawu, szpachlowanie i malowanie

UWAGA: przed jakimkolwiek spawaniem dobrze wypłukaj zbiornik z benzyny (NIE mogą w nim być jakiekolwiek opary) . Ja dodatkowo zalałem go wodą ale i tak przy spawaniu miałem pełne gacie.

Powodzenia i naprawdę uważaj.

 

------------------

soli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. w miejscach gdzie nie było dostępu od wewnątrz, dospawałem drut i przy pomocy ciężkiego odważnika, pociągając za drut wyciągałem wgniecenie na zewnątrz (tzw. młot udarowy)  

Niestety w trakcie tych czynności zerwałem drut razem z kawałkiem zbiornika, ale dziurę zaspawałem palnikiem gazowym.

 

Blacharze maja takie urządzonko działające jak zgrzewarka. Dwa ramiena które opierają sie o zbiornik i jedno środkowe służące za elektrode i jednocześnie za dzwignie wyciągającą.Po dotknięciu środkową elektrodą powstaje mały zgrzew a bezpiecznik rozłącza zasilanie.Pociągasz za dzwignie ( np.jak nozyczki) i ciągniesz blachę do góry. W momencie jak już idzie ciężko ,zgrzew puszcza a bezpiecznik ponownie załącza prąd w urządzeniu i całośc jest gotowa do następnej zgrzeiny.Jest to idealna sprawa do prostowania wgniecen np. w ramie drzwi,masce silnika,słupkach oraz wszędzie tam gdzie nie ma dościa od wewnątrz. U mnie w pracy blacharze stosuja takie urządzonko.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję dwa wyjścia:

 

1. Kupno baku na eBay.de (koszt baku do malowania nie powinien przekraczać 30 EUR + koszty transakcji). Dostaniesz tam także obudowy i pokrywy filtrów powietrza. Nie sprawdzałem czy jest aktualnie jakaś oferta, ale np. do draga pojawiają się średnio 2 w miesiącu,

 

2. Zgrzewarka/wyciągarka to dobry pomysł. Mój mechanik to polecał (miałem podobne uszkodzenie co Ty). Z braku takiego urządzenia zastosowaliśmy następujący scenariusz: wycięcie sporego otworu od wewątrz baku (tak aby spokojnie wchodziła tam ręka z luzem, nie wycinaj do końca tylko odegnij część blachy), nastepnie wyklepanie baku od wewnątrz, zaspawanie otworu, szpachla na zewnątrz, szpachla od wewnątrz, lakier.

 

Efekt całkowicie zadawalający, tzn żadnych problemów ze spawem, a na zewnątrz wygląda jak spod igły (dobry lakiernik położył super lakier i zachował oryginalne szparunki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję dwa wyjścia:

 

1. Kupno baku na eBay.de (koszt baku do malowania nie powinien przekraczać 30 EUR + koszty transakcji). Dostaniesz tam także obudowy i pokrywy filtrów powietrza. Nie sprawdzałem czy jest aktualnie jakaś oferta, ale np. do draga pojawiają się średnio 2 w miesiącu,

 

2. Zgrzewarka/wyciągarka to dobry pomysł. Mój mechanik to polecał (miałem podobne uszkodzenie co Ty). Z braku takiego urządzenia zastosowaliśmy następujący scenariusz: wycięcie sporego otworu od wewątrz baku (tak aby spokojnie wchodziła tam ręka z luzem, nie wycinaj do końca tylko odegnij część blachy), nastepnie wyklepanie baku od wewnątrz, zaspawanie otworu, szpachla na zewnątrz, szpachla od wewnątrz, lakier.

 

Efekt całkowicie zadawalający, tzn żadnych problemów ze spawem, a na zewnątrz wygląda jak spod igły (dobry lakiernik położył super lakier i zachował oryginalne szparunki).

 

Widziałem kiedys efekty tak robionego zbiornika. Chłopaki nie mogąc wyprostować zbiornika w Hondzie NS z zewnątrz także otwarli go jak konserwę od spodu, wyprostowali wgniecenia od środka , następnie pospawali spód i człość po poszpachlowaniu polakierowali. Po zakończonej pracy jedyne co odróżniało bak od treszty motocykla to był nowy piękny lakier bez rys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też trochę obawiałem się rozbebeszenia baku, ale jak się tak zastanowić to jakie mogą być konsekwencje? Szczelny i zabezpieczony spaw nie pordzewieje, widać coś jedynie od wewnątrz, a więc dopiero po zdemontowaniu.

A zalety są takie, że ktoś może ci to zrobić dosłownie za 30PLN i na zewnątrz kładziesz minimalną ilość szpachli, co zawsze jest lepsze niż gruba warstwa towaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...