malina Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam! Dzisiejszego wieczora pomierzyłem luzy zaworowe w Fazerze 600. Wydechowe mieszcza się idealnie po środku przedziału podanego w serwisówce, natomiast ssące ustawione są na dolną granicę tj. 0,11 i 0,12 (przedział z serwisówki to 0,11 - 0,2). W związku z tym mam pytanie. Czy można pozostawić takie luzy mieszczące się w dopuszczalnych granicach ale blisko dolnej wartości na zaworach ssących ??? Orientuje się ktoś czy występuje tendencja do zmniejszania czy zwiększania luzu? Pozdrawiam, malina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Jakby to była np jesien to można by było się doturlac do końca sezonu na takich luzach, ale na rozpoczynajacy się sezon osobiscie bym tego tak nie zostawił. Gdyby to było na pograniczu górnej granicy to jeszcze... ale w tym przypadku ryzykujesz zbyt wiele. Z tych luzów można wywnioskowac dwie tezy: 1. skoro luzy są przy dolnej granicy to mają tendencje do zmniejszania się. lub 2. ktoś celowo ustawiał je przy dolnej granicy, żeby wydusic z silnika ciutkę wiecej krzepy :) osobiście zgodnie ze sztuką ustawiłbym je na 0,14 - 0,15 Trzecia opcja to pozostawienie tego tak jak jest, ale obowiazkowo kontrola luzów w sezonie i obserwacja w którym kierunku podazają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwypfk Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Witam Malina a fazer ma śruby czy płytki?? Z tego co pamiętam ma płytki, jeżeli masz ssanie 0,11 a serwisowka podaje ze to dozwolony przedział zostaw je. Z tego co pamiętam fazer ma regulacje co 42kkm jaki masz przebieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malina Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Siemanko! W Fazerze są płytki. Przebieg czysto teoretycznie ;-) to 41 000 km. Na chwilę obecną poskładałem tak jak jest. Po skończonym sezonie będe chciał wymienić jeszcze łańcuszek rozrządu z napinaczem, więc wtedy od razu zrobię regulację zaworów tak na tip - top. Pozdrawiam, malina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwypfk Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 to mozesz smiało tak latac... co do łancuszka to mysle ze tak przy 80kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Jak dla mnie zmarnowałeś czas na rozbieranie motocykla. Jak bym to zrobil i się nie zastanawiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 jakie tam rozbieranie motocykla:) Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazer997 Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Mam podobną sytuację, tyle, że wybiło mi 39 tys. km. Myślę jednak, że jeszcze przed zakończeniem sezonu wymienię łańcuszek rozrządu, napinacz i ustawię zawory, chociaż mieszczą się w normie, to zbliżają się do dolnej granicy. Dlatego na Twoim miejscu Malina, zrobiłbym tę serwisówkę przed rozpoczęciem sezonu. Pozdro bracia fazerowcy :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.