kuraś Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 (edytowane) otoz dzis chcialem troche przepalic swoja gpz'tke 500s no i zalalem paliwko swieze bo w gaznikach ani baku nie bylo no i pare razy zakrecilem i odpalil odrazu widac bylo ze ma za niskie obroty bo wymienialem filtr powietrza (swiece olej itd) ciutek podkrecilem ta sruba co jest miedzy gaznikami z pokretlem duzym, obroty byly ok ale znow nie chcial wchodzic na obroty(oczywiscie wczesniej byl rozgrzany na postoju i krotka rundka) a jak manetke odkrecilem to strudem te 6tys przekracza a na luzie 8.. pomyslalem ze jest za uboga mieszanka no ale zdanie zmienilem gdy po kilkudziesiedziu milach moze 20 albo i nie pochlonol mi ponad 5L zupy i musialem jesio za jawke zalac zeby wrocic do domu :| co jest? sadze ze zalewa swiece i nie przepala paliwa przez to ma problem z wejsciem na obroty.. wina swiec napewno nie bo wymienialem je jeszcze w listopadzie i chodzil ladnie jak lepiej niz na starych.. potem robilem remont (wizualke) i przy okazji dostepu do gazniku wyciaglem je rozkrecilem i wszystko bylo ok nie bylo syfu itd po za faktem ze w jednym gazniku wyszkoczyla mi membrana ( juz ze starosci sie odksztalcila) ale ladnie ja po paru próbach wlozylem ja spowrotem po za tym wszystko ok. i tak gazniki byly zamontowane do motoru i dopiero dzis odpalny byl. gdy chce jechac na ssaniu to dopiero nie idzie przerywa i nie pojedzie..wiec dostaje za duzo paliwa ale moze wystarczy zmienic mieszanke tylko jaka srubka?? jedna z pokretlem wg instrukcji to od wolnych obrotow (ktore motor na wlaczonych swiatlach trzyma ok 1200) i jedna mala widac kolo mocowania linki gazu http://img25.imageshack.us/my.php?image=77303669.jpg widac ale ona chyba jest od syncho.. a gdzie jakas od skladu mieszanki?? z boku patrzylem i nic nie widac :| regulacji iglic tez tez gazniki nie maja z tego co pamietam z rozbiorki.. ogolnie co w tej sytuacji zrobic?? jeszcze slyszlem ze w tych gaznikach lubia sie plywaki zawieszac to moze to?? Edytowane 2 Marca 2009 przez kuraś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 imo zaworki puszczaja Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuraś Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 wiec jutro bym musial wyciagnac gazniki rozkrecic, zlozycz no i zobaczyc co to bedzie.. choc predzej popukam czym w komory plywakowe moze zadziala :) bo o brudzie raczej nie ma mowy.. prosilbym o wiecej sugesti.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Jak zaworki leja, to zadne pukanie nie pomoze. Trzeba je wyjac i obejrzec dokladnie powierzchnie stozkow i gniazd, jak wyklepane to wymienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuraś Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 ale od stania bez paliwa nic sie stac nie moglo :| moto kupilem na poczatku listopada zrobilem z 200km i poszlo do garazu a gaznik na stol do przeczyszczenia i to wszystko.. wiec nie mozliwe zeby odrazu byly wyjechane.. :| dzis od jesieni dopiero nalalem paliwka do gaznikow. moto wg licznika ma 51tys km nalatane 97r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 To mozliwe ze podczas skladania jakis brud sie dostal. Tak czy owak trzeba wyjac, zdjac pokrywki i sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Prawie na pewno wina zaworków lub złego złożenia gażnika po czyszczeniu.Na Twoim miejscu jeśli nie kręciłeś śrubkami do regulacji podczas czyszczenia (bo po co ?) , to nie ruszał bym ich bo możesz tylko niepotrzebnie zupełnie rozregulować gażnik , a wtedy to sobie sam możesz nie poradzić.Czyli: wyjmij gażnik , sprawdż zaworki , pływak i poprawność montażu , w razie potrzeby wymiana zużytych elementów i żadnego kręcenia śrubkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuraś Opublikowano 3 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 napisze cos jak wykrece i przeczyszcze raz jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 napisze cos jak wykrece i przeczyszcze raz jeszcze. I nie napisal ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuraś Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 sory bardzo zapomnialem ;) ale napisze do potomnych ;D nie bylo iskry na jednym garze...ze ja glupi o tym nie pomyslalem a dlaczego? bo silnikiem wogole nie rzucalo tak jak to bywa gdy nie pala wszystki gary... przyczyna? usuwalem rdze i zdjąlem cewki oznaczylem kable nawet zdjecia porobilem i tak jedna cewke zle podlaczylem!! no zesz kurka.. zdenerowalem sie nie milosiernie ale caly sezon dobrze przelatalem ;) przy okazji maly dylemacik ;) otoz dzis rozkrecilem gazniki celem ogolnemu serwisowi i wymiany oringow na srubkach od mieszanki, no i wszystko ok..dysze glowne jakie mam to 130 ok. sprawdzam sobie teraz taka serwisowke i moj model ex500d (94-00) powinien miec dysze glowna 100. poprzednie roczniki mialy 130. moj rocznik to 97 z ang wiec sadze ze dysze sa byly montowane w blokowanych wersjach albo??? no wlasnie moze dysza 100 dawala by taki sam efekt ale spalanie by zmalalo? spalnie teraz bez szalenstw zbednych to ok 5,5L/100 a na 5b poszedl 180km\h (koniec drogi) wiec blokowany raczej nie jest wiec pany czy jest sens wymieniac dysze na mniejsze czy to tylko zblokuje moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzukigt80 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 sory bardzo zapomnialem ;) ale napisze do potomnych ;D nie bylo iskry na jednym garze...ze ja glupi o tym nie pomyslalem a dlaczego? bo silnikiem wogole nie rzucalo tak jak to bywa gdy nie pala wszystki gary... przyczyna? usuwalem rdze i zdjąlem cewki oznaczylem kable nawet zdjecia porobilem i tak jedna cewke zle podlaczylem!! no zesz kurka.. zdenerowalem sie nie milosiernie ale caly sezon dobrze przelatalem ;) przy okazji maly dylemacik ;) otoz dzis rozkrecilem gazniki celem ogolnemu serwisowi i wymiany oringow na srubkach od mieszanki, no i wszystko ok..dysze glowne jakie mam to 130 ok. sprawdzam sobie teraz taka serwisowke i moj model ex500d (94-00) powinien miec dysze glowna 100. poprzednie roczniki mialy 130. moj rocznik to 97 z ang wiec sadze ze dysze sa byly montowane w blokowanych wersjach albo??? no wlasnie moze dysza 100 dawala by taki sam efekt ale spalanie by zmalalo? spalnie teraz bez szalenstw zbednych to ok 5,5L/100 a na 5b poszedl 180km\h (koniec drogi) wiec blokowany raczej nie jest wiec pany czy jest sens wymieniac dysze na mniejsze czy to tylko zblokuje moto? W 60 konnym GPZ-cię na pewno dysza główna 130. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 sprawdzam sobie teraz taka serwisowke i moj model ex500d (94-00) powinien miec dysze glowna 100. poprzednie roczniki mialy 130. wiec pany czy jest sens wymieniac dysze na mniejsze czy to tylko zblokuje moto? wg serwisowki Haynes powinna byc dysza 130, nie ma natomias wzmianki o zminie dysz w modelach D, setka jest glowna dysza powietrza, natomiast mniejsze dysze byly instalowane w modelach ER ale i tak nie byly to setki a 105 i 102 mniejsza dysza sprawi, ze najprawdopodobniej zabrakne Tobie mocy pod duzym obciazeniem silnika na wyzszych biegach pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuraś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) dziekuje bardzo za odp :) wiec nie ma co kombinowac i zostawiam jak jest ;) ps to juz chyba ostatnie pytanie dotyczace gaznikow.. ;D pod srubka skladu mieszanki sa oringi takie malutkie czy idzie je dostac normalnie w sklepach z oringami czy trzeba kupowac zestawy naprawcze gaznikow po 36zl! za komplet gdzie potrzebuje maluskiego oringu? wymiary to 3mm srednica wewenatrzna i grubosc ( bo chyba grubosc sie podaje) 1 lub 1,5mm jest on ciut zgnieciony wiec nie wiem dokladnie.. bylem dzis w jednym sklepie stritke rolnicznym i mieli 3x2 :/ zdecydowanie za duzy wiec sadze ze tu bedzie 1mm i wtedy wyjdzie srednica zewnetrzna 5mm wiec chyba o taki sie rozchodzi ;) i jakia ma byc kolejnosc skladania oringu i podkladki w otwor do gaznika? bo w obu mialem inaczej w serwisowce wyglada jakby najpierw miala isc podkladka a pozniej oring czy tak jest poprawnie? Edytowane 30 Grudnia 2009 przez kuraś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Dysze glowne nie sa od blokowania mocy tylko od skladu mieszanki przy pelnym otwarciu przepustnicy. Owszem, wytraci sie predkosc max, ale bedzie to spowodowane za uboga mieszanka. Dlawione wersje mialy podpory uniemozliwiajace max otwarcie przepustnicy. Serwisowka faktycznie podaje ze dysze powinny byc 100, ale u siebie np. tez mam 130. Ew zobacz oznaczenie silnika - mozesz miec ten starszy. U mnie chyba tak jest. Oringi do dostania - nie musisz calego zestawu naprawczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 dziekuje bardzo za odp :) wiec nie ma co kombinowac i zostawiam jak jest ;) i jakia ma byc kolejnosc skladania oringu i podkladki w otwor do gaznika? bo w obu mialem inaczej w serwisowce wyglada jakby najpierw miala isc podkladka a pozniej oring czy tak jest poprawnie? do gaznika najpierw wkladasz oring, pozniej podkladke, nastepnie sprezyne, wkrecasz srube do konca i wykrecasz ja o dwa obroty... pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.