Skocz do zawartości

Szarpiąca 2 w GSX-R 750 WR (94r)


protect_nh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

otóż mam problem ze swoim gixerem, kupiłem go niedawno, wiedziałem jednak że będzie się szykowała w nim wymiana sprzęgła gdyż trochę ślizga. A więc wymieniłem olej z PEŁNOsyntetyka MOTUL 7100 na półsyntetyka 5100, że sprzęgło ślizgało przy wyższych biegach a miałem jeszcze możliwość to popuściłem linke sprzęgła. Przez pare dni cud miód praktycznie zero ślizgania, kilka dni później znów to samo jadąc np na 3 biegu mając poł gazu i 11 tys. obr. dodając gwałtownie cały manętkę obroty lecą aż do odciencia zapłonu a motor wcale nie jedzie. OK, a teraz do rzeczy, niedawno zaczęła występować niepokojąca sytuacja. Jadąc na 2 biegu dodając gwałtownie nawet pół gazu, motor jedzie i nagle zaczyna strasznie szarpać tak jakby strzelać ze sprzęgła co chwile, przynajmniej ja to tak odczuwam, jednak w momencie tego szarpania obroty nie skaczą, a moto tak szarpie że aż słychać w pewnych momentach że łańcuch strzela (NOWY napęd, więc łańcucha czy czegoś innego to nie jest wina) czy na ciepłym czy na zimnym silniku, problem jest ten sam, jednak jadąc na 2 z minimalnym gazem i po tyroche zwiększając szarpniećie może wystąpi raz takie delikatne i później motor leci. szarpania wystepuje zazwyczaj od 6 tys. obr. w zwyz. CO to może być? Redukcja biegów jak i wszystko inne jest bezproblemowe, problem tkwi tylko w szarpiącej 2 co jest nie do wyytrzymania! Silnik ogólnie w stanie bdb, 40 tys. przejechane, nie dymi i jest suchutki, ale to raczej Wam nic nie pomożeRazz mówie tylko że silnik jest OK. Czekam na pomoc i sugestie, bo jazda moją suczką jest teraz beznadziejna Sad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do drugiego biegu to kończy sie, niestety silnik do rozbiórki i wymiana trybów, nie jest to taka rzadka przpadłość.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteś pewien że to napewno skrzynia? KUpiłem ten motor od znajomego który miał go 3 lata a zrobił na nim może z 4-5 tys. km, ja zrobiłem przez ponad miesiąc 1000km wymieniłem olej i 200km po wymianie zaczęło się, ale ani żadnego czegoś żeby coś odleciało nic dosłownie nic, a nakręca się problem coraz bardziej bo jest coraz gorzej. Na sankach jak moto stoi to nie ma szarpania. Ostatnio jak rozkręciłem bok i zajrzałem do zębatki to śruba centralna sie w palcach kręciła.. Dzisiaj ją dokręciłem na kleju i po dokręceniu jest dużo gorzej..Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na to..POMÓŻCIE Rozbiórka silnika to przecież kupa roboty, czasu i straconej kasy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety wszystko wskazuje na taką właśnie awarię, jedyne co możesz zrobić teraz to nie używac 2 biegu aby nie kumulować szkód w silniku.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde zrobiłbym gdybym umiał a na mechanika mnie nie stać bo to ponad 1000zł... Nie wiem czy to ma jakieś powiązanie z tym sprzęgłem ale dekiel sprzęgła się grzeje niesamowicie szybko i jego temperatura jest podobna do wrzącej wody..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteś pewien że to napewno skrzynia? KUpiłem ten motor od znajomego który miał go 3 lata a zrobił na nim może z 4-5 tys. km, ja zrobiłem przez ponad miesiąc 1000km wymieniłem olej i 200km po wymianie zaczęło się, ale ani żadnego czegoś żeby coś odleciało nic dosłownie nic, a nakręca się problem coraz bardziej bo jest coraz gorzej. Na sankach jak moto stoi to nie ma szarpania. Ostatnio jak rozkręciłem bok i zajrzałem do zębatki to śruba centralna sie w palcach kręciła.. Dzisiaj ją dokręciłem na kleju i po dokręceniu jest dużo gorzej..Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na to..POMÓŻCIE Rozbiórka silnika to przecież kupa roboty, czasu i straconej kasy..

ja mialem podobne objawy kiedy zebatka przednia byla do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale w takim razie powiedzcie mi czy to normalne że jak motor stoi na sankach i bez obciążenia mu sie daje gazu to nie widac zeby kolo szarpalo albo cos w tym stylu? bo wieksze szarpanie jest przy wiekszych obciazeniu tak samo sprzeglo slizga bardziej jak moto ma wieksze obciazenie (2 osoby) Dlaczego to musi byc ta skrzyniaa noo? Nie będę ukrywał że nie jestem bogaczem i swoje pierwsze grosze wydałem na moto a teraz jakby przyszło robić skrzynie to nie mam niestety skąd wziać kasy poza tym nieopłaca mi sie robota silnika za 2 tysiace kiedy moto warte jest 6...DORADŹCIE CO Z TYM MOTOREM ROBIĆ.. :icon_rolleyes:

 

CO WY na to żeby zmienić tarcze sprzęgła, sprężyny, przekładki i wtedy zobaczyć czy problem ustanie? BO może to akurat nie skrzynia, bo dziwnie nagle sie zaczęło to robić po zmianie oleju... Ehh, przepraszam za te ciągłe posty ale nie daje mi to spokoju;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BSAmaikel - tylko że u mnie był robiony cały napęd od A do Z 1000km wstecz..ale do rzeczy...tylko na jednym biegu miałeś takie szarpanie? jak tak to na jakim? i jak u Ciebie wyglądało to szarpanie?

 

wueska - jak go kupiłem był pełnosyntetyczny MOTUL 7100 a ja zmieniłem na półsyntetyka MOTUL 5100 i jakieś 100km po wymianie oleju zaczęły się dziać te jaja z 2, początkowo raz na czas później coraz częściej, a teraz często ale czasem się zdarza tak że jak na malutkim gazie go rozbujam do 7 tysięcy to później przywalam i nie szarpie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety wszystko wskazuje na uszkodzone już sprzęgła kłowe.

Remont skrzyni jest bardzo drogi i na granicy opłacalności... Ja bym Ci proponował rozglądać sie za drugim piecem, cena pewnie bedzie podobna do ceny za remont skrzyni. Stary silnik sprzedałbyś na części i przy dobrych wiatrach wyjdziesz na zero lub delikatnie na plus :) Ja tak miałem u siebie tylko że mi strzeliła panewka. Na zamianie silnika wyszedłem 100 zł do przodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z zakupem drugiego pieca to niezły pomysł..nie mniej jednak dzisiejsze relacje chcę dodać tutaj do postu może to coś pomoże. Dekiel sprzęgła bardzo ale to bardzo gorący nie utrzyma się palca nawet przez pół sekundy (parzy) Nagły spadek oleju (o jakieś 300-400ml) wracałem sobie teraz z wieczornej krótkiej podróży, starałem się omijać drugi bieg, jednak stałem na długgich światłach, temperatura silnika sie podniosła. Jade 1 wrzucam 2 jade jakieś 5 sekund spokojnie na 2 i chce wrzucić trzy, naciskam sprzęgło motor jakby brak reakcji na sprzęgło nagle zaczyna mocno sam hamować a 3 do góry nie wejdzie bo taka sama jakby blokada jak sie ma wbitą 1 i sie dociśnie nóżke od biegów w dół, czuć blokade, więc puściłem klamke sprzęgła nacisnąłem jeszcze raz i 3 weszła bez problemu. Później bliżej domu wrzuciłem 2 i jade na spokojnym gazie przy jakiś 4 tysiącach oczywiście szarpnięcie ze zmuleniem silnika tak jakby mu mocy na chwile brakło i jade dodaje od razu ostro pół gazu i lece bez żadnych szarpnięć do końca skali, ok, zatrzymałem się powtarzam sytuacje z 1 na 2 delikatnie szarpnięcie ostro pół gazu od razu i szarpie cały czas tak dosłownie rzuca mną w tyył przód w tył przód i odpuściło przy ok 12 tys. do 14,5 juz bylo ok, czyli szarpanie nie zawsze jest, do 4 tys nawet jak przywale pół gazu nigdy nie szarpie..tak jakby jest zawsze szarpnięcie jedno specyficzne przy tych samych obrotach..ehh no prosze Was niech ktoś powie że to nie skrzynia:PP nie mam czasu, kasy ani nerwów do wymiany pieca albo remontu skrzyni..:/

 

Heh..gratulacje, mieliście racje:) Skrzynia dzisiejszego dnia rozsypala się już chyba cała - jechałem i nagle zaczęło tak szarpać że z 2 oraz 3 zrobił się LUZ i jechałem tylko na 1 przebijałem do 4 ewentualnie 5 i 6 ujechałem tak może ok. kilometr aż jeden wielki trzask uderzenie i moto to tak zablokowało że już nawet nie ma luzu, musiałem ściągać łańcuch i pchać go do domu, jak dobrze że przynajmniej nie daleko... co proponuejcie teraz robić? u mnie za samą robocizne liczą 1000zł, nie wiem ileby wyszła skrzynia biegów i czy czegoś przypadkiem jeszcze nie uszkodziło...w każdym bądź razie olej nie wyciekł itd. w tym silniku napewno mam jeszcze do zrobienia sprzęgło. I nie wiem co teraz czy sprzedać motor chociaż nie wiem ile za niego wezme, czy coś z nim robić... POMOCY:((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestś sobie winien.

Wcześniej już Ci pisali żebys zabrał się za skrzynie i nie jeździł moto.

 

Marudzisz cały czas,że kasy nie masz itp.. Sprzedaj grata i kup coś tańszego/prostrzego na co będzie Cię stać.

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...