Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zaczne od: wymieniona świeca, kabel wysokiegonapięcia, kabel -, przeczyszczony gaznik. Z kopniaka odpala czasami trzeba dłużej pokopać ale odpali a ze startera kreci jak szalony chce odpalić ale coś mu nie wychodzi. Raz na sto razy odpali. Do wczoraj było wszytsko ok. Poprostu jechałem i zgasł na światłach i juź niechciał odpalić. Wszystko powymieniałem jak pisałem wyżej ale to nic nie dało. Jak odpale z kompiana jedzie normalnie czasem ma problemy przy stacie gaśnie.

 

Dzięki za pomoc jak ktoś będzie wiedział o co chodzi bo już szału dostaje.

 

Daelim silnik 124 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

odnośnie cewki zapłonowej,,, sprawdzisz ją bardzo łatwo przy pomocy najprostszego multimetru na zakresie pomiaru rezystancji. Cewka ma dwa obwody: pierwotny o małej rezystancji rzędu kilku omów i wtórny rzędu kilku kiloomów. Najlepiej gdybyś posiadał jakąś serwisówkę do tego modelu i w niej odszukał jakie są prawidłowe wartości tych rezystancji. No ale na początek tak możesz oszacować czy cewka jest sprawna. Przy pomiarze delikatnie poruszaj końcówki cewki być może jest jakiś słaby kontakt, a to wyjdzie na mierniku. Aha - obwód pierwotny to takie dwa konektory gdzie zwykle dochodzą dwa cienkie kabelki z modułu motocykla. Obwód wtórny to: gruby kabel prowadzący do fajki i masa (-). Ale tu uwaga: jeśli zmierzysz rezystancję między masą (-) a fajką to okazać się może, że sama fajka ma jakiś opór (zwykle kilka kiloomów) więc sumarycznie (szeregowo) z obwodem wtórnym może być kilkadziesiąt kiloomów.

A czy sprawdziłeś na wykręconej świecy przyłożonej do silnika czy podczas rozruchu jest dobra i stabilna iskra? Może od tego zacznij,,,

Powodzenia.

Eljot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak

 

Sprawdzilem sobie kable do cewki na jednym mam -, a na drugim nic nie ma po podłączeniu cewki na drugim kablu pojawia się minus. Czy tak powinno być czy na jednym -, a na drugim + ??

 

Iskra jest dobra i stabilna.

Edytowane przez pedzacy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nie miales sprawdzac potencjałów na cewce tylko jej rezystancję!!!

Ten pomiar, który zrobiłes to po prostu test ciągłości obwodu pierwotnego cewki,

wygląda na to, że uzwojenie ma OK bo "przepuszcza "-" przez małą rezystancję.

Chociaz nie wiem o jakich kablach piszesz dokladnie,,, Podejrzewam, że o tych idących

od modułu zapłonowego. Tam jest elektronika, która róznie się może zachowywać

przy takich pomiarach, lepiej odłącz całkowicie cewkę od modułu i na stole ją zmierz

nie podając na nią żadnego napięcia !!!

Ale skoro masz dobra iskrę to raczej cewka jest w porządku, ale dla świętego spokoju

postaraj się odszukac typ tej cewki w internecie i jej dane, a potem je pomierz jak

wczesniej opisałem.

A może masz problem z za ubogą mieszanką biegu jałowego czy tez za niskim poziomem

paliwa w komorze pływakowej. Jaki masz kolor świecy? Dymi czarno z wydechu, są jakieś

strzały w gaźnik czy tłumik. Napisz coś więcej o takich objawach. Czy gaźnik ruszałeś?

Może warto go przeczyścić,,,

 

 

Wiec tak

 

Sprawdzilem sobie kable do cewki na jednym mam -, a na drugim nic nie ma po podłączeniu cewki na drugim kablu pojawia się minus. Czy tak powinno być czy na jednym -, a na drugim + ??

 

Iskra jest dobra i stabilna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie !

Ja mam podobny problem z odpalaniem Kawasaki ZX9R 1995 tz nie jest tragicznie ale wkurza. Jak jest zimny to musze krecic kilka sekund na max ssaniu zanim odpali a na cieplym to zazwyczaj za 2 - 3 razem i dusi sie z poczatku.

Juz czyscilem i synchronizowalem gazniki akumulator kupilem nowy - co jeszcze powinienem zrobic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzili zawory, wymagały regulacji - to już mam zrobione. Gaznik wyczyszczony :) Teraz chodzi jak należy rozpędza sie jak na taką pszczółke przystało :P ale nadal problem z odpalaniem ze startera :( powiedzieli że mam za małe ciśnienie podobno oklo 8 - 9 atmostfer. Jak sądzicie rozbierać silnik i wymieniać pierścienie czy szukać gdzię dalej ... ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...