Skocz do zawartości

Przetarty przewód olejowy - jak naprawić?


kvos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Metalowa część przewodu ocierała się o kolektor wydechowy :banghead: :

 

Przyczyna

 

Przetarło się do tego stopnia, że zaczął sikać olej:

 

Skutek

 

Dziura jest malutka bo "siurek" oleju jest bardzo cienki, ledwo widoczny, przy włączonym silniku sika cały czas. Jak to naprawić? Skuteczne wydaje mi się owinięcie tego jakąś gumą i szeroką opaską zaciskową.

Może jest jakiś klej czy inny preparat do naprawy takich rzeczy???

Edytowane przez kvos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję to pospawać.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka nie za cienka na spawanie?

 

Aaatam. Dobry spawacz zrobi to palnikiem. Małą łatkę na to spawnie i będzie git.

Chociaż polecałbym wymianę elementu. :banghead: Przegrzany materiał może pęknąć w najmniej oczekiwanym momencie i zajedziesz silnik albo nawet się rozbijesz jak olej się posra pod koła.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Metalowa część przewodu ocierała się o kolektor wydechowy :banghead: :

Dziura jest malutka bo "siurek" oleju jest bardzo cienki, ledwo widoczny, przy włączonym silniku sika cały czas. Jak to naprawić? Skuteczne wydaje mi się owinięcie tego jakąś gumą i szeroką opaską zaciskową.

Może jest jakiś klej czy inny preparat do naprawy takich rzeczy???

 

Jedyna sensowna metoda naprawy to wymiana. Spawanie jest na pewno możliwe, ale cienkościenna rurka może po tym zabiegu znowu pęknąć. Ponadto jeśli rurka jest aluminiowa (bardzo prawdopodobne) albo miedziana (mniej) to dochodzi szukanie znającego się na rzeczy spawacza. Jeśli przewód jest stalowy to w razie podjęcia decyzji o naprawie, najlepiej otwór zalutować mosiądzem (niższa temperatura nakładania spoiny, elastyczny materiał lutu). Ale sądzę, że o ile nie masz kogoś kto ci zrobi to za free, to spec skosi jak za zboże, a gwarancji nikt nie da. Sensowniej wymienić i być pewnym, że nic nie strzeli w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rurka jest alu -wymiana-koszty naprawy.Stalowa,miedziana,mosiężna możliwa pewna i solidna naprawa.Warunek to znalezienie spawacza który się tego podejmie i zrobi to dobrze. Przy małych przekrojach

lut twardy ma skłonność do zaślepienia przelotu w rurce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tu sie nie zgodze.

Jedyna mozliwoscia jest wymiana, to zbyt niebezpieczna sprawa stracic olej z silnika w ruchu, przy np 120 zeby bawic sie w kilkuzlotowe oszczednosci.

Innych mozliwosci nie ma.

Zamykam, bo zarar ci napisza ze poxylina mozna zalepic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...