mariuuuszek Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Ok spoko dzieki wielkie za pomoc. Rozumiem ze 3 litry powinny wystarczyc bez problemu?? A co do smarów to macie moze jakies sprawdzone?? Bo tez chce kupic i sie zastanawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Z tym to Ci nie pomogę,nie mam łańcucha,ani chłodnicy. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam Panowie nie wiem czemu piszecie że petrygo jest złym płynem!!?? Chyba komuś się pomyliło z BORYGO!! Nawet za komuny petrygo był bardzo dobrym płynem a na dzień dzisiejszy różnica między płynami jest minimalna i są przystosowane do współpracy z aluminium, miedzią, żeliwem i nie działają żrąco na te metale. Nie ma sensu wymieniać płyn jeśli jest dobry co rok czy dwa ale trzeba kontrolować jego gęstość i w razie potrzeby uzupełnić koncentrykiem, niepotrzebna i częsta wymiana płynu jest niedobra dla układu chłodzącego ponieważ wprowadza się nową wodę która zawiera cząsteczki kamienia i innych minerałów i to one powodują naloty i korozje układu ( wiem, wiem będziecie pisali o wodzie destylowanej ale taka woda nie jest demineralizowana) Więc jeśli ktoś ma za dużo pieniędzy to może wymieniać co sezon i to na dodatek taki płyn za 44zł za litr :) Panowie troszkę rozsądku za 25zł kupicie koncentrat z którego będzie 2 l płynu Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 a na moje oko jezeli spisz na pieniadzach to w sumie kup i ten za 40, kup 5 litrow zeby Ci nie braklo albo zebys mogl sie podzielic ze znajomymi. fakt- zapewne motul bedzie NIECO lepszy od naszego rodzimego petryga, ale znowu nie popadajmy w paranoje. To nie jest plyn hamulcowy, ze od tego zalezy Twoje zycie. Jezeli masz chlodnice to i masz wskaznik poziomu temteratury. chyba bedziesz w stanie zauwazyc ze wskaznik lata pod czerwona kreske i wtedy mozna sie zastanowic nad superfajnym motulem, castrolem czy innym producentem, ktory zamydlajac oczy powie Ci ze jego produkt jest najlepszy. pokazcie mi konkretne dane- cieplo wlasciwe, przewodnictwo ciepla czy inne parametry charakteryzujace tego typu ciecze, ze faktycznie miedzy motulem a petrygiem jest technologiczna przepasc. wtedy zmienie zdanie. nie jezdzisz zawodowo po torze, to tez trzeba wziac pod uwage. petrygo jest do chlodnic aluminiowych, i skoro cala polska na tym jezdzi i nie ma syfu w ukladzie chlodzenia(przy zalozeniu zmian co 2 czy 3 sezony) to o co chodzi? rozumiem jesli zaleje ciecza do chlodnic stalowych, wowczas- ok, nie mam pytan pzdr;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 magneto napisał:nie jezdzisz zawodowo po torze, to tez trzeba wziac pod uwage. Na torze nie wolno używać płynu chłodzącego tylko wodę destylowaną. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yahoon Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 wiem, wiem będziecie pisali o wodzie destylowanej ale taka woda nie jest demineralizowana To znaczy, że woda destylowana zawiera jeszcze minerały? :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Ja stosuję gotowy płyn castrola po 13 pln za 1 litr lub słynny DYNAGEL 2000 który wrze w temp. 130st. i za litr motocool-a masz piąteczkę dynagel 2000. Jeśli ktoś chce koniecznie płyn za ztacji benzynowych to polecam GLIXOL produkowany przez Organikę. Petrygo i Quall to jeden wuj z orlenu, a wiem coś o tym bo mój stary ma stację orlen premium i pracowalem tam sporo czasu. Serwisówka zaleca wymianę płynu co dwa lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thor 1 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Ja używam castrola antyfreeze pl , a do łańcucha motula road ,nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuuuszek Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 skar zakupiłem shella bo słyszałem że bardzo dobry. Dzięki wielkie za informacje Panowie. miało być smar a nie skar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba83 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 serwisuwka podaje: für Alu-Kühler geeignetes Frostschutzmittel und destilliertes Wasser im Mischungsverhältnis 50/50% (bis -31) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Pierwsze słyszę ze płyn w chłodnicy trzeba wymieniać co 2 lata przecież taki płyn nie traci właściwości co innego płyn hamulcowy Polecam Petrygo nie miałem z nim nigdy problemów po pierwsze płyn chłodzący także traci swoje właściwiści po pewnym czasie tak wiec wypada go wymienic. skoro jest napisane ze co dwa lata to po co dyskutowac?? Po drugie lejesz syf do swojego sprzęta w postaci petrygo. Do motocykli sa płyny o podwyższonej temp wrzenia. ja znam dwa. belray moto cool i motu moto cool. Powiecie ze nie ma znaczenia?? Przykladem jest gsxr 600 K6 kolega zalał samochodowym płynem i co sie działo?? przy wolnej jezdzie w wysokiej temp otoczenia wywalało mu płyn. zmienił na belraya. problem sie skończył. nie pamietam dokladnie przy jakiej temp. w tym moto włącza sie wentylator ale na tyle wysoko ze płyny o temp w okolicy 105 - 107 wywala. w SRADzie była dokładnie taka sama historia. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba83 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 i tutaj się zgadzam, zalałem gixa samochodowym płynem i go wyrzuca, wentylator załącza sie w temp. 104-106stopni, i do tego jest chyba za słaby do tego układu, albo poprostu płyn samochodowy za wolno oddaje temp., bo nie raz sie zdażyło że moto postało na postoju i przy temp. 107stopni płyn się wylewał. kolega w takim samym moto zalanym płynem samochodowym uzyskał temp. 120stopni, lało się z niego niemiłosiernie, muszę spróbować innego płynu i zobaczymy co będzie, a wiadomo jest że z płynami samochodowymi układ. w motocyklu nie pracuje jak powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Płyn chłodzący też się wymienia.Też traci swoje właściwości.A Petrygo to można wlać do starego Fiata a nie do motocykla. Pisałem o tym na początku tego tematu,ale są tacy którzy nie przyjmują tego do wiadomości że moto to nie wiele wspólnego ma z samochodami.Inne oleje,inne płyny chłodzące. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1100 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Pisałem o tym na początku tego tematu,ale są tacy którzy nie przyjmują tego do wiadomości że moto to nie wiele wspólnego ma z samochodami.Inne oleje,inne płyny chłodzące. Nowoczesne petrygo jest również do chłodnic i silników aluminiowych. I skoro ten Motul jest do motocykli i samochodów to dlaczego Petrygo NIE? Płyn chłodzący ma takie samo zadanie jak w silniku samochodowym-chłodzić i nie niszczyć. To nie to co olej, który musi smarować silnik, skrzynie biegów i jeszcze być odpowiednio cierny dla sprzęgła. Jeżeli płyn chłodzący jest do nowoczesnych silników samochodowych to wydaje mi się, że można go zastosować również w motocyklu. Chyba, że nie... Ale kto mi w takim razie powie DLACZEGO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 (edytowane) W Twoim silniku możesz jeśli chcesz zastosować Petrygo,ale mowa tu była o wysilonych silnikach wysokoobrotowych a nie o wolno obrotowych V-kach.A poza tym do nowoczesnego silnika samochodowego nigdy nie wlewam Petrygo bo są lepsze. Edytowane 23 Lutego 2009 przez piter 1600 Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.