Skocz do zawartości

DT 125 Problem po remoncie (szlif+nowy tlok)


Litrus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zrobilem szlif cylindra, kupilem tlok za 180zl (meteor) i mam olbrzymi problem|

Motorek ma dozownik, wiec na docieranie dolewam dodatkowo olej do baku razem z paliwkiem.

Jak jade bardzo spokojnie krecac do 4,5 tys jest ok.

Jesli pojezdze troszke dluzej i wkrece go kilka razy do 5,5 przy przyspieszaniu to po chwili mam zblokowany tlok. Szybko wciskam sprzeglo zeby nie narobic duzych szkod. Po chwili tlok sie odblokuje i moge jezdzic i jezdzic ale jak troszke przycisne to znowu go zblokuje. Przejechalem 40 km po zlozeniu silnika.

Czy ten efekt zniweluje sie, gdy przejade ponad 100km lub w miare z postepowaniem docierania ?

Dolalem wiecej oleju. Mam wrazenie ze tlok puchnie, blokuje go, i po jakichs np 10 sekundach da sie normalnie kopnac kopką i odpala. Po pierwszym odpaleniu motorek dosyc dlugo chodzil na obrotach jalowych na postoju bez jazdy. Jak wyjechalem sprawdzic czy wszystko ok motorek zlapal troszke za duzo temp i wtedy pierwszy raz go zblokowalo.

Jest w stanie ktos mi pomoc ? Poprostu mam tylko nadzieje ze nie bede musial drugi raz robic remontu :/

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iglica do samej góry zadnego dolewania oleju to nic nie daje zwieksza tylko temperature to po 1;]

 

po 2 jeździsz na zbyt niskich obrotach i na zbyt wysokim biegu motocykl ma słabsze chłodzenie.

 

po 3 chyba ktoś spieprzył szlif i zbyt ciasno spasował tłok ewentualnie nie zachowałeś odpowiedniego luzu na zamku pierscienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sęk w tym że szlifierz nawet nie pytał się jak ma to spasować.(zazwyczaj pyta)

Nie znam danych, ale po rozmowie telefonicznej powiedzial, ze spasowal go dosyc ciasno.

1 Tuleja nie byla nabijana. Jako pierwszy robilem remont w tym motorku, poprzednio fabryczny tlok.

2 Kupilem najlepszy tlok jaki tylko mogl byc do tego silnika za 180zl meteor.(silnik jest starszy od tego ktory zamontowany jest w nowszej DT (kolor czarny, zawór wydechowy po prawej stronie)

3 Jezdze na wysokich biegach i malych obrotach (do 5 tys obecnie, predkosc okolo 75-80km/h) a temperatura podszkoczyla za bardzo, poniewaz popelnilem blad a mianowicie nie odpowietrzylem do konca ukladu chlodniczego i to bylo powodem przygrzania(nie weszlo na czerwone pole choc bylo juz na granicy).

Zrobilem dzisiaj 100km i czuje ze jest lepiej, choc nie dokrecilem go powyzej 5,5 tys obrotow.

To tyle na co potrafie odpowiedziec.

Mysle, ze po przejechaniu kolo 300km problem z blokowaniem tloka powinien ustapic.

Jutro mam zamiar zrobic 150km i zdam relacje czy cos sie zmienilo

Dzięki wielkie za pomoc.

PS: Na 5 litrow paliwa dolalem 50 ml oleju, moze byc tyle ?

Pozdrawiam

Edytowane przez Litrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj o biegach masz jechać tak zeby silnik trzymać w zakresie obrotów uzytecznych! Czyli gdzieś blisko max mocy silnika.

 

Jak gosc zje*ał robote to teraz musisz zrobić tak kupujesz honownice reczna koszt 100zł ;] i deczko poprawiasz cylek nastepnie kupujesz nowe pierscionki i smigasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50ml?????? na 5l??? przecie to jest tyle co nic... 1:100 ;/ nawet kosiarki maja wiecej oleju w paliwie.... dolej drugie tyle jak chces zmieć jakis efekt a najlepiej dozownik opróżnij i rób mieszankę 1:30.... ;]

 

efekt jaki uzyskujesz czyli przycierania przy wiekszych obrotach, to nic innego jak brak oleju, jest go o wiele za mało... ja miałem coś podobnego gdy próbowałem zejść z mieszaną na 1:45 w CRmie ale mój się przycierał dopiero przy jeździe 120 jakieś 15-20 sekund... ;/ przej**ane ;/ .... dolej tego oleju koniecznie!!!

 

 

Wueska... dolewanie oleju nic nie daje??? To ja znowu jestem jakis ewenement ;/ kurde zwiększyłem dawke oleju i jak ręką odjoł ;/ Max moc to ten motorek ma około 7k obrotów a jak on po przekroczeniu 5,5 ma przycierke to o co biega??

 

Sam tłok raczej prawie na pewno jest przytarty już wystarczająco skoro stało się to nie raz i nie dwa ;/

 

 

 

 

_ acha zaraz będzie o odłaczniu dozownika ;] _

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jackuzy co ty chłopie pieprzysz;] On ma dozownik i jeszcze dolewa oleju;] Motocykl sie przegrzewa bo teraz potrzebuje bogatszego ustyawienia gaźnika zeby było czym schłodzić tłoka;] Mozesz sobie lać nawet litr oleju na litr paliwa a i tak silnik wykorzysta do smarowania z tego niewielka czesc reszta podniesie tyemperature spalania na tyle ze silnik sie zatrze. Docieranie na zbyt niskich obrotach spowoduje złe dotarcie pierscieni do gładzi a silnik bedzie bardziej obciażony i dalej temperatura pójdzie w góre;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50ml?????? na 5l??? przecie to jest tyle co nic... 1:100 ;/

A jak Ci powiem że sezon latałem na takiej mieszance silnikiem który miał jakies 13 może nawet 15 kM z 70ccm przy jakis 10 500 rpm to co powiesz?

 

Sęk w tym że szlifierz nawet nie pytał się jak ma to spasować.(zazwyczaj pyta)

To się mówi jak ma byc zrobiony szlif a potem przy odbiorze się jeszcze to kontroluje

 

Ja bym w tym momencie posłuchał rady włochatego i poza tym zobaczył co jest nie tak z tym dozownikiem (w ostatecznosci odłączenie i mieszanie). Oleje pokroju castrol R2, mobil racing 2t w mieszance ~ 1:40 na dotarcie potem śmiało 1:50, a ja bardziej polecam panolin off road race 2t dostępny na allegro u sprzedawcy sklepoleje. Dwa poprzednie przy nim to takjakby przerzucić się z miksola na syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...