Bartek-WGM Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 (edytowane) Witajcie, mam taki problem ze swoją Kawą ZX9R z 1998 roku. Zakupiłem ją z zatartym silnikiem na panewkach. Dokupiłem silnik z 2001 roku lecz niby jest to samo ale mój stary silnik ma w głowicy czujnik położenia wałka rozrządu odpowiadający za iskrę. Więc do nowego silnika założyłem tylko starą głowice i niby gitara. Przed tym zabiegiem wszystko zmierzyłem, wysokość cylindrów, głowicy, no wszystko i wymiary się zgadzały (doły silnika są takie same w 98 i 01 roku). Ustawiłem rozrząd (sprawdzałem 10 razy) oraz wyregulowałem od nowa zawory. Jest git, 0.10 na ssących i 0.15 na wydechowych czyli prawidłowo. Silnik raz na kilka prób odpali ale jak odpali to pracuje jak traktor (kolektory mam złożone oczywiście). Myślałem ze to tłoki pukają o zawory. Zdjąłem głowice i na tłokach nie ma żadnego śladu pukania. Luzów na panewkach również nie ma. Więc nie mam zielonego pojęcia co to może być :banghead: Próbowałem wszystkiego, rozbierałem sprzegło aby sprawdzić czy się nie rozleciało ale jest całe. Może macie jakieś pomysły? Edytowane 17 Kwietnia 2009 przez Bartek-WGM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Czy twoja głowica była napewno sprawna?? skoro padły panewki istnieje duża szansa ze przytarł sie też wałek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 a że tak się zapytam: wszystkie cylindry pracują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek-WGM Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Głowica jak najbardziej jest ok, na wałkach nie ma śladów przytarcia. Miałem kiedyś crossa KXF 250 to widziałem jak wałek sie zaciera a w ZX9R tego nie ma. Co do cylindrów, kuleje 3 gar ale to napewno nie przez niego chodzi jak traktor. Jeszcze zauważyłem jak pracował bez kolektorów że na niskich obrotach zapierdzielał ogień z kanałów wydechowych ale tylko z 3 cylindrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Mozesz bliżej okreslic skad wydobywa sie najwiekszy hałas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lombardo Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach? jeżeli wszystko jest ok powinno być jednakowe na każdym garnku,druga sprawa skoro ogień szedł tylko z trzech garów oznacza że coś nie tak jest z czwartym,łańcuszek i napinacz są ok?cewki i świece dobrze podłączone (sprawdzone wg schematu] :wink: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Czyli logiczne jest że nie pracuje jeden cylinder. Zobacz czy kolektory równo się grzeją, wg mnie jeden będzie zimny. Wykręć świece i zobacz czy nie jest zalana, postaraj się je zamienić miejscami (co by wstępnie samą świece wyeliminować). Następnie regulacja i czyszczenie gaźników. Jakby cewki były źle podłączone to w tym motocyklu o ile dobrze kojarzę nie chodziły by dwa cylindry. Także na początek świece, później gaźniki. Zobaczysz że jak zaczną pracować wszystkie cylindry to będzie chodził równiej - najpierw napraw to a dopiero później szukaj kwadratowych jaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek-WGM Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Właśnie wsadziłem nową świece i pali na wszystkie gary ale nadal pracuje jak traktor. Silnik uruchamiam na chwile ale nie da sie usłyszeć skąd napierdziela bo jest bardzo głośny nawet z kolektorami i tłumikiem. Łańcuszek rozrzadu oraz napinacz dobre... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 A kolektory dobrze przykręciłeś? Uszczelki są dobre? - bo jak Ci będą spaliny uciekać to też będziesz słyszał walenie, pukanie, nawet cykanie się zdarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Nie wydaje ci się że głowica z drugiego silnika może mieć zmienione fazy rozrządu? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
refel Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Może faktycznie czymś się różnić ponieważ model D był kilka koni mocniejszy od modelu C z 98 - 99 roku. Miałem model z 99 roku i jak go odpaliłem bez tłumika to tez się przeraziłem. Chodził jak traktor i strasznie żłopał paliwo ale jak założyłem tłumik (oryginał) to wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekpal Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Na 99% wina tkwi w rozrządzie. Mi podczas regulacji mojego sprzęta niechcąco złożyli rozrząd z jednym wałkiem przesuniętym o jeden ząb. Na szczęście tam zawsze, czy są pewni złożenia, czy nie obracają na sucho wałem o 360 stopni sprawdzając, czy nic nie idzie na kolizję. Zadzwonili i poprosili zebym posłuchał czy moto tak wcześniej chodziło. Faktycznie dźwięk przypominał prace traktora :) I to tylko przy pomyłce o jeden ząb... Sprawdź jeszcze raz ustawienie rozrządu, a jeśli wszystko jest ok no to chyba ta głowica do Twojego silnika nie do końca pasuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek-WGM Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Kurde, ale doły obydwu silników mają oznaczenia ZX900CE i jakieś tam liczby więc do nowego dołu wsadziłem stare cylindry z tłokami i głowicą. Oczywiście założyłem kolektory aby mieć czysty dzwięk silnika. No i jest mała poprawa ale tylko mała. Kawa nie chodzi tak jak powinna...Jeszcze raz sprawdziłem zawory i ustawienie rozrządu no i niby wszystko ok. Macie jeszcze jakieś pomysły? Dodam że odpala na strzała i pracuje na wszystkie gary... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 A filtr powietrza i jego pojemnik zalozyles ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek-WGM Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Nie, słyszałem juz motory bez puchy filtra i umiem odróżnić taki dzwięk od stuków w silniku...Jeszcze dodam że motor nie przykopca olejem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.