chp600r Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 witam,mój motor po dłuższym nieodpalaniu zapalił normalnie na ssaniu,potem przy normalnej jezdzie zaczął gasnąć a także szarpać i przerywać gdy ostro mu odkręcałem świeca czarna,filtr czysty,iskra po wyczyszczeniu świecy w porządku,zawory daaawno nie ustawiane<ale na jesieni motor latał bardzo ładnie> rozebrałem gazniki,poczysciłem sprężarką i złożyłem,motor zapalił ale jest to samo :C zastanawiają mnie dziwnie ustawione iglice<ta w lewym głównym gazniku jest ustawiona na srodku skali,a ta prawym na 4 ząbku od dołu,co za tym prawa opuszcza się1-2mm niżej> czy to normalne? moje dysze to 122/55+102 co jeszcze sprawdzić? problem wydaje się na pierwszy rzut oka paliwowym<za dużo dostaje>,ale czemu wczesniej na tym samym ustawieniu latał jak złoto?a moze padła swieca?Iskra jest niby ładna,ale moze pod kompresją jest słaba. A moze jeszcze cos innego?motor w miarę normalnie jedzie tylko na niskich obrotach,potem lipa :C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Gazniki jeszcze raz do czyszczenia, zwroc szczegolna uwage na to czy zaworki iglicowe sie zamykaja / otwieraja, najlepiej zrobic czyszczenie gaznikow na myjce ultradzwiekowej lub chemicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chp600r Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 (edytowane) a więc tak:pobawiłem się dziś poziomem paliwa,6 razy wkładałem i wyjmowałem gazniki :/ ale ustawiłem w miarę równo,wczesniej nie był równo,tylko wyższy na prawym niz lewym motor jakby ciężej palił <zimny>,ale potem jest juz miodzio,całkiem inny motocykl :) idzie z dołu az na czerwone pole bez zadnych zadławień,nie strzela nie przerywa,mogę gwałtownie odkręcać z bardzo niskich obrotów<wczesniej gasła> iglice ustawiłem równo na obu gardzielach <na środku skali,a wczesniej na prawym była na na 4 ząbku od dołu> pozostal jeszcze jeden drobny problem:motor lubi zgasnąć na biegu jalowym niezaleznie czy jest 1200 czy 1800 rpm,nie jest to wielki problem,ale nie lubie robic 'przegazówki' jak w 2T świeca nowa,gazniki czyste na 99% <do myjki nie mam dostępu>,filtr czysty i nasączony moje podejrzenia to albo lewe powietrze,albo konicznosc regulacji zaworów: i tu moje pytanie:nigdy tego nie robiłem<kiedys ustawił mi je poprzedni własciciel jak był w okolicy,a własciewie to tylko je sprawdzil i powiedział ze bez zmian> a nie chcę nic popsuc więc czy ten luz jest zawsze przy gmp czy jak?no bo gmp łatwo znalezc,ale z tego co wiem w 4T są 2gmp na obrót wałka.Po czym poznac które jest własciwe i czy ma to jakies znaczenie? i jesszcze na koniec:po co jest druga linka gazu w tym moto?Ja załozyłem teraz tylko jedną<tę dolną> i latam... Edytowane 6 Marca 2009 przez chp600r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 kolego regulacja zaworów nie jest trudna bo tylko w jednym gmp będą luzy tzn tylko gdy kończy się sprężanie,w drugim gmp nie będzie luzów,bo zawory wydechowe są jeszcze otwarte jeśli coś pokręciłem to niech ktos mnie poprawi :) co do gaśnięcia na luzie to może jeszcze spróbuj regulować skład mieszanki śrubą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Masz dalej brudne gazniki + ustawienie gaznikow najlepiej sprawdzic w serwisowce. Moze to bylo fabryczne ustawienie iglic, jako ze tylko jeden z twoich gaznikow jest glowny, a drugi pomocniczy. Jesli nie masz dostepu do myjki to czy mozesz zakupic carb cleaner ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 motor jakby ciężej palił <zimny>,ale potem jest juz miodzio,całkiem inny motocykl :) idzie z dołu az na moje podejrzenia to albo lewe powietrze,albo konicznosc regulacji zaworów: i tu moje pytanie:nigdy tego nie robiłem<kiedys ustawił mi je poprzedni własciciel jak był w okolicy,a własciewie to tylko je sprawdzil i powiedział ze bez zmian> a nie chcę nic popsuc więc czy ten luz jest zawsze przy gmp czy jak?no bo gmp łatwo znalezc,ale z tego co wiem w 4T są 2gmp na obrót wałka.Po czym poznac które jest własciwe i czy ma to jakies znaczenie? i jesszcze na koniec:po co jest druga linka gazu w tym moto?Ja załozyłem teraz tylko jedną<tę dolną> i latam... Obejrzyj jeszcze dokładnie króćce gaźnika bo w pełnoletnim motocyklu lubi się to rozwulkanizować (odchodzi guma od aluminiowego elementu przykręcanego do głowicy) i tamtędy łapie "lewe" powietrze. Miałem ten problem w xl350 i odpalenie zimnego silnika był bardzo problematyczne. Co do 2giej linki to tzw cięgno zamykające i lepiej sobie to uzupełnij bo czasami sprężyna powrotna przepustnicy potrafi się zaciąć na otwartym gazie i moto może "ponieść" :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 (edytowane) Coś czuję, że jesteś na dobrej drodze do zepsucia tego motocykla. Gaźników nie ustawia się na pałę tylko tak jak zaleca producent. Zaniedbanie zaworów może Cię z kolei bardzo drogo kosztować. Druga linka też nie jest tam dla jaj, tylko jest zamykająca przepustnicę. W razie jakby się zacięła i dla zwiększenia precyzji działania układu. Edytowane 6 Marca 2009 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chp600r Opublikowano 7 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 (edytowane) kolego regulacja zaworów nie jest trudna bo tylko w jednym gmp będą luzy tzn tylko gdy kończy się sprężanie,w drugim gmp nie będzie luzów,bo zawory wydechowe są jeszcze otwarte o do gaśnięcia na luzie to może jeszcze spróbuj regulować skład mieszanki śrubą luzy mam ok,dzis sie za to wziąłem,co prawda jeden ssący jest ciut większy niz drugi,ale jest to róznica prawie niewyczuwalna-po prostu szczelinomierz ciut lzej tam sie przesuwa,nie będę tego zmieniał,bo i tak idealnie nie da się tego ustawic,moze jest tam jakies max 0,06mm... co do sruby od powietrza to mam ją teraz wykręconą o 2 obroty,ile ma byc serwisówka znowu nie podaje,wczesniej pytałem goscia na stornie polskajazda i on napisał ze ma byc chyba 2 i 3/8 obrotu,ale u mnie takie ustawienie powoduje strzelanie w wydech przy puszczeniu manetki,a problem gasniecia pozostał Masz dalej brudne gazniki + ustawienie gaznikow najlepiej sprawdzic w serwisowce. Moze to bylo fabryczne ustawienie iglic, jako ze tylko jeden z twoich gaznikow jest glowny, a drugi pomocniczy. Jesli nie masz dostepu do myjki to czy mozesz zakupic carb cleaner ? problem w tym,że serwisówka nic nie pisze o ustawieniu iglic,narazie zostawię jak są czyli równo Obejrzyj jeszcze dokładnie króćce gaźnika bo w pełnoletnim motocyklu lubi się to rozwulkanizować (odchodzi guma od aluminiowego elementu przykręcanego do głowicy) i tamtędy łapie "lewe" powietrze. Miałem ten problem w xl350 i odpalenie zimnego silnika był bardzo problematyczne. Co do 2giej linki to tzw cięgno zamykające i lepiej sobie to uzupełnij bo czasami sprężyna powrotna przepustnicy potrafi się zaciąć na otwartym gazie i moto może "ponieść" smile.gif no wszystko wskazuje na lewe powietrze(z tym ze mój zimny pali ładnie),ale 'na oko' wszystko jest spasowane,obejmy wymieniłem,gumy nie są sparciałe,ale cholera go wie czy nie ma jakiejs szczeliny gdzies pod spodem,jutro posmaruję silikonem te szczeliny i zobaczę co sie bedzie dzialo Coś czuję, że jesteś na dobrej drodze do zepsucia tego motocykla. Gaźników nie ustawia się na pałę tylko tak jak zaleca producent. Zaniedbanie zaworów może Cię z kolei bardzo drogo kosztować. Druga linka też nie jest tam dla jaj, tylko jest zamykająca przepustnicę. W razie jakby się zacięła i dla zwiększenia precyzji działania układu. ciężko zepsuc ten motor ;) druga linka tylko powodowała ze manetka ciężko się obracała,wywaliłem i śmigam Edytowane 7 Marca 2009 przez chp600r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Zapewniam Cię jednak, że się da. Przypomina mi się post gościa z niedawnej przeszłości, pt "A jednak się zepsuła". Tak więc nie bądź mitomanem. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chp600r Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 hej,jeszcze raz wyczysciłem gazniki bardzo dokładnie,wróciłem do poprzedniego ustawienia iglic,poziom paliwa ok 20mm,kolektor złozyłem z uzyciem niewielkiej ilosci silikonu<nie ma siły zeby ssało lewe powietrze>,swieca nowa,filtr jeszcze raz wyprałem i nasączyłem<co prawda motulem silnikowym 10W...>,silnik ma kompresję 9,3 atm<powinno byc troche wiecej,ale to jeszcze chyba ujdzie>,obroty mam ustawione na 1.3tys rpm,motor lekko pali zimny czy gorący,ładnie sie wkręca i ma moc,ale dalej lubi sobie zgasnąć tzn. na wolnych obrotach będzie sobie chodził i 30min,ale jak np. ostro go przykatuję na podjezdzie i nagle dam sprzęgło i puszczę manetkę to wtedy zgasnie,a nawet czasami gdy puszczę gaz na biegu to na chwię przerwie...o co tu moze chodzic??czy moze to byc mimo wszystko wina elektryki?jakies chwilowe zaniki iskry? no i w dalszym ciągu nie mogę zaczaić jak nalezy ustawiac skład mieszanki biegu jalowego, tzn. czy wykręce srubkę o 1,5 obr czy o 2, czy o 2,5 to w zasadzie nie ma najmniejsej różnicy w pracy silnika,moze mam jakąś lipną srubę? pomóżcie bo mnie szlag trafia :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Jak ty czyscisz te gazniki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Sruba składu wykrecona jest o kat jaki podaje serwisówka? Pozatym czy śruba na końcu ma jeszcze czym regulować? Czesto ukszodzony stożek powoduje dziwne objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chp600r Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Jak ty czyscisz te gazniki ? sprężarka<dużą> po wszystkich kanałach,a ostatnio założyłem taki bajer,cos a'la pistolet do malowania z benzyną,gazniki mam czyste w środku jak i na zewnątrz Sruba składu wykrecona jest o kat jaki podaje serwisówka? Pozatym czy śruba na końcu ma jeszcze czym regulować? Czesto ukszodzony stożek powoduje dziwne objawy. problem w tym,ze serwisówka<jak zresztą juz pisałem nie podaje o ile ma byc wykrecona sruba składu,podaje tylko jak nalezy regulowac skład,tylko ze ja mam chyba inny gaznik<jest taka klapka na prawym gazniku,ale jak ją odkręce to nic pod nią niema,a w serwisówce jest tam sprezyna i cos jescze>bo gdy postepuje zgodnie z jej zaleceniami to moto zgasnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Czyli masz niewyregulowany skład mieszanki. Generalnie z gaźnika przewaznie wystaja 2 wkrety jeden przepustnica 2 skład. Śrube składu wykreć o 2 pełne obroty i zobacz jak motocykl zareagował na taka zmiane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chp600r Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Chyba nie doczytałeś,pisałem,że regulowałem skład na różne sposoby... Zauważyłem,że jesli jezdze na niskich obrotach to motor nie gasnie,natomiast gdy odkręcę i wcisnę sprzegło i puszczę gaz to wtedy jest problem. Nie jest to jakiś wielki kłopot,bo gdy bede chciał poszalec to zwiekszę obroty na 2tys rpm<wtedy nie gasnie>,a przy jezdzie rekreacyjnej moge dac nawet 1.200rpm i bedzie ok. Cóz chciałem ustawic motor na tip top na ten sezon,ale chyba muszę odpuscic,po prostu taka staruszka ma swoje humorki i tyle. Dziwi mnie tylko,ze w sezonie takiego czegos nie było,pojawiło się gdy odpaliłem motor po długim postoju.Może jak będzie ciepło to się naprawi :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.