Mecia Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Też tal słyszałem Nicek. Oj jaram się ostro , w styczniu chcę kupić. Jakbyście wiedzieli kto ma na sprzedaż jakąś CGV 900 proszę o cynka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Hehe, silnik olejak nie mylić ze starym silnikiem Suzuki...Tutaj gładzie są z coś w rodzaju nikasilu... jak brałby olej to silnik nie wiem czy nadawałby się do remontu...Chcąc ostudzić nieco zapał, trzeba wyjaśnić koledze, że:- motocykl niezbyt nadaję się do ciężkich walk w terenie z powodu masy, chyba że kierowca jest mocno wprawiony, ma dobrą kondycję fizyczną i długie nogi- po dużych przebiegach szwankuje sprzęgło rozrusznika, naprawa jest możliwa, ale w skrajnych przypadkach koszt może wynieść grubo ponad 1000 zł- trzeba dbać o prawidłowe uszczelnienie łączników gumowych i króćców- wersja na wtrysku komputer P7 nie jest łatwo dostępny w razie "wysiadki"- sprzęgło suche jest z natury konstrukcji mniej wytrzymałe- amortyzator tył może szybko puszczać...Pozatym życzę mądrego wyboru...Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Dzięki za cenne wskazówki! Myślę , że doświadczenie złapane na Afriice nauczyło mnie jazdy duzymi motocyklami. Mechanika i patenty nie są mi obce, najwyżej póżniej będę płakał ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Eeee... tam trzeba tylko dobrze wybrać motocykl..Pamiętaj każdy niepokojący odgłos, powinien Cię uczulić, oraz być ewentualnym powodem, do obniżenia ceny...Nie myślałeś o zakupie E750 i swapie silnika Monstera 900 ???Jak trafiłbyś rozbitka na wtrysku to możnaby się pokusić o przerzucenie silnika z pełnym oprzyrządowaniem, tylko airbox trzebaby chyba przerabiaćbo w M 900 jest szerszy i nie wejdzie jak mi się wydaje międzybelki ramy...ale airbox jest z plastiku podobnież całkiem dobrze się spawa :-) Pamiętaj jak kupujesz dla siebie to Cagiva ma być tańsza niż chiński skuter!!!Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 (edytowane) Jak narazie mam na oku model GT, bez prawa rejestracji za mniej niż 4000zł (ze Szwajcarii) , Rama od 750 jest na sprzedaż za 1000 z papierami. Z tego coś może złożę. Sprzedawca wysłał mi filmik jak to działa. Wtryskowiec. Chodzi bardzo nierówno, ale to chyba kwestia ustawienia przepustnic. Chyba wezme ze sobą też stetoskop. Edytowane 24 Listopada 2013 przez Mecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Jeśli to jest prawdziwy GT, z blokiem silnika starego typu, z siłownikiem sprzęgła po prawej stronie jak w Paso i Cagivie Elefant 650 na suchym sprzęgle, to duże prawdopodobieństwo, że silnika nie trzeba będzie przycinać, wejdzie w miejsce mokrej - starszej 750 tki, bez większych przeróbek, ale trzeba wszystko posprawdzać, pomierzyć odległości od rozpołwienia silnika w lewo i w prawo 750 takiej jak Nicka27 oraz Pantahowego 900 (suche sprzęgło z prawym siłownikiem) i porównać te wielkości, jak będą takie same znaczy że pasuje, jak będą różnice, to jak silnik za szeroki przyciąć nadlewy z prawej i lewej strony pod 750-tkę, a jak silnik jest za wąski to zastosować odpowiednie dystanse z prawej i lewej strony... Teraz podstawowe pytanie jaką ramę mają na sprzedaż od 750- tki, taką jak Nicka27 czy taką jak mam ja ( "moje" Elefanty z taką ramą wychodziły w wersji: 350- mokre sprzęgło sterowanie mechaniczne lub hydrauliczne, 650- mokre sprzęgło sterowane mechanicznie lub hydraulicznie, oraz suche sterowane hydraulicznie i 750- suche sprzęgło sterowane hydraulicznie, suche ze sterowaniem hydraulicznym z siłownikiem z prawej strony), ponieważ te ramy się różnią konstrukcyjnie...oczywicie silniki można dopasowywać, ale nie ma nigdy pewności, że bez żadnej ingerencji silnik wejdzie i koniec...Jak z Ryśkiem z Jedwabnego sprawdzaliśmy, to w moją ramę da się wpasować nawet silnik DS 1000-1100, pytanie tylko po co???Osobna kwestia, to dobranie zębatki do wałka zdawczego, ja przy przekładce silnika z M600 do ramy E 350 musiałem zastosować patent w postaci 2 tulejek między zębatkę a pierścień zabezpieczający - ten z frezowaniem, ponieważ 350 ma krótki wałek zdawczy, a M600 długi... oczywiście wysokość tulejek dobraliśmy doświadczalnie, żeby łańcuch szedł w prostej liniii i zgrywał się z tylną zębatką... Kolejna rzecz, jeśli GT ma z przodu taki hamulec jak u mnie, trzeba szuka od razu zamiennika tarczy hamulcowej, lub dobrać od jakiegoś auta o odpowiedniej grubości ( u mnie 6 mm), i dać do wycięcia na laserówce na wzór wieniec tarczy, podobnie sprawa ma się z tyłem ja z tyłem sobie poradziłem w ten sposób, że dobrałem dobrą tylną tarczę od Suzuki GSX 600 imbryk, i dałem do dorobienia tokarzowi, zrobione porządnie, ale mam pewne zastrzeżenia, ponieważ min. gruboć oryginału to 5,5 mm a grubość Suzukowej tarczy to właśnie 5,5...Przód do dokupiłem na alledrogo, swój oryginał rozebrałem i teraz czekam na mrozy, jak będzie więcej czasu na sprzęt a nie na jazdę nim... To chyba tyle...Pozdr. J-999 P.S. Ja to wolałbym dopłacić do tego GT , 2000 i wziąć z papierem jeśli jest taka możliwość...co oryginał to oryginał, teraz niedoceniane, a za 5 lat to będzie w cenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 (edytowane) Ta rama jest od 750 z 1989r. Motocykl ma chyba wysprzęglik z lewej strony, rocznik 1993 (Były wtedy GT? ) . Wg Ciebie da radę to wcisnąc? Co do hamulców, to jest tam, wsadzony zawias od XTZ 750 z 21" kołem, z dwiema tarczami na stalowym oplocie. Jeżeli mam być szczery to mi to pasuje. Lubie offowo polatać , a na fabrycznej 19" Byłoby gorzej. Africą dawałem radę nawet w troszkę cięzszym terenie , a CGV jest od niej 25 kg lzejsza, co jest już odczuwalne. Nie zależy mi na tym , żeby moto wyglądał, ma działać jak trzeba! Wszystkie moto robie pod siebie i nie interesuje mnie to co on będzie wart za 5 lat, ale dzięki wielkie za pomoc, bo myślałem, że wsadzę silnik w tą ramę bez większych problemów. Jeżeli chodzi o swapy , to mam już ich parę na swoim koncie, np w moim Uralu mam silnik z Daewoo Tico i zrobione przez dwa sezony ponad 15 tys km ;) Lubię wyzwania. Wiem, że jest on na wtrysku. W planach mam i tak wsadzenie gaźników, a przynajmniej chce mieć owe w zapasie w razie jakby wtrysk padł, bo podejrzewam, że ciężko o takie. Które roczniki miały czarne silniki? Edytowane 24 Listopada 2013 przez Mecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 (edytowane) hehe, już wziąłem książkę do ręki... Wg niej GT miały 6 biegów czyli silnikowo nieco szerszy od starszych Pantahopodobnych właśnie czarnych silników...Ja zacytuję za Ianem Fallonem:"...The GT also featured some new chasis components, reflecting more off street orientationn- notably, a new larger-diameter front fork..."Produkowany max 1992 rok, jeśli w papierach ma 93 być może to rok 1 rejestracji co częste jest w zagranicznych papierach, możliwe też że po prostu sprzedawano jeszcze pojedyncze egzemplarze nowe w salonach w 1993 roku... czyli być może czeka Cię praca, ale nie martw się bo naprawdę można tam co nieco podziałać, zresztą zapytaj Nicka 27, On wkłada silnik ST 2 tożsamy silnikowo co nieco z 6-biegowym silnikiem GT..Kuźwa ruszyło coś w tym dziale hehehehe...życzę tylko konsekwencji i upory w pomyśle!!! Pozdr. J-999P.S. Moje 2 ulubione kawałki http://www.youtube.com/watch?v=A6CEhGNnzMg Edytowane 24 Listopada 2013 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 No z tego co wiem , to ma 6 biegów... Zobaczymy. Będę informował i pytał! Dzięki!A Czy plastiki z ramy 900 będą pasować do 750 ? WIem, że rama jest dzielona, jak kupię ową może okazać się niekompletna, np bez tyłu, czy te części też przypaszą? Wszystko mam w olbrzymiej odległości od siebie i nie mam jak tego sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 (edytowane) Jeśli ta rama jest takiego typu jak moja, czyli z pojedynczą belką- airboxem, to raczej z plastikami trzeba będzie kombinować, kolejna kwestia to jak rozwiązać amortyzację tyłu, w nowszych typach amortyzator jest zamocowany do tylnej części ramy, a w moim poprzez taki alumniowy stelaż a potem dopiero razem z silnikiem do ramy... to jest rama jak u mnie,wg. rocznika to taka niby jest na sprzedaż( ale ciekawe czy to prawda) http://www.ebay.com/itm/1985-Ducati-Cagiva-E-650-Elefant-Main-Frame-STRAIGHT-CLN-/360608786490?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item53f5f5683a&vxp=mtr Do mocowania silnika do ramyi amortyzatora potrzebne są takie 2 stelaże, tu akurat jest 1 sztuka http://www.ebay.com/itm/1985-Ducati-Cagiva-E-650-Elefant-Right-Shock-Link-Linkage-Mount-Bracket-/160985886790?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item257b81b046&vxp=mtr a to jest rama 900 tki, też niekompletna brakuje podciągów pod silnik http://www.ebay.com/itm/1985-Ducati-Cagiva-E-650-Elefant-Right-Shock-Link-Linkage-Mount-Bracket-/160985886790?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item257b81b046&vxp=mtr Niech Ci wyślą zdjęcia tej ramy i będziesz wiedział...Pozdr. J. Z tą firmą co sprzedaje ramę to musisz do niej podejść sceptycznie, mój kolega miał z nimi jazdę... albo po prostu nie potrafił się z nimi dogadać... Edytowane 24 Listopada 2013 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicek27 Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Najgorsza kwestia przy mocowaniu silnika to jego szerokość w miejscu, w którym wchodzi w wahacz. Dwa pozostałe mocowania to kwestia grubych tulejek, które trzeba dobrać. Wiem że jak gmole montowałem to były 2 rozmiary na podmiankę - w 900 jest szerszy silnik w górnym mocowaniu. Sam wolałbym raczej już coś jeżdżącego wziąć, lub choćby kompletny, ale z zatartym silnikiem - ostatnio poszła na jebaju taka 750tka za 700 czy 800 euro. Ewentualnie jak masz nowszego Elefanta bez dokumentów to chociaż ramę jakąś podobną weź. Cienko widzę ten pomysł z ramą z 89roku. Nie ma szans na owiewki i inne pojedyncze rzeczy, chyba że znajdzie okazję na części w Polsce. Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Z tymi rzeczami nie jest źle, ale styl owiewek zalatuje "myszką", te nowsze wyglądają bardziej bojowo, aczkolwiek "pancernie" hehehe... Same spasowanie i docinanie( 4 miejsca z tyłu bloku, 2 z lewej 2 z prawej strony) zajęło nam cały dzień, dodatkowo musieliśmy wywiercić i nagwintować otwory w nadlewach Monsterowego silnika pod przednim cylindrem, ale Ciebie taka operacja ominie bo tam wsio jest... Tak więc podstawa, zdjęcia ramy i będzie wiadomo co i jak...Pozdr.J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Dzięki wielkie za pomoc, zastanowie się . Nie ukrywam, że jest ona na papierach XT 600 i chyba kupię ją na tych papierach i będę latał z nadzieją, że trafie rame albo flepy od 900. Chyba, że nawinie się coś konkretnego. One mają numery bite na ramie i tabliczkę? Pytam, z czystej ciekawości ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Ja mam na ramie numery oraz jakąś naklejkę, i wsie papiery oryginalne... wiedza i pomysł to podstawa, przeszukaj sobie pomysły może Ci coś do łba wpadnie.. http://www.alexfischer.de/index.asp Pozdr. J-999 P.S.GT jest dość nietypowym motocyklem, może na zabytek - rodzynek rejestruj ???tylko dowiedz się o procedurach, bo ja się nie znam...Kto szuka nie błądzi http://www.ebay.de/itm/Cagiva-900-e-Elefant-kompletter-Rahmen-mit-deutschen-Fahrzeugbrief-/321241249000?pt=DE_Motorradteile&hash=item4acb7874e8 Pozdr. J-999Aaaa... zapomniałem o jeszcze 1 ważnej rzeczy..Mocowanie - osi wahacza w stelażyku/silniku, musielim pod te aluminiowe stelażyki wywiercić nowy otwór...w silniku... Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Czaję się na tą ramę z Germanii, Rocznik 1996 i jestem ciekawy, czy to to samo co 1993 i 1992. Wiecie może coś na ten temat? W rocznikach 1995 weszły już inne zbiorniki i kanapy, ciekawi mnie, czy ichmocowania się zmieniły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.