nicek27 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Co do tego to jestem pewny. Klema minus i kabel sygnałowy do kompa. Na minusie i kablu zasilania z kompa mam powiedzmy 5 Volt jak pisałem. Kostkę do TPS'a też raczej dobrze musiałem podpiąć, bo napięcie widać się zmienia przy kręceniu manetką. Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Jak Ci zmienia się napięcie, to znaczy, że TPS działa, jakby nie zmieniał, lub zmieniał w minimalnym stopniu, to coś nie tak...Pamiętać należy jeszcze o tzw śrubkach baypassów, gdzie wykręcając delikatnie co np ćwierć obrotów, zubażamy mieszankę, ale przydałby się analizator spalin... Pozdr. J-999 P.S. Dla kompa 1,6 mam podane takie wartości na TPS- 150 mV przy zamkniętych i 420-460 mV przy max... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Może nie te zasillanie podpięte? :/ Potencjometr zawsze będzie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicek27 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Okeja, trochę się wyjaśniło. W końcu nową kostkę TPS źle wpiąłem w wiązke.3 PINY to: 16 - masa, 14 - plus z kompa 4,80V i 30 - sygnał powrót do kompa z TPS. I teraz jeśli mierzę multimetrem napięcie między 16 a 30 wychodzi na zamkniętej przepustnicy 0,450V i przy otwartej około 5Volt(mierzyłem to tak jak moto stoi, bez rozkręcania śrub przepustnic itd.). 16-14 to ok.5Volt, a 14-30 jest też około 5Volt zmniejszające się wraz z otwieraniem przepustnicy.W miarę wolne obroty znalazła, bo wcześniej to katastrofa.Tyle mnie martwi, że trzyma ładne wolne, po 10 sekundach rosną na jakieś 2 tysiące, potem znowu na dół i w góre..Śrubę składu w kompie przekręciłem niemal całą na LEAN, mimo to czuć ze spalin, że duuuużo za bogato ma. Muszę poszukać zwykłego EPROMA, żeby mieć jakiś normalny punkt wyjścia pod dalsze działanie. Analizator mam w pracy, tylko zanim zabiorę moto na konkretne ustawianie chciałem chociaż obroty normalne mieć.Ładnie szło i się zaczynają nagle gów.,./ne schody, bo komp z ST2(pewnie już go załatwiłem jak takie napięcia daje), przepustnice z wtryskiwaczami od czegoś, 3 EPROM'y same jakieś rejli. JPDiag28 na jednym kablu OBD łączy bez końca, na ELM327 łączy i od razu rozłącza.Chyba chwilowo przed świętami wyluzuje. Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Czy sposób regulacji w moim GT będzie wyglądał podobnie? Jeszcze się nad tym nie zastanawiałem, bo mam silnik w śrubkach, nie licząc reszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 (edytowane) Hehe, coś cisza w temacie... albo chłopaki zapracowane...może i lepiej..a ja zrobiłem sobie małą przejażdżkę... Co do pytania, wszystkie Magnetti - Marelli mają podobny sposób regulacji, nawet te w H-D... Pozdr. J-999 P.S. Masz w Poznaniu niejakiego Maćka - Izowca, specjalista na WLKP. od Ducati, zapytaj Dominika Szymańskiego...w razie problemów to do niego się zgłoś także w sprawie regulacji... Edytowane 6 Stycznia 2014 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Dzięki wielkie. Zazdroszcze Ci tego latania. Ja na razie jestem na etapie głowic w regeneracji u kumpla, trochę to potrwa. Plastiki gotowe do malowania. Masa pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Hehe...zazdrość to bardzo dobry i pożyteczny impuls do pracy nad własnym motocyklem...Życzę Ci cierpliwości i powodzenia!!Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicek27 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Ja pierwszą jazdę mam już za sobą. Została mi tylko kartka "drobnostek", z którą zejdzie pewnie jeszcze ze 2 weekendy.Co do nowego silnika to różnica jest powalająca. Trzeba się będzie na nowo uczyć jazdy :P. W następnym tygodniu jadę na analizator spalin i podmienie jeszcze eproma, bo teraz mam sam nie wiem jaki i silnik do 3-4 tysięcy obrotów nie wie zbytnio co ma robić.. Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 (edytowane) Brawo Nicek...Jak będziesz miał okazję, zapodaj jakiś fimik z odpalania...Pozdr. J-999 Edytowane 12 Stycznia 2014 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicek27 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 (edytowane) Zostały drobnostki, które można powiedzieć myślowo już rozwiązałem.. :)Filtr powietrza idzie w końcu oryginał, akumulator muszę zmienić na jakiś niższy co by to kompa zmieścić. W sobotę jadę po śruby do kraników.Janku miałeś już do czynienia z regulacją wtrysków? Wakuometr mam i z tym nie ma tajemnic, tylko kwestia co z regulacją składów..Mam po jednej śrubie przy każdej przepustnicy plus jedna śrubka w kompie od całości.. Jak to zacząć? Wiem tyle, że poziom CO ma być 4-5%. Śrubę w kompie ustawić na środek i dalej regulować każdy cylinder śrubą przy przepustnicy? - tu akurat mam trochę łatwiej z sondą, bo dwa wydechy oddzielne. Do dyspozycji mam stację diagnostyczną, więc tylko brakuje ten kawałek bezcennej wiedzy.. :wink: O filmiku prawie zapomniałem. Świeżo po jeździe próbnej: Edytowane 14 Stycznia 2014 przez nicek27 Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 (edytowane) Nicek robiłem,ale dość dawno, i na tzw czuja- nosa, nie da się tego pomierzyć wymiernie niestety( hehe... to kwestia doświadczenia..), i ciężko to wytłumaczyć przez internet...ostatnio to Rysiek robił, ale też bez odpowiednich urządzeń to można tylko tak mniej więcej... idealnie nie będzie...Ty masz łatwiej, masz dostęp do miernika i możesz się pobawić, tylko pamiętaj żeby zapisywać ustawienia, i oczywiście jak w gaźnikowcach moto ma ładnie grać w każdym zakresie obrotów...mam serwisówkę ST 2 jak chcesz to Ci podrzucę podaj tylko adresmój: [email protected] Pozdr. J-999 P.S. Właśnie kompletuję spis odpowiednich urządzeń serwisowych do wyposażenia warsztatu motocyklowego, ponieważ już rozmawiałem z Rychem, jak pójdę na emeryturkę to pewnie się zajmę Ducatami już na poważnie a nie sporadycznie i jako hobby... Nicek sprawdź sobie pocztę, bo serwisówka poszła do Ciebie :-) Edytowane 15 Stycznia 2014 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicek27 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Kurtka, cały czas zapominam o serwisówce. Do Ducati mam już większość, ale mimo wszystko dzięki Janku.Przeczytałem i tylko zapytam dla pewności:(a jeśli się zgadza to będzie dla innych)1. Wkręcam śruby składów przy przepustnicach na maksa;2. Synchronizuje przepustnice;3. Reguluje napięcie TPS'a śrubami wolnych obrotów na 500-560mV;4. Wykręcam śruby składów przy przepustnicach(rozumie, że obydwie po tyle samo obrotów) do czasu osiągnięcia wolnych obrotów między 1000-1100rpm przy tym obserwując wakuometr i ewentualnie korygując podciśnienia;5. Mierzę poziom spalin i jeśli się nie zgadza, reguluję śrubą w komputerze..Zgadza się wszystko? Jak już kiedyś pisałem mój angielski coraz bardziej kuleje.Jeszcze kwestia, bo tego nie ujęli w manualu.. Jak na początku ma być ustawiona śruba w kompie? Po prostu po środku? Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 (edytowane) Tak mniej więcej...W lewą stronę kręcąc rubką mieszanka bardziej uboga, w prawo bardziej bogata...można zacząć na maxa zubożyć i potem delkatnie kręcić w prawo, tylko małe ruchy...żeby wzbogacać...jak masz analizator to sprawdzasz poziom CO i wtedy ustajesz jak motocykl będzie miał odpowiedni poziom CO dla osiągów, a nie będzie się zadławiał, dobrze startował i trzymał wolne obroty...Niestety, jak wcześniej pisałem nie dam sobie ręki uciąć, że tak jest na 100 % musiałbym stać i sam kręcić, a to narazie niemożliwe...A i tak jak pamiętam sami kombowalim z ustawieniami, bujanka zajęła nam cał dzień... Pozdr. J-999 P.S. Śruby przy przepustnicach to też można nimi wyregulować skład mieszanki... zubażać, lub wzbogacać, kontrolując oczywiście poziom CO... Przeczytałem trochę serwisówkę. i chyba masz rację... Edytowane 16 Stycznia 2014 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Udało mi się kupić drugi silnik do Słonia, a dokładnie od modelu Gran Canyon 900 niby 2002 r. Stan nienaganny, spokojnie do śmigania (już go rozebrałem :D ) Skusiłem się , bo cena śmieszna . Za 1100 zł kupiłem kompletny piec z rozusznikiem wtryskami i kompem, oraz obydwa koła z oponami, przedni zawias z półkami i zaciskami na tarczach. Do tego pompa paliwa,regler napięcia, jakieś podnóżki, cewki i inne drobne graty. Generalnie opłacalnie. Chciałem uruchomić ten silnik u mnie w ramie, ale jest kilka różnic między Gran Canyon, a Gt. Chodzi o to, że nie posiadam wiązki elektrycznej do kompa Canyona. Komp od Gc pasuje pod wtyczkę mojej instalacji od GT . Problemem jest fakt, że GT ma dwa czujniki położenia wału, a GC jedną. Wiecie może jak to ogarnąć , zgrać? Posiadacie może jakieś schematy do tych kompów? Ten silnik ma lepszy wał od GT , więc wolałbym go zaadoptować. A domyślam się, że koła magnesowe są inne, jak i frezy pod koło na wale, żeby przełożyć kapę w której są te czujniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.