Skocz do zawartości

wydech/pusty/


dgree
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

..... wejdz na strone Factory Pro - jest tam dosc dokladnie opisana regulacja gaznikow do zalozonego wydechu i filtrow bez uzycia specjalistycznego wyposazenia. Adam M.

 

Dzięki Adam za info. Z angielskim u mnie cieńko, wspomagam się translatorem, tyle tylko, że na stronie www.factorypro.com dział "In House Services" (domyślam się ,że tutaj mam szukać opisu) coś nie "chula". W pozostałych działach na tej str. wspomnianego opisu nie znalazłem. Więc chyba lipa :cry:

Co do różnic w średnicach dysz, to moje pyt. jest związane z zamiarem rozwiercenia dysz głównych, tylko chciałem się zorientować, czy rozwiercając dysze z 1,3 mm na np. 1,5 nie przesadzę (odwrotu potem nie ma) a dorobienie dysz o różnych średnicach (dla kilku próB) jest ciężkie do zrealizowania. Pozdro

 

P.S. chyba pytanie powtórzę jako osobny temat, bo z odzewem widzę cieńko :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten temat i czytam i zastanawiam się... czy to wszystko dotyczy też motocykli z wtryskiem paliwa? Co sie dzieje, jeżeli w moto z wtryskiem zmieniam wydech na "sportowy"... Też należy regulować? Co... skoro nie ma gaźnika?

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, uklad wtryskowy ma mozliwosc dostosowania skladu mieszanki do zmienionych warunkow zewnetrznych ( wydech / ssanie ) - w pewnych zalozonych z gory granicach oczywiscie.

 

Adam M.

PS. Do Yaroo - probuj dalej. Na tej stronie masz ponadto kilka linkow z artykulami o ustawianiu roznych gaznikow w roznych motocyklach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zmianą wydechu w mojej Hondzie Transalp...seryjny nie wygląda za dobrze i nie brzmi za dobrze...znalazłem na necie kilka wydechów firm tuningowych Arrow, Laser...cena ok 300 Euro. Czy wymianiając wydech, na taki tuningowy trzeba też wymienić filtr... powiedzmy na K&N... i jak dobrać średnice dysz ....a może da się uzyskać optymalny skład mieszanki na oryginalnych dyszach...??? W przypadku takiego motocykla jak Transalp nie ma takiego wyboru zestawów tuningowych jak w przypadku motocykli sportowych... może znacie jakieś linki na strony gdzie można dowiedzieć sięczegoś więcej na ten temat... Zaznaczam, że nie chodzi mi o uzyskiwanie jakichś dużych mocy, bo Trapi to nie przecinak, ale jeśli poprawiłby się zakres średnich i niskich obrotów , to byłoby pięknie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Tak rozmawiacie o tych mieszankach a ja mam pytanko moze troszke nie na temat ale widze tu fachowe oko i moze ktos cos poradzi?

mam honde transalp z '88r i jak mam go na wysokich obrotach aprzyklad na 2 biegu i chce wychamowac silnikiem bez sprzegla puszczam gaz to jak juz schodzi a niskie obroty to jst taki dosyc glosny strzal z tlumika kiedys tez mialem takie cos ale bylo to duzo ciszej i sztrzelal pare razy a teraz jst taki jeden al za to potega strzal. jakie mogo byc tego przyczyny?? moze filtr powitrza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak niedawno bylem na regulacje gaznikow i nic nie mowil o nieszczlnym wydechu a mieszanke to chyba mi wyregulowali :evil2:

ale jak bdzie nieszczelny wydech przy glowicy to powino chyba strzelac przy glowicy a to strzela a koncu wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy widziales w jakim stanie jest uszczelka azbestowo miedziana, ktora powinna tam siedziec ?

Czy wogole tam jest ?

Czy podczas regulacji gaznikow mechanik sprawdzal to ?

Czy sprawdzal ew.luz miedzy rura wydechowa a glowica ?

Zadajesz pytanie a ja odpowiadam - serie niezbyt glosnych strzalow przy zejsciu z obrotow sa sygnalem nieszczelnosci wydechu w tym miejscu, jeden zdecydowany, glosny strzal z tlumika jest sygnalem za bogatej mieszanki, jej niespalone resztki dopalaja sie w tlumiku i daja ten strzal.

Napisales ze miales oba objawy, wiec dostales 2 odpowiedzi, jezeli wiesz lepiej co sie dzieje to na cholere pytasz ???

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

sorki ze mnie zle odebrales ja poprostu pytalem a nie to ze wiedzialem i sie pytalem

dzieki za podare napwno zajze tam a mam pytanie jak mam dostep do zrobienia uszczelki z zbrojongo krygilitu ( on jest odpory na wysokie tem ) to czy mozna by bylo zastapic ja orginalna uszczlka??

jeszcze raz dzieki za rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeprowadziłem mały eksperyment i podzwoniłem do firm ogłaszających się w prasie motocyklowej...i zajmujących się dystrybucją m.in tuningowych układów wydechowych i mechaniką i wszędzie mówili że przy zmianie wydechu na tuningowy wystarczy ewentualnie tylko zmiana filtru na K&N a nastawy gaźnika zostawić...jedynie w InterCars powiedzieli jak spytałem o wydech Arrow Paris Dakar Replica...że nie trzeba zmieniać filtra, a może zajść konieczność dostrojenia gaźnika...w Gradnys Duo powiedzieli że nic nie zmieniać ... hehe... no i jest dylemat...kto mówi prawdę ??? :?: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to wydech powinno się "wyliczyć" tylko wtedy jest pewnośc, że wszystko będzie ok. Najważniejszą rzecz - po pierwsze zachowaj oryginalna średnice i długośc wydechu. To podstawa. Po drugie - pojemnośc tej przelotówki powinna być podobna to oryginalnych wydechów. Jeśli spełnisz te twie podstawowe sprawy, to masz 90% szans, że moto będzie chodzić - może nie lepiej, ale tez nie drastycznie źle (sam powiedziałeś że sieczkarnia, więc nie ma się co stresować ;) ). O ile się orientuję , nawet tacy spece jak Pachoń do srtojeniw wydechów stosuja hamownię. Nawet jeśli wydech został "wyliczony", wzięto pod uwaę zjawiska falowe itp, to zawsze ostateczne dobieranie długości wydechu, czy w przypadku samochodów umiejscowienia np. strumiennicy robi się na hamowowni, często drogą ekspetymentalną.

 

Co do regulacji. Montowałem akcesoryjny wydech klientowi w GSX600F i nic nie robiłem z gaźnikiami, bo nie było takiej potrzeby. Motocykl chodzi ok, dopiero pewnie przy serwisie przy okazji wezme to pod uwagę. Co do korekty po wydechu i stożkowym filtrze. Na zdrowy rozum (jeśli niezdrowo rozumuję, to mnie skorygujcie :-) :-)) nalezy wzbogacić mieszanke, bo silnik dostaje więcej powietrza, potrzeba mu więcej paliwa. Trzeba jednak pamiętać, że regulacja śruba składu mieszanki i tak działa w zakresie niskich i cześciowo średnich obrotów. Wiele gadania o nic. Tak samo jak w poprzednim przykładzie tak naprawdę dobre ustawienie zrobi się analizatoerm spalin, a nie metoda na ucho czy oko. Proponowałe bym np. zamiast wykręcenie śruby o 2 oborty dać np. 2,2. I tu sam mam pytanko - o ile zmieniać to ustawienie - 10% tak jak podałem będzie OK ??

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla was obu, tzn Damiana i Pawla mam rade jaka dalem juz koledze z precli zajmujacemu sie z doskoku naprawami ( Motoszkola ).

Zainwestujcie troche kasy i zakupcie sobie Colortune - swiece z przezroczysta porcelanka przez ktora mozna obserwowac spalanie w cylindrze i w zaleznosci od koloru regulowac gaznik.

Daje to mozliwosc latwiejszego ustawienia gaznikow ( skladu mieszanki ) na roznych obrotach silnika, bo widac czy jest za ubogo czy za bogato.

Przypomnienie dla Pawla - sruba ustala sklad na wolnych, polozenie iglicy na przejsciu, rozmiar dyszy glownej na obrotach max i to wszystko trzeba dostroic przy nowym wydechu. Ta impreza kosztuje zdecydowanie mniej niz hamownia, a dziala podobnie.

jezeli brak jakichkolwiek przyrzadow to trzeba stosowac metode opisana na stronie FactoryPro, co wymaga jezdzenia na odpowiednich obrotach, gaszenia silnika i sprawdzania swiec, czyli jest dlugie i upierdliwe.

Colortune mozna chyba nabyc przez internet wchodzac na ich strone.

To wszystko w tym temacie bo padam na pysk po 14 godz roboty dzis.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...