Skocz do zawartości

zalewa? zbyt duze spalnie brak mocy gpz500s


kuraś
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

otoz dzis chcialem troche przepalic swoja gpz'tke 500s no i zalalem paliwko swieze bo w gaznikach ani baku nie bylo no i pare razy zakrecilem i odpalil odrazu widac bylo ze ma za niskie obroty bo wymienialem filtr powietrza (swiece olej itd) ciutek podkrecilem ta sruba co jest miedzy gaznikami z pokretlem duzym, obroty byly ok ale znow nie chcial wchodzic na obroty(oczywiscie wczesniej byl rozgrzany na postoju i krotka rundka) a jak manetke odkrecilem to strudem te 6tys przekracza a na luzie 8.. pomyslalem ze jest za uboga mieszanka no ale zdanie zmienilem gdy po kilkudziesiedziu milach moze 20 albo i nie pochlonol mi ponad 5L zupy i musialem jesio za jawke zalac zeby wrocic do domu :| co jest? sadze ze zalewa swiece i nie przepala paliwa przez to ma problem z wejsciem na obroty..

wina swiec napewno nie bo wymienialem je jeszcze w listopadzie i chodzil ladnie jak lepiej niz na starych.. potem robilem remont (wizualke) i przy okazji dostepu do gazniku wyciaglem je rozkrecilem i wszystko bylo ok nie bylo syfu itd po za faktem ze w jednym gazniku wyszkoczyla mi membrana ( juz ze starosci sie odksztalcila) ale ladnie ja po paru próbach wlozylem ja spowrotem po za tym wszystko ok. i tak gazniki byly zamontowane do motoru i dopiero dzis odpalny byl.

gdy chce jechac na ssaniu to dopiero nie idzie przerywa i nie pojedzie..wiec dostaje za duzo paliwa ale moze wystarczy zmienic mieszanke tylko jaka srubka?? jedna z pokretlem wg instrukcji to od wolnych obrotow (ktore motor na wlaczonych swiatlach trzyma ok 1200) i jedna mala widac kolo mocowania linki gazu http://img25.imageshack.us/my.php?image=77303669.jpg

widac ale ona chyba jest od syncho.. a gdzie jakas od skladu mieszanki?? z boku patrzylem i nic nie widac :| regulacji iglic tez tez gazniki nie maja z tego co pamietam z rozbiorki.. ogolnie co w tej sytuacji zrobic??

 

jeszcze slyszlem ze w tych gaznikach lubia sie plywaki zawieszac to moze to??

Edytowane przez kuraś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec jutro bym musial wyciagnac gazniki rozkrecic, zlozycz no i zobaczyc co to bedzie.. choc predzej popukam czym w komory plywakowe moze zadziala :) bo o brudzie raczej nie ma mowy..

 

prosilbym o wiecej sugesti..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale od stania bez paliwa nic sie stac nie moglo :| moto kupilem na poczatku listopada zrobilem z 200km i poszlo do garazu a gaznik na stol do przeczyszczenia i to wszystko.. wiec nie mozliwe zeby odrazu byly wyjechane.. :| dzis od jesieni dopiero nalalem paliwka do gaznikow.

 

moto wg licznika ma 51tys km nalatane 97r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie na pewno wina zaworków lub złego złożenia gażnika po czyszczeniu.Na Twoim miejscu jeśli nie kręciłeś śrubkami do regulacji podczas czyszczenia (bo po co ?) , to nie ruszał bym ich bo możesz tylko niepotrzebnie zupełnie rozregulować gażnik , a wtedy to sobie sam możesz nie poradzić.Czyli: wyjmij gażnik , sprawdż zaworki , pływak i poprawność montażu , w razie potrzeby wymiana zużytych elementów i żadnego kręcenia śrubkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...

sory bardzo zapomnialem ;)

ale napisze do potomnych ;D

 

nie bylo iskry na jednym garze...ze ja glupi o tym nie pomyslalem a dlaczego? bo silnikiem wogole nie rzucalo tak jak to bywa gdy nie pala wszystki gary...

przyczyna? usuwalem rdze i zdjąlem cewki oznaczylem kable nawet zdjecia porobilem i tak jedna cewke zle podlaczylem!! no zesz kurka.. zdenerowalem sie nie milosiernie ale caly sezon dobrze przelatalem ;)

 

 

 

 

przy okazji maly dylemacik ;) otoz dzis rozkrecilem gazniki celem ogolnemu serwisowi i wymiany oringow na srubkach od mieszanki, no i wszystko ok..dysze glowne jakie mam to 130 ok.

 

sprawdzam sobie teraz taka serwisowke i moj model ex500d (94-00) powinien miec dysze glowna 100.

poprzednie roczniki mialy 130.

moj rocznik to 97 z ang wiec sadze ze dysze sa byly montowane w blokowanych wersjach albo??? no wlasnie moze dysza 100 dawala by taki sam efekt ale spalanie by zmalalo? spalnie teraz bez szalenstw zbednych to ok 5,5L/100 a na 5b poszedl 180km\h (koniec drogi) wiec blokowany raczej nie jest

 

wiec pany czy jest sens wymieniac dysze na mniejsze czy to tylko zblokuje moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory bardzo zapomnialem ;)

ale napisze do potomnych ;D

 

nie bylo iskry na jednym garze...ze ja glupi o tym nie pomyslalem a dlaczego? bo silnikiem wogole nie rzucalo tak jak to bywa gdy nie pala wszystki gary...

przyczyna? usuwalem rdze i zdjąlem cewki oznaczylem kable nawet zdjecia porobilem i tak jedna cewke zle podlaczylem!! no zesz kurka.. zdenerowalem sie nie milosiernie ale caly sezon dobrze przelatalem ;)

przy okazji maly dylemacik ;) otoz dzis rozkrecilem gazniki celem ogolnemu serwisowi i wymiany oringow na srubkach od mieszanki, no i wszystko ok..dysze glowne jakie mam to 130 ok.

 

sprawdzam sobie teraz taka serwisowke i moj model ex500d (94-00) powinien miec dysze glowna 100.

poprzednie roczniki mialy 130.

moj rocznik to 97 z ang wiec sadze ze dysze sa byly montowane w blokowanych wersjach albo??? no wlasnie moze dysza 100 dawala by taki sam efekt ale spalanie by zmalalo? spalnie teraz bez szalenstw zbednych to ok 5,5L/100 a na 5b poszedl 180km\h (koniec drogi) wiec blokowany raczej nie jest

 

wiec pany czy jest sens wymieniac dysze na mniejsze czy to tylko zblokuje moto?

 

 

W 60 konnym GPZ-cię na pewno dysza główna 130.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzam sobie teraz taka serwisowke i moj model ex500d (94-00) powinien miec dysze glowna 100.

poprzednie roczniki mialy 130.

wiec pany czy jest sens wymieniac dysze na mniejsze czy to tylko zblokuje moto?

wg serwisowki Haynes powinna byc dysza 130, nie ma natomias wzmianki o zminie dysz w modelach D, setka jest glowna dysza powietrza, natomiast mniejsze dysze byly instalowane w modelach ER ale i tak nie byly to setki a 105 i 102

mniejsza dysza sprawi, ze najprawdopodobniej zabrakne Tobie mocy pod duzym obciazeniem silnika na wyzszych biegach

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje bardzo za odp :) wiec nie ma co kombinowac i zostawiam jak jest ;)

 

ps to juz chyba ostatnie pytanie dotyczace gaznikow.. ;D pod srubka skladu mieszanki sa oringi takie malutkie czy idzie je dostac normalnie w sklepach z oringami czy trzeba kupowac zestawy naprawcze gaznikow po 36zl! za komplet gdzie potrzebuje maluskiego oringu? wymiary to 3mm srednica wewenatrzna i grubosc ( bo chyba grubosc sie podaje) 1 lub 1,5mm jest on ciut zgnieciony wiec nie wiem dokladnie.. bylem dzis w jednym sklepie stritke rolnicznym i mieli 3x2 :/ zdecydowanie za duzy wiec sadze ze tu bedzie 1mm i wtedy wyjdzie srednica zewnetrzna 5mm wiec chyba o taki sie rozchodzi ;) i jakia ma byc kolejnosc skladania oringu i podkladki w otwor do gaznika? bo w obu mialem inaczej

w serwisowce wyglada jakby najpierw miala isc podkladka a pozniej oring czy tak jest poprawnie?

Edytowane przez kuraś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze glowne nie sa od blokowania mocy tylko od skladu mieszanki przy pelnym otwarciu przepustnicy. Owszem, wytraci sie predkosc max, ale bedzie to spowodowane za uboga mieszanka. Dlawione wersje mialy podpory uniemozliwiajace max otwarcie przepustnicy.

Serwisowka faktycznie podaje ze dysze powinny byc 100, ale u siebie np. tez mam 130. Ew zobacz oznaczenie silnika - mozesz miec ten starszy. U mnie chyba tak jest.

Oringi do dostania - nie musisz calego zestawu naprawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje bardzo za odp :) wiec nie ma co kombinowac i zostawiam jak jest ;)

i jakia ma byc kolejnosc skladania oringu i podkladki w otwor do gaznika? bo w obu mialem inaczej

w serwisowce wyglada jakby najpierw miala isc podkladka a pozniej oring czy tak jest poprawnie?

do gaznika najpierw wkladasz oring, pozniej podkladke, nastepnie sprezyne, wkrecasz srube do konca i wykrecasz ja o dwa obroty...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...