Skocz do zawartości

Napęd gsx 750 inazuma


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Od kilku dni poszukuje zestawu napędowego do mojej inazumy z 97 r. Pytanie polega na tym iż nie wiem jak zestaw mam kupic. W sklepie zrobią wszystko byle tylko sprzedać. Chodzi mi o ilość zębów na zębatkach oraz ilośc ogniw tworzących łańcuch w tym motocyklu. Pytam ponieważ nie posiadam do niego żadnej książki a łańcuch wygląda na skrócony (klepane jedno z ogniw)

 

pozdrawiam i czekam na odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pobranie manuala z netu ratuje sytuacje

a z długoscia lancucha nie ma problemu bo zawsze mozna przed zalozeniem zdemontowac ogniwo czy dwa.

 

co do firm to spokojnie bierz JT i RK

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DID+Sunstar , to ile zrobi ? Zapomniałeś napisać ;)

 

 

W moim sprzęcie RK +JT ~ 25 kkm , XW 530 HFOE . Może te nieco tańsze , np XSOE lub SOE , robią mniejsze przebiegi ?

 

Tą Inazumę poszukaj w Larsonie , może poznasz swój typ po numerze ramy . Raczej mają dość starannie zrobiny katalog , np na ścigaczu mają błędy .

Dla orientacji możesz w swoim moto policzyc te zęby i ogniwa .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Dariusz L napisał:

DID+Sunstar , to ile zrobi ? Zapomniałeś napisać ;)

W Hondzie nie wiem ile robi-bo zawsze kupowałem RK(na takich wychodziła fabrycznie).

Ale w Fazerze robi ponad 30 tys km(DID). A ma dwa razy więcej mocy. Nikogo nie będę przekonywał na siłe, ale ja już na pewno RK nie kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swojej inazume mam did-a i zębatki jt

o trwałości się nie wypowiem bo na razie zrobił tylko 8tyś

oryginalny napęd wytrzymał ok. 18tyś km

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  zajc napisał:

Uważam, iz jest to strata pieniędzy. W CB taki zestaw X-ring nigdy mi wiecej niż 16-18 tysiecy nie wytrzymal. Jak dla mnie jedyny rozsądny zestaw to DID +Sunstar(bądź Esjot)

 

 

natomiast moj motocykl fabrycznie wychodzi na RK i na takim wlasnie zestawie zrobilem 37 000 km motocyklem ktory ma sporo mocy a przede wszystkim momentu wiecej niż twój. zdziwiony??

 

nie zapominajmy ze każda firma robi rozne łańcuchy o różnej wytrzymałości i typie uszczelniaczy. po przeprowadzeniu testów przez rożne czasopisma czy stowazyszenia DID, RK, DYNACHAINS robia lańcuchy w tej samej jakości tylko nie zapominajmy tez o tym zeby brac pod uwage produkty tej samej klasy.

 

kolejna sprawa to zebatki. kiedy takowa zaczyna sie zużywać?? a no wtedy kiedy łańcuch się wydłużył i nie trafia precyzyjnie w swoje miejsce. co to oznacza?? ze i tak lańcuch zaraz szlag trafi i zestaw do wymiany. tak więc jaki jest sens dopłacac do zębatek niby lepszych?? fakt sa one bardziej wytrzymałe (sunstar) tylko co to zmieni jak i tak wywalisz na wpół dobre do kosza.

 

Ja zakladam ZAWSZE PBR i RK XRW i na ten moment mam na tym najechane jakies 6000km i zero zużycia. fakt 36000 nie wytrzyma bo łańcuch nie jest najmocniejszy z dostępnych ale spokojnie ze 25 000 pohula

 

nie dajcie sie otlumanić mitologi tworzonej przez marketingowców z DiDa SHOEIa i innych super hiper wypasionych firm za wieksze pieniadze niz powinno to kosztować

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  bart_b napisał:

nie dajcie sie otlumanić mitologi tworzonej przez marketingowców z DiDa SHOEIa i innych super hiper wypasionych firm za wieksze pieniadze niz powinno to kosztować

Ty masz pozytywne doświadczenia z firmą RK, ja wolę DID-przynajmniej każda z nich będzie miała co robić.

A RK stosowałem o klasę wyższe niż zalecane-i tak po każdym mocniejszym odkreceniu manetki spod świateł musiałem łancuch naciagac...i to mając całe 73 konie :D

BTW a jaką masz alternatywę tej samej klasy kasków dla Shoei,ale w niższej cenie? Bo według mnie własnie Shoej robi Polsce furorę, bo jest najtańszym z wyższej półki kaskiem. Tylko nie porównuj proszę Shoei do Caberga czy Airoha :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. suomy albo arai (ne wszystkie modele) vemar, shark, nolan (xlite)

 

chcialem kupic shoeia ale jak wziolem to w reke to hmmm... wiecej wad niz by mozna pomyslec i to za jaka kase.

 

osobiscie jestem milosnikiem agv. fakt jest troszke (podkreslam troszke) gorzej wykonany ale pod wzgledem komfortu bije xr1000 na glowe. mowa o gp pro.

 

a z tym RK to na prawde dziwna sprawa. a moze ci sie wahacz luzował ;)

 

a co do airoha to w mx absolutny numer 1. bije na glowe totalnie wszystkich

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w sumie nigdy nie kupowałem łańcucha innego niż did - doświadczenia moich kumpli z innymi firmami (a także doświadczenia np. forumowiczów) przekonały mnie o słuszności moich wyborów

co do czapek shoei'a - niestety nie mam

pisze niestety, ponieważ to chyba dla mnie najwygodniejsze kaski już po samej przymiarce, jakość wykonania na poziomie, prosta konstrukcja - same zalety (może faktycznie oprócz ceny)

jedynie chyba arai robi lepsze czapki

agv dla mnie to poziom nolana za dużo wyższą cenę (sam jeżdżę głównie w nolanach)

airoh to w ogóle porażka (no może sv55 im wyszedł)

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, pociagne dalej teo offtopa

  bart_b napisał:

np. suomy

Po pierwsze, to Suomy wcale nie jest tansze. Po drugie ma debilny system wymiany szyby. A po trzecie jest byle jak wykonany. Na przykład w Extreme mojej baby(a jeździ z pięc razy do roku) ze spojlera odłazi farba po roku użytkowania. A kosztował 3 koła, więc jaka to konkurencja dla Shoei?

  bart_b napisał:

albo arai (ne wszystkie modele)

Dopiero co mówiłes zeby nie przeplacac za Shoei, a teraz z Araiem wyjezdzasz?Przeciez to najdrozsze kaski...

  bart_b napisał:

vemar

Nie znam osobiscie, ale nazwa kojarzy mi się z producentem automatów do kawy :D

  bart_b napisał:

shark,

Według mnie do Shoeia to mu daleeeeko ;)

  bart_b napisał:

nolan (xlite)

A czy dobry X-lite bedzie tanszy niz Shoei? Według mnie nie

  bart_b napisał:

chcialem kupic shoeia ale jak wziolem to w reke to hmmm... wiecej wad niz by mozna pomyslec i to za jaka kase.

A ja uzywam Shoei od 4 lat i jak dla mnie brak wad. Jedyne zuzycie widoczne na skorupie to porysowania od upadkow. Szybe wymienilem niedawno, bo juz byla porysowana(po czterech sezonach). W wielu innych kaskach(tanszych typu Caberg) po roku nic nie widac, bo takie ma rysy. Środek bez oznak używania.

 

  bart_b napisał:

osobiscie jestem milosnikiem agv. fakt jest troszke (podkreslam troszke) gorzej wykonany ale pod wzgledem komfortu bije xr1000 na glowe. mowa o gp pro.

Ja mam zupelnie odmienne odczucia-bo wedlug mnie AGV jest okropnie niekomfortowy i glosny. A system wymiany szyby tak dupny jak w Suomy.

  bart_b napisał:

a z tym RK to na prawde dziwna sprawa. a moze ci sie wahacz luzował

Tak-dokręcałem go na każdych swiatłach, czekając na zielone :biggrin:

Edytowane przez zajc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jakosci suomy mam dokladnie odwrotne zdanie i jak dla mnie jest super wykonany. moze kwestia sztuki. co do arai to podobna cena ale kaski duzo lepsze, czyli warto ;)

 

w kwestii wygody to bardzo subiektywne odczucie bo kazdy ma inny kształt głowy natomiast dla mnie shoei jest za płytki. czuje sie jak w nocniku.

 

 

a z tym wahaczem to sam widziszze wtopa bo jak bylo zielone to nie zdazyles dokrecic a zwalasz wine na łańcuch :D

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  bart_b napisał:

w kwestii wygody to bardzo subiektywne odczucie bo kazdy ma inny kształt głowy natomiast dla mnie shoei jest za płytki. czuje sie jak w nocniku.

Bo ten XR 1000 jest taki nocnikowaty i broda wystaje :D

Moje doswiadczenia opieraja sie na XR800. W tym kasku nic nie wystaje i wielkoscia skorupy blizej mu do Schubertha niz do XR1000. Przez to jest mniej oplywowy i ciezszy,ale wedlug mnie wygodniejszy. Czas by bylo juz go wymienic-ale nie mam pomyslu na co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam temat, jestem przy zakupie napędu do inki 98r.

Według serwisówki haynesa sprawa napędu wygląda tak:

GSX750 - łańcuch typ RK50MFOZ1, 112 ogniw, przód 15 zębów , tył 42 zęby.

(dla gsx750F 116 ogniw przód 15, tył 45, dla gsx600F 118 ogniw, przód 15, tył 47).

 

Zdecydowałem (prawie) się na DIDa 50(530)VM 112 ogniw, zębatki SUNR1-5226 42 zęby i SUNF511 15 zębów.

 

Wszystko pięknie, tylko w specyfikacji DIDA, mamy przód 15, tył 42 i aż 118 ogniw.

 

Co więcej, na wielu stronach które sprzedają zestawy (na przykład tutaj), proponują przód 18, tył 45 i 112 ogniw.

 

W sumie byłbym skłonny zamontować taki zestaw z większą ilością zębów, bo 18/45 daje 0,357 a oryginalnie jest 15/42=0,4, zatem byłyby niższe obroty przy danej prędkości i pewnie niższe spalanie.

 

I teraz zagwozdki:

1. Ile ogniw powinien mieć łańcuch dla standardowego przełożenia? Czy różnica danych podanych na stronie DID i serwisówce wynika z tego, że łańcuch jest innego producenta? (RK vs DID)

 

2. Ile ogniw powinno być przy zębatkach 18 i 45? Czy ktoś zamontował ten zestaw z 112. ogniwami? Jeżeli DID podaje, że przy 15/42 ma być 118, to domyślam się że 18/45 łańcuch powinien mieć jeszcze większą ilość ogniw?

 

3. To już z ciekawości: czy przy takim samym przełożeniu przód/tył i takich samych materiałach, ilość zębów w zębatkach ma wpływ na ich trwałość i trwałość łańcucha? Przykładowo, jeśli jest więcej zębów, to zębatka się wolniej zużywa, bo na każdy z nich działa średnio mniejsza siła. Albo jeśli jest więcej zębów, to szybciej się zużywa łańcuch, bo ma więcej kontaktu z zębatkami.

 

Jakieś pomysły?

:flesje:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...