Skocz do zawartości

Moje spostrzeżenie


Rekomendowane odpowiedzi

w takiej sytuacjii ujawnia sie minus chrakterystyki sportowej vałki. ja nie zejde na 6 biegu ponizej 100 bo przy otwarciu przepustnicy mało mi łańcucha nie zerwie, tak szarpie. w moim przypadku 3500 obr/min to bezwzględne minimum.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówicie że moment jest pomijanym parametrem, ale....

 

 

moim zdaniem to nie prawda, diabeł tkwi w szczegółach, ktoś wsiada na moto rusza potem schodzi blady z motocykla i mówi " o ku... ale to jedzie" i od razu patrzy na moc.... przewiózł go moment obrotowy a nazywa to mocą ;)

 

po prostu tak się utarło, że ludzie myślą, że to moc maksymalna ich wozi a nie moment, z resztą zgodnie ze wzoru, moment obrotowy jest składowa mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam taki przykład - kiedyś wracaliśmy z Rybnika z kolega i postanowilismy sie zamienic na czas powrotu motorami. Ja wsiadłem na R1 2005, on na moją VTR 1000 no i pojechalismy. R1 mnie niczym w zasadzie nie zaskoczyła bo do rzedówek byłem przyzwyczajony, a moto trzeba było krecic powyżej tych 6 tys to zaczynało przyspieszac juz, i im wyzej tym coraz wiekszy ogień.

Jak dojechalismy na miejsce to kumpel mi mowi ze miał wrazenie ze V jest jakies 2 razy mocniejsza, pomimo ze jego R1 ma 184 KM. Mowił ze przy ruszaniu prawie mu spod dupy wyjechało, bo ruszył przyzwyczajony z wyzszych obrotów. Małem proste porówanie wtedy co daje moment a co moc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja wam jeszcze zapiszę żebyście wiedzieli o czym mówicie :

 

Moc i moment obrotowy są ze sobą ściśle połączone.

 

MOC [ kW ] = Mo [ Nm] * obr [ rad/s]

 

moc jest wynikiem momentu obrotowego produkowanego przez silnik

przemnozona przez obroty.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos nieumie jezdzic to i 200Nm mu niepomoze :icon_razz:

ja tamjestem cienki bolek, ale mialem okazje przelatac pare "track day" od dilera ducati, wylansowanie kolesie np na 999S/R i cokowiek iles tam desmo( porownuje to z motocyklem z tych lat czym byl moj gsxr 1000k4- o dziwo o polowe tanszy,1098 inna klasa/kasa) goscie w winklu szli dobrze na wyjsciu krechy zostawali szlismy na zyletki ale powyzej 220km/h zaczynalo brakowac tchu w tych tam 120-140konnych lansow szpeji(wtedy wychodzi to dodatkowe 20 japonskich kucy), zeby niebylo mowy mistrz prostej bo odpuszczalem troszke jak sie z nimi rownalem i wyprzedzalem na hamowaniu w pierwszym zakrecie :crossy: , widok spuszczonego wzorku na paddoku bezcenny :icon_twisted:

zaraz mnie V-kowcy zjedza ;)

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak VTR-y ze spalaniem ale ja w S4 nigdy nie przekroczyłem 10ltr ale i nie zszedłem poniżej 6,5ltr/100km. z akcesoryjnym ECU i na przelotowych arrowach. tylko że u mnie nie ma sensu kręcić silnika powyżej 9000obr/min.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos nieumie jezdzic to i 200Nm mu niepomoze :icon_razz:

 

Niezupelnie, wlasnie duzy moment daje to, ze nie trzeba wysoko krecic. :biggrin:

 

Umiec jezdzic, to tez pojecie relatywne :biggrin:

 

widok spuszczonego wzorku na paddoku bezcenny

 

Z tym sie zgodze

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...