Boa Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 ciekawe ile tych motocykli miales z i bez power commandera O ile się nie mylę, to kolega frafel1 dopiero odbierze prawko i ma zamiar kupić swój pierwszy sprzęcik, ale i tak szacun, że zgłębia już tajniki PC ;) Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frafel1 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 No popatrzcie a tak niby mądrze pisał :icon_razz: :icon_twisted: niby mądrze ? jakaś aluzja ? a tak wracając do tematu to wadą dla niektórych moze być to , że: -motocykl jest bardziej zrywny -szybszy ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 a tak wracając do tematu to wadą dla niektórych moze być to , że: -motocykl jest bardziej zrywny -szybszy ;D Jak wada....jak komus nie pasuje ze moto jest zrywzniejsze i mocniejsze to znaczy że sprzetu nie ogarnia i niech kupi mniejsze. A tu pewnie chodzi o to, ze boi sie kupić moto z PC bo to raczej an pewno swiadczy o tym, ze było pałowane wczesniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scigacz Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Tak pałowane ze szok!!!!!!! W co drugim temacie odnosnie power commandera, na kazdym forum czytam teksty- na ch*j pc ogarniasz swojego sprzeta??? wykorzystujesz jegomoc na 100%? czy ktos wykorzystuje na ulcy 600 na 100%??? Nastepnie napierdalaja gromy jakim trzeba byc debilem zeby nie jezdzac na torze montowac pc-debilem i lanserem(lanser jezdzi pod szkoly i na mc donald), wiec jesli ktos nie wykorzystuje 600 na 100% to po ch*j takie pierdolenie ze sprzety z pc sa zakatowane(oczywiscie jesli ktos nie sciga sie na torze)-przywolujac tezy z forum sa to najlepsze sprzety bo zrobione porzadnie przez lanserow z kasa a uzytkowane deliktanie bo przeciez lanser na R1 w dresie kreci max do 2000 obrotow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Czytam juz ktoryś raz to co napisałes, i nic z tego nie rozumie o co Ci chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scigacz Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Czytam juz ktoryś raz to co napisałes, i nic z tego nie rozumie o co Ci chodzi. wiec ci wyjasnie- ktos chce kupic sprzeta z pc-slyszy nie warto sprzet zakatowany na ament,palowany zajechany slowem kibel! ktos chce wrzucic pc do swojego moto-czyta jestes lanserem , nie ogarniasz sprzeta,objechalbym cie 600 itd wiec sie pytam to jak taki lanser i lamus zakatowal sprzeta????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 aha.wiesz, niektorzy jak szukają dla siebie moto to czasem odstrasza ich najdrobniejsza pierdoła. Raczej ciezko zakatowac tak moto....ale podswiadomie kazdy uwaza ze juz było pałowane i odpada. Wiem, takie błedne myslenie, ale tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Zadko sie zdaża zeby ktoś wykorzystywał chociaż 80% maszyny. PC ma pomagać w wykorzystaniu potecjału poprzez wygładzenie charakterystyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bene Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Witam, Dodam coś od siebie w temacie jako, że od tego sezonu używam PC w swojej 600 (CBR F4i) i powiem tak: Z wgranymi mapami ze strony producenta nie odczułem wielkiego przyrostu mocy (o ile w ogóle odczułem), natomiast miałem wrażenie, że moto się lepiej zbiera na niskich obrotach. Krzywa mocy na hamowni była równa bez żadnych "dziur", czyli można powiedzieć, że moto oddawał moc równo. No ale Hondy i tak mają tak w naturze ;) Później oddałem sprzęt na strojenie - indywidualna mapa do mojego moto pod filtr i wydech. I co? Na 2000km zrobionych mam takie spostrzeżenia. Moto więcej pali o ok. 1litr na 100km. Według pomiarów zyskałem 4KM na kole natomiast krzywa mocy jest już mniej równa... W codziennej jeździe nie odczułem tego jakoś wyraźnie. Dodatkowo przy 12-13 tys obrotów mam "dziurę" :-( potwierdzoną na innej hamowni - ponoć zbyt uboga mieszanka w tym zakresie. W związku z tym zdecydowałem się zareklamować całe strojenie i wrzucam moto na ponowne strojenie. Mam nadzieję, że tym razem będzie dobrze :) Podsumowując jak ktoś chce kupić PC to w 600 nie będzie to zmiana bardzo odczuwalna, napewno dużo bardziej widoczna zmiana będzie w 1000. Druga sprawa, że samo kupno PC i wgranie map producenta nie jest optymalnym rozwiązaniem. Najlepiej iść do dobrego speca z hamownią i komputerem do strojenia, który ogarnia te zabawki i odpowiednio zestroić sprzęt pod filtr i wydech. Zaznaczam, że trzeba iść do dobrego speca :) Mój chyba nie popisał się ;) Ale zobaczymy po poprawce. Z informacji uzyskanych tu i tam podobno w Wawie dobrze stroi Tomek Kędzior - pracuje teraz w Sękocinie. Koszt 400zł. Jak mi nie poprawią obecni spece to idę do Tomka. Pzdr, Bene Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scigacz Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 a czy jak pisali ci mapę indywidualną do twojego sprzęta nie dostałes wykresów after i befor?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 99% hamowni w polandzie to urządzenia inercyjne, a te do strojenia to można sobie w de wsadzić, wykorzystuje się je w świecie do określenia przebiegu charakterystyki zewnętrznej silnika w średnim przybliżeniu. Lepsze efekty dają testy drogowe z zastosowaniem szerokiej lambdy z elektroniką pozwalającą zgrywać logi AFR w funkcji obrotów i otwarcia przepustnicy. W kraju już do kupienia za około 700zł W maine R6 po zastosowaniu PC, moc szczytowa pozostała w zasadzie na tym samym poziomie, ale w sposób znaczny podniósł się środkowy zakres obrotów (no i oczywiście CO w górę, rozumiemy się). Tyle w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 (edytowane) 99% hamowni w polandzie to urządzenia inercyjne, a te do strojenia to można sobie w de wsadzić, wykorzystuje się je w świecie do określenia przebiegu charakterystyki zewnętrznej silnika w średnim przybliżeniu. Lepsze efekty dają testy drogowe z zastosowaniem szerokiej lambdy z elektroniką pozwalającą zgrywać logi AFR w funkcji obrotów i otwarcia przepustnicy. W kraju już do kupienia za około 700zł W maine R6 po zastosowaniu PC, moc szczytowa pozostała w zasadzie na tym samym poziomie, ale w sposób znaczny podniósł się środkowy zakres obrotów (no i oczywiście CO w górę, rozumiemy się). Tyle w temacie. Nowy Power Commander V z dodatkowym modulem Auto Tune ( po prostu czujnik lambda wielozakresowy zsynchronizowany z PC V ) zabija te dwa ptaki za jednym strzalem.Podlaczany to,jedziemy na jazde testowa i po zawodach.Oczywiscie trzeba sie orientowac jaki AFR jest dobry do danych obrotow,uchylenia przepustnicy,itd. Ma on mozliwosc samoustawienia do danego ,docelowego ( target AFR ) w funkcji obrotow i % otwarcia przepustnicy.Umozliwia tez zgranie map dla poszczegolnych biegow i indywidualnych cylindrow.Wyzsza szkola jazdy.W przypadku 4 cyl,6 biegow daje to 24 mapy. Hamownie elekrtyczne,Eddy Current,w przeciwienstwie do inercyjnych,pozwalaja na zmiane odciazania silnika i poprzez to duzo bardziej przydatne do precyzyjnego tunningu. Duzo mozna by pisac na ten temat ale mowienia o wadach Power Commander jest troche nieprecyzyjne.Jest wartosc jest rownowazne jakosci oprogramowania,tuningu. Dobrze dostrojony PC do danego silnika podniesie osiagi ( aczkolwiek nie koniecznie moc maksymalna) i (zakladajac ze sposob jazdy sie nie zmieni) obnizy troszeczke zuzycie paliwa. Edytowane 4 Maja 2009 przez tomekd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bene Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 a czy jak pisali ci mapę indywidualną do twojego sprzęta nie dostałes wykresów after i befor?? miałem wykres after i before :bigrazz: before był bardziej liniowy i niżej, a after mniej liniowy i wyżej (mam nadzieje, że wiadomo ocb z tym niżej i wyżej) jedynie co mnie zaczęło zastanawiać i będzie podstawą do reklamacji to fakt, ze przy 12-13 tys obrotów nowy wykres przecina się ze starym (i w tym miejscu jest ta dziura). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scigacz Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 no wlasnie czyli po miales gorszy wykres niz przed to czemu od razu chlopu nie kazales poprawiac, ile mu zajelo czasu pisanie tej mapy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bene Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 no wlasnie czyli po miales gorszy wykres niz przed to czemu od razu chlopu nie kazales poprawiac, ile mu zajelo czasu pisanie tej mapy gorszy bo mniej liniowy tak? ale pamiętaj, że na kole 4 kuce więcej :smile: nie kazałem chłopu odrazu poprawiać, bo musiałem to skonsultować z innym szpecem, a że nadarzyła się dodatkowo okazja wrzucić moto na inną hamownie i pogadać z chłopakami z Ratka Motocykle, którzy mnie oświecili to teraz idę z reklamacją w pełni przygotowany :icon_mrgreen: całość strojenia zajęła ze 2h - nie wiem czy dużo czy mało :icon_eek: po piątku będę bogatszy o kolejne doświadczenie :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.