Litrus Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Witam Zrobilem szlif cylindra, kupilem tlok za 180zl (meteor) i mam olbrzymi problem| Motorek ma dozownik, wiec na docieranie dolewam dodatkowo olej do baku razem z paliwkiem. Jak jade bardzo spokojnie krecac do 4,5 tys jest ok. Jesli pojezdze troszke dluzej i wkrece go kilka razy do 5,5 przy przyspieszaniu to po chwili mam zblokowany tlok. Szybko wciskam sprzeglo zeby nie narobic duzych szkod. Po chwili tlok sie odblokuje i moge jezdzic i jezdzic ale jak troszke przycisne to znowu go zblokuje. Przejechalem 40 km po zlozeniu silnika. Czy ten efekt zniweluje sie, gdy przejade ponad 100km lub w miare z postepowaniem docierania ? Dolalem wiecej oleju. Mam wrazenie ze tlok puchnie, blokuje go, i po jakichs np 10 sekundach da sie normalnie kopnac kopką i odpala. Po pierwszym odpaleniu motorek dosyc dlugo chodzil na obrotach jalowych na postoju bez jazdy. Jak wyjechalem sprawdzic czy wszystko ok motorek zlapal troszke za duzo temp i wtedy pierwszy raz go zblokowalo. Jest w stanie ktos mi pomoc ? Poprostu mam tylko nadzieje ze nie bede musial drugi raz robic remontu :/ Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 jakie pasowanie było tłoka z tuleją?? nie przesadzaj z tym olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Uroki nabijanych tulejek... Jaki został zachowany luz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 ściągnij cylinder, ewidentnie coś mocno blokuje po rozgrzaniu Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Napewno tłok bedzię już skatowany, będzie trzeba robic ponownie szlif, i kup lepszy tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Iglica do samej góry zadnego dolewania oleju to nic nie daje zwieksza tylko temperature to po 1;] po 2 jeździsz na zbyt niskich obrotach i na zbyt wysokim biegu motocykl ma słabsze chłodzenie. po 3 chyba ktoś spieprzył szlif i zbyt ciasno spasował tłok ewentualnie nie zachowałeś odpowiedniego luzu na zamku pierscienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam Sęk w tym że szlifierz nawet nie pytał się jak ma to spasować.(zazwyczaj pyta) Nie znam danych, ale po rozmowie telefonicznej powiedzial, ze spasowal go dosyc ciasno. 1 Tuleja nie byla nabijana. Jako pierwszy robilem remont w tym motorku, poprzednio fabryczny tlok. 2 Kupilem najlepszy tlok jaki tylko mogl byc do tego silnika za 180zl meteor.(silnik jest starszy od tego ktory zamontowany jest w nowszej DT (kolor czarny, zawór wydechowy po prawej stronie) 3 Jezdze na wysokich biegach i malych obrotach (do 5 tys obecnie, predkosc okolo 75-80km/h) a temperatura podszkoczyla za bardzo, poniewaz popelnilem blad a mianowicie nie odpowietrzylem do konca ukladu chlodniczego i to bylo powodem przygrzania(nie weszlo na czerwone pole choc bylo juz na granicy). Zrobilem dzisiaj 100km i czuje ze jest lepiej, choc nie dokrecilem go powyzej 5,5 tys obrotow. To tyle na co potrafie odpowiedziec. Mysle, ze po przejechaniu kolo 300km problem z blokowaniem tloka powinien ustapic. Jutro mam zamiar zrobic 150km i zdam relacje czy cos sie zmienilo Dzięki wielkie za pomoc. PS: Na 5 litrow paliwa dolalem 50 ml oleju, moze byc tyle ? Pozdrawiam Edytowane 23 Kwietnia 2009 przez Litrus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Pamietaj o biegach masz jechać tak zeby silnik trzymać w zakresie obrotów uzytecznych! Czyli gdzieś blisko max mocy silnika. Jak gosc zje*ał robote to teraz musisz zrobić tak kupujesz honownice reczna koszt 100zł ;] i deczko poprawiasz cylek nastepnie kupujesz nowe pierscionki i smigasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 (edytowane) 50ml?????? na 5l??? przecie to jest tyle co nic... 1:100 ;/ nawet kosiarki maja wiecej oleju w paliwie.... dolej drugie tyle jak chces zmieć jakis efekt a najlepiej dozownik opróżnij i rób mieszankę 1:30.... ;] efekt jaki uzyskujesz czyli przycierania przy wiekszych obrotach, to nic innego jak brak oleju, jest go o wiele za mało... ja miałem coś podobnego gdy próbowałem zejść z mieszaną na 1:45 w CRmie ale mój się przycierał dopiero przy jeździe 120 jakieś 15-20 sekund... ;/ przej**ane ;/ .... dolej tego oleju koniecznie!!! Wueska... dolewanie oleju nic nie daje??? To ja znowu jestem jakis ewenement ;/ kurde zwiększyłem dawke oleju i jak ręką odjoł ;/ Max moc to ten motorek ma około 7k obrotów a jak on po przekroczeniu 5,5 ma przycierke to o co biega?? Sam tłok raczej prawie na pewno jest przytarty już wystarczająco skoro stało się to nie raz i nie dwa ;/ _ acha zaraz będzie o odłaczniu dozownika ;] _ Edytowane 24 Kwietnia 2009 przez Jackuzy Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Jackuzy co ty chłopie pieprzysz;] On ma dozownik i jeszcze dolewa oleju;] Motocykl sie przegrzewa bo teraz potrzebuje bogatszego ustyawienia gaźnika zeby było czym schłodzić tłoka;] Mozesz sobie lać nawet litr oleju na litr paliwa a i tak silnik wykorzysta do smarowania z tego niewielka czesc reszta podniesie tyemperature spalania na tyle ze silnik sie zatrze. Docieranie na zbyt niskich obrotach spowoduje złe dotarcie pierscieni do gładzi a silnik bedzie bardziej obciażony i dalej temperatura pójdzie w góre;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Nie znam danych, ale po rozmowie telefonicznej powiedzial, ze spasowal go dosyc ciasno. Źle spasowany tłok, musi mieć 0,05 mm luzu. Tłok do wymiany + szlif, tak to się tylko zabijesz. Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 50ml?????? na 5l??? przecie to jest tyle co nic... 1:100 ;/ A jak Ci powiem że sezon latałem na takiej mieszance silnikiem który miał jakies 13 może nawet 15 kM z 70ccm przy jakis 10 500 rpm to co powiesz? Sęk w tym że szlifierz nawet nie pytał się jak ma to spasować.(zazwyczaj pyta) To się mówi jak ma byc zrobiony szlif a potem przy odbiorze się jeszcze to kontroluje Ja bym w tym momencie posłuchał rady włochatego i poza tym zobaczył co jest nie tak z tym dozownikiem (w ostatecznosci odłączenie i mieszanie). Oleje pokroju castrol R2, mobil racing 2t w mieszance ~ 1:40 na dotarcie potem śmiało 1:50, a ja bardziej polecam panolin off road race 2t dostępny na allegro u sprzedawcy sklepoleje. Dwa poprzednie przy nim to takjakby przerzucić się z miksola na syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.